En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer jag här igen och undrar.
De två översta är från idag. Det översta är dock inte morgonurin vilket den under är. Jag ser ju att det är en tydlig ökning, men jag har alltid trott att det ska vara starkare med morgonurin? Tror ni jag kan vara lite lugnare nu?
Fin ökning :). Halten kan ju variera lite i urinen, kanske var den mer koncentrerad andra gången.
 
Nu kommer jag här igen och undrar.
De två översta är från idag. Det översta är dock inte morgonurin vilket den under är. Jag ser ju att det är en tydlig ökning, men jag har alltid trott att det ska vara starkare med morgonurin? Tror ni jag kan vara lite lugnare nu?
De tror jag absolut!
Skulle gjort ett digitalt också dock :)
 
Bara invänta mensen nu då, som borde komma vilken dag som helst. Fortfarande bara en svag skugga på testet, knappt så det syns. :(
 
Nu börjar jag faktiskt lugna mig lite
 

Bifogade filer

  • 20180415_143423.jpg
    20180415_143423.jpg
    110,3 KB · Visningar: 96
Hmm... hade svag svag mensvärk igårkväll, men enligt hur kroppen kändes så borde ÄL varit för ca en vecka sen (om kroppen inte luras efter att vi fick hjälp på sjukhuset efter mitt MA). Får se om det kommer igång något snart eller om det tar längre tid för kroppen att återhämta sig.
Idag är det tre veckor sen vi var där och således 3v sen ”senaste mens”
 
Jag har shoppat ägglossningstest nu och tänker satsa på tredje gången gillt. Mitt missfall jag hade nu sist redde ut sig själv och jag blödde bara sex dagar. Men nu kan vi försöka igen :)
 
Även jag har inhandlat ägglossningstester då mina gamla tar slut imorgon. En enda kvar och den tar jag imorgon på dag 17. Har tagit tester sedan dag 10 (typ varannan dag) och samtliga negativa. Så hoppas på positivt snart.
 
Åh vad långsamt det går när man bara vill att nästa cykel ska komma igång så man kan försöka igen! Väntar på mens just nu, har en del känningar så den borde komma inom de närmsta dagarna.
 
Uppdaterar listan, mens idag. Gynbesök på torsdag, hoppas det blir givande.

- Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
 
Uppdaterar listan jag med, fick min mens idag också. :down: Ska se om det finns någon passande tid hos den privata kliniken nästa månad, denna månaden var i princip fullbokad.


- KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
 
Någon av er här som har pollenallergi? Fick veta att jag inte får ta antihistaminer om jag försöker bli gravid. Så jag får ”överväga” vilket jag ska göra. Så himla tråkigt om flera månaders försök ska gå bort bara för att jag måste äta allergimedicin... Dom andra åren har jag ätit då jag inte vetat att det är dumt. :(:down:
 
Någon av er här som har pollenallergi? Fick veta att jag inte får ta antihistaminer om jag försöker bli gravid. Så jag får ”överväga” vilket jag ska göra. Så himla tråkigt om flera månaders försök ska gå bort bara för att jag måste äta allergimedicin... Dom andra åren har jag ätit då jag inte vetat att det är dumt. :(:down:
Vart fick du den infon ifrån? Gällde det just för att bli gravid? För åtminstone Loratadin och Desloratadin anses säkra att ta under graviditet.
 
Vart fick du den infon ifrån? Gällde det just för att bli gravid? För åtminstone Loratadin och Desloratadin anses säkra att ta under graviditet.

Vårdcentralen när jag ringde om recept. Jag sa att jag tagit Desloratadin och Dasselta innan men hon sa att det gällde ALLA antihistaminer. Jag fick på sin höjd använda nasonex spray och ögondroppar. Men jag måste ha tabletter annars kommer det vara som att ha influensa hela sommaren, mår skit utan :(
 
Vårdcentralen när jag ringde om recept. Jag sa att jag tagit Desloratadin och Dasselta innan men hon sa att det gällde ALLA antihistaminer. Jag fick på sin höjd använda nasonex spray och ögondroppar. Men jag måste ha tabletter annars kommer det vara som att ha influensa hela sommaren, mår skit utan :(
Jag är ingen expert men jag ställer mig högst tvekande till det påståendet.

@em-pirre har du hört något sådant?
 
Ja det har jag. Men jag tror att man får ett annat svar av en gynekolog.
:D Okej. Jag omformulerar mig lite, har du hört att antihistaminer skulle försvåra en graviditet från någon ferilitetskunnig vårdpersonal?

För vissa värktabletter skall man ju undvika då dom kan försvåra, det är ju välkänt men jag har aldrig hört att antihistaminer skall vara en riskfaktor. Däremot är det några som provat antihistaminer i syfte att dämpa immunförsvaret när dom blivit förvägrade att testa prednisolon.
 
:D Okej. Jag omformulerar mig lite, har du hört att antihistaminer skulle försvåra en graviditet från någon ferilitetskunnig vårdpersonal?

För vissa värktabletter skall man ju undvika då dom kan försvåra, det är ju välkänt men jag har aldrig hört att antihistaminer skall vara en riskfaktor. Däremot är det några som provat antihistaminer i syfte att dämpa immunförsvaret när dom blivit förvägrade att testa prednisolon.
Ja alltså nej. Man säger ju att ASA och antihistamin är dåligt men jag fick ju både prednisolon och ASA för att lyckas bli gravid såatteh...

Asa menar dom kan ge missfall, men samtidigt hindrar det proppar så det är väl lite beroende på. Gammalmodig antihistamin är dåliga.. Kanske det hängt kvar
 
Jag står som många av er redan vet i kö för ivf och väntar på kallelse till info inför första försöket. Sitter och läser en del om de olika protokollen och vad jag ska ställa in mig på. Förstår att ingen av er kan säga säkert, men skulle gärna höra vilket protokoll ni tror?

Bakgrund: 32 år, sambon 37 år. Ingen av oss har barn sen innan. Jag har god äggreserv (kommer ej ihåg AMH värdet och kan ej kolla digitalt pga privat gyn), regelbunden ägglossning (som bekräftas med stickor), cykel om 28 dagar, ej pcos eller endometrios. Mannen har god spermiekvalitet. Således bedömt som oförklarlig infertilitet.

Vill helst göra korta protokollet utifrån vad jag hört om biverkningar. Vad tror ni som har mer kunskap och erfarenhet än mig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 855
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 704
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp