En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att jag gillar att plåga mig själv tog jag ett test igen ikväll, för att kunna ta en bild.
20170920-195414.jpg

Jag vill våga hoppas det går vägen, heeeela vägen, men det är så tidigt än (ÄL +10).
20170920-195414.jpg
 
Fick fast glad gubbe på cb ältest imorse, men känner inte av ägglossning än vilket jag alltid brukar göra. Men det kan komma till kvällen, brukar oftast känna på kvällar tror jag. Blir nojig över att vi hade sex igår kväll och tror inte sambon orkar ikväll för det är så schemalagt just nu, och så blir det väl imorgon kväll igen för vi kör varannan dag. Vet att det ska räcka men känns som ett tvång att ha idag, på glad gubbe-dagen.
 
Fick fast glad gubbe på cb ältest imorse, men känner inte av ägglossning än vilket jag alltid brukar göra. Men det kan komma till kvällen, brukar oftast känna på kvällar tror jag. Blir nojig över att vi hade sex igår kväll och tror inte sambon orkar ikväll för det är så schemalagt just nu, och så blir det väl imorgon kväll igen för vi kör varannan dag. Vet att det ska räcka men känns som ett tvång att ha idag, på glad gubbe-dagen.
Ägget lossar 24-36 timmar efter positivt test vanligen. Så hade ni igår räcker definitivt imorgon.
 
Ägget lossar 24-36 timmar efter positivt test vanligen. Så hade ni igår räcker definitivt imorgon.
Tack! Det känns bra när någon säger det. Jag vet ju egentligen det men det känns nästan som tvångstankar. Ibland har jag börjat gråta för att det känns som om vi inte haft sex på rätt dag, haha....
 
Bara för att jag gillar att plåga mig själv tog jag ett test igen ikväll, för att kunna ta en bild.
20170920-195414.jpg

Jag vill våga hoppas det går vägen, heeeela vägen, men det är så tidigt än (ÄL +10).

Håller alla tummar för er, verkligen!

Vi skickade in våra papper i tisdags, så det är bara att vänta igen, om än en annan sorts väntan. Har inte pallat fler stickor, försöker få till det med lite jämna mellanrum istället. :p
 
Tack! Det känns bra när någon säger det. Jag vet ju egentligen det men det känns nästan som tvångstankar. Ibland har jag börjat gråta för att det känns som om vi inte haft sex på rätt dag, haha....

Känner igen det där. Vi försökte nästan i två år innan det tog sig, den månaden som resulterade i graviditet var inte den aktivaste månaden direkt :cautious:. Det behövs bara en simmare och en dos tur helt enkelt :D
 
Känner igen det där. Vi försökte nästan i två år innan det tog sig, den månaden som resulterade i graviditet var inte den aktivaste månaden direkt :cautious:. Det behövs bara en simmare och en dos tur helt enkelt :D
Skönt att höra :D Är så fascinerad över att det kan bli så, först ta så lång tid sen plötsligt bara hända!


KL
Känner mig lite nojig över att min ägglossning känns annorlunda efter jag opererade bort en äggledare än den gjorde innan. Min mens kommer fortfarande som en klocka 15 dagar efter positivt ältest så säkert inget konstigt men ändå. Läste i journalen också att min andra äggledare som jag har kvar är nerbunden med lite sammanväxningar men att tratten är fri, så nu är jag orolig över det också. Men samtidigt sa läkaren att vi nog ska ha goda chanser att bli gravid igen så... Gud, är verkligen den töntigaste människan i världen, haha. Men vill veta exakt hur min kropp fungerar!
 
Tycker graviditetsstickan är svagare idag :down:. Dessutom vaknade jag i svett och med mensvärk i natt. Ett tydligt plus på CB är det i och för sig.
Jag orkar faktiskt inte med denna väntan och ångesten :arghh:.
 
Tycker graviditetsstickan är svagare idag :down:. Dessutom vaknade jag i svett och med mensvärk i natt. Ett tydligt plus på CB är det i och för sig.
Jag orkar faktiskt inte med denna väntan och ångesten :arghh:.
Usch och fy vad jag lider med er i denna vånda. Det är lätt att säga att du ska försöka glädjas åt det plus du ändå har och att man i början av en graviditet kan ha alla möjliga konstiga symtom som påminner om att mensen är på g, men jag förstår att du ändå har dessa känslor. Måtte de närmsta veckorna gå fort för er!
 
Okej, jag behöver hjälp. Den 18e var jag alltså hos gyn. Ledande follikeln 16 mm och slemhinna 7 mm. Började då med ÄLtest som varit hyfsat starka med ej positiva. Idag var det väääldigt svagt streck så någon gång under senaste dygnet antar jag att det har varit positivt.

Är det för sent att ha sex ikväll?
 
Okej, jag behöver hjälp. Den 18e var jag alltså hos gyn. Ledande follikeln 16 mm och slemhinna 7 mm. Började då med ÄLtest som varit hyfsat starka med ej positiva. Idag var det väääldigt svagt streck så någon gång under senaste dygnet antar jag att det har varit positivt.

Är det för sent att ha sex ikväll?
Nej det är inte för sent eftersom ägget inte lossar exakt när testet visar positivt, utan typ först dygnet efter.
 
Okej, jag behöver hjälp. Den 18e var jag alltså hos gyn. Ledande follikeln 16 mm och slemhinna 7 mm. Började då med ÄLtest som varit hyfsat starka med ej positiva. Idag var det väääldigt svagt streck så någon gång under senaste dygnet antar jag att det har varit positivt.

Är det för sent att ha sex ikväll?
Kan gå :) ägget lever väl i 12-24 timmar efter att det släppt tror jag?
 
Okej, jag behöver hjälp. Den 18e var jag alltså hos gyn. Ledande follikeln 16 mm och slemhinna 7 mm. Började då med ÄLtest som varit hyfsat starka med ej positiva. Idag var det väääldigt svagt streck så någon gång under senaste dygnet antar jag att det har varit positivt.

Är det för sent att ha sex ikväll?
Kan vara det men måste inte vara det. Jag hade kört på. Stor sannolikhet att det inte är för sent (hormonnivåerna sjunker snabbt när ägget släppt). Det kan alltså mycket väl släppt för bara någon/några timmar sedan.
 
Fick veta att en släkting ska få barn! Jättekul SÅKLART, men också ledsamt för vi skulle fått med bara ett par veckors mellanrum om jag inte fått utomkveds... Har pms dessutom så började såklart gråta efter. Min sambo tycker det är egoistiskt. Men jag önskar ju inte att de inte ska få barn, bara att jag också skulle få.
 
Fick veta att en släkting ska få barn! Jättekul SÅKLART, men också ledsamt för vi skulle fått med bara ett par veckors mellanrum om jag inte fått utomkveds... Har pms dessutom så började såklart gråta efter. Min sambo tycker det är egoistiskt. Men jag önskar ju inte att de inte ska få barn, bara att jag också skulle få.

Helt ärligt, din sambo kan dra något gammalt över sig (eller iaf hålla tyst). Nog sjutton måste man få blir ledsen (speciellt om man har PMS, det är ju gräsligt nog i sig :wtf:). Det har ju inget att göra med att man missunnar någon annan att få barn :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 340
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp