En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag rensade i ena byrån hittade jag papper med mannens provsvar från utredningen vi gjorde 2012 (dvs med första). Blir spännande att se hur pass det skiljer sig denna gången. Jag fick aldrig några papper med mina provsvar, men jag tror att jag kommer begära ut dem gamla så jag också har något att jämföra med. Få se när vi faktiskt får en tid. De ringde ju maken i början på veckan och undrade om vi kunde ta en återbudstid dagen efter, vilket blir lite svårt när han är mitt uppe i jobb (natt).
 
Å, jag hänger kvar här, även om jag inte har skrivit så mycket. BIM inom de närmaste dagarna, räknar med att mensen kommer som vanligt. Den 30/1 har vi tid för samtal, provsvar och vaginalt ultraljud som del av utredningen, så får vi ta det därifrån sen. Hade ju varit trevligt med nån lättåtgärdad orsak. :-p

Ni verkar ha kommit ett steg på vägen, även om ni inte har några direkta svar än. Skönt ändå att utredningen är igång, att det händer något.

Okej, men då har ni ju en tid nu snart. Har ni lämnat alla prover och får då ett besked om hypotes och vidare behandling?
 
Uppdaterat listan, mensen kom som väntat idag.

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
 
Och så mitt i hela barnskaffarkarusellen blir jag helt oväntat erbjuden en annan tjänst på jobbet, som jag inte ens sökt. Är så sjukt kluven. Är en typ av koordinatorstjänst inom vården. Det innebär att jag kommer jobba som koordinator på 70% och enbart ha vanlig patientmottagning på 30%.

Jag har inte sagt nåt till chefen om att vi försöker skaffa barn och tänker inte göra det heller. Det som väl är min farhåga är dels om jag kommer tycka att jag jobbar för lite kliniskt. Om det nu skulle bli barn så kommer jag inte jobba heltid under många år (ser inte det som realistiskt utifrån hur mitt liv ser ut) och då kommer det troligen bli enbart koordinator och inte kliniskt.

Det som ändå lockar är dels lönen, men även att jag tror att jag passar för tjänsten och även att jag gärna ser mig på den typen av tjänst om typ 5-10 år. Svårt!

Nu är jag inte alls hemma i denna tråd (annat än att jag slaviskt följer den sedan länge..) men som en som växlat klinik/administration/forskning osv under ett par års tid; man kan alltid ändra sig. Får du dessutom ha kvar kliniken på viss del tappar du inget. Vill du bli kliniker igen när du är färdig med ev föräldraledighet så blir du det. Kanske inte direkt men om ett tag. Jag har suttit med samma farhågor/tankar och är just nu mest kliniskt verksam ett tag, för jag var sugen på det igen. Det löste sig.
 
Får väl uppdatera mig själv i listan också.

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
 
Inget denna månad.

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
 
Uppdaterar då jag hade missat ta bort mig från listan



- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
 
Här närmar sig BIM (29/1 enligt appen men jag tror ju att jag hade ägglossning något tidigare denna månad). Inga blodiga flytningar ännu men inga andra tecken åt något håll heller. Baraatt vänta, vänta... Är väl egentligen inställd på mens, varför skulle det ha tagit sig nu när det inte gjort det innan?
 
Hoppar in här efter ett väldigt tidigt mf. Var på vul igår och gunnar såg inget trots att jag plussade 10/1... han såg dock att jag haft ägglossning.. så. Ja. Vi får se helt enkelt. Knepigt att veta hur cykeln blev nu eftersom mensen var en hel vecka senare än den borde varit. Normalt skulle jag haft mens den 6/1, men den kom 13/1. Går man på senare datumet är äl i övermorgon ca... men enligt gunnar har den redan inträffat.. :confused:
Lägger in mig i listan iaf, och hoppas återkomma till hösttråden.

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet.
 
Nu har jag bestämt mig, det ska lagas syskon. På egen hand!
Har hemligt nick då jag tycker det är lite skrämmande att ha påbörjat denna process, vill ha det för mig själv tills det är en bebis på g...men donator är vald och insemination till våren är tanken :nailbiting:

Så nu börjar jag min resa med kartläggning av ägglossning och så får jag se hur många försök jag ger det...

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
 
Hoppar in här efter ett väldigt tidigt mf. Var på vul igår och gunnar såg inget trots att jag plussade 10/1... han såg dock att jag haft ägglossning.. så. Ja. Vi får se helt enkelt. Knepigt att veta hur cykeln blev nu eftersom mensen var en hel vecka senare än den borde varit. Normalt skulle jag haft mens den 6/1, men den kom 13/1. Går man på senare datumet är äl i övermorgon ca... men enligt gunnar har den redan inträffat.. :confused:
Lägger in mig i listan iaf, och hoppas återkomma till hösttråden.

- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet.
Mensen var missfall. Du går enligt äl. Mensen är ett resultat av äl så mensen borde komma om knappa 2 veckor beroende på din lutealfas. Om han såg vätska efter sprucken follikel hade du säkert än typ i förrgår, så räkna enligt det

Mens (missfall) 13.1 och äl nu låter ju väldigt logiskt.
 
Senast ändrad:
Mensen var missfall. Du går enligt äl. Mensen är ett resultat av äl så mensen borde komma om knappa 2 veckor beroende på din lutealfas. Om han såg vätska efter sprucken follikel hade du säkert än typ i förrgår, så räkna enligt det

Mens (missfall) 13.1 och äl nu låter ju väldigt logiskt.

Ja, han sa ju inte exakt vad han såg mer än " du har haft ägglossning på höger sida". Funderade först efteråt hur länge det syns att man haft äl?
 
Man ser inte alltid den. Den syns heller inte speciellt länge. Jag har gjort massvis av vul kring (före och efter) äl och man har aldrig sett mer än ev vätska. Sällan ens det.
Ah, jag förstår. Jag var hos gyn för ett par veckor sedan och han sa att "här ser man gulkroppen så det är solklart att du haft ägglossning" (jag trodde att mina ägglossningar ev uteblev). Så då antog jag att det var standard... Man lär sig något nytt varje dag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 867
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 715
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp