En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så tröööööött på att försöka bli graviiiiid :wtf:

Har en känsla av att det kommer dröja väldigt länge och jag får panik av det. Så svårt att vara riktigt lycklig i livet när man tänker på det här varje dag. Den här månaden finns det dessutom risk att vi inte kan försöka pga skov i min sjukdom så kan inte ha sex... hoppas bara ägglossningen dröjer iaf en vecka till. Då kanske det går. Annars är jag inte långt ifrån att använda en spruta och inseminera!:idea:

Jag vet precis hur det känns :( och alla runt omkring en blir gravida till höger och vänster stup i kvarten känns det som :(
 
Jag vet precis hur det känns :( och alla runt omkring en blir gravida till höger och vänster stup i kvarten känns det som :(
Ja och dels blir jag avundsjuk när andra blir gravida men jag blir också stressad! Kommer jag vara den enda som inte har barn? Är deras barn stora när vi väl lyckas? Kommer nån (inom släkten) ens bry sig om mitt barn om alla andra ändå har? Onödiga tankar men...

Man har ju all kärlek till ett barn inom sig men ingen att ge det till :/
 
Anonymt nick ifall någon skulle känna igen mig, ännu ej officiellt :)

Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka, vi är lite äldre båda två, jag 33 och han 43.
Jag har ett förflutet av misslyckanden under 3-4 år med annan partner, stor del låg hos honom. Min nuvarande sambo har barn sedan tidigare förhållande.

La undan mini-pillren i mitten av oktober, mens 25/10 och BIM 22/11. Även om det var några år sedan jag försökte på riktigt senast så kommer man ju snabbt in i samma tankar, de är inte bara enkelt!
 
Hur går det för er? Vi har ganska nära BIM så är lite spännande att följa er. Här har ingen mens kommit ännu

BIM +4 och fortfarande ingen mens. Kanske borde göra ett gravtest :p Känner inga direkta symtom, mer som att jag snart ska ha mens. Hade mer symtom förra perioden :confused: (molande värk nedre magen och ibland illamående 3 v efter ägglossning).
 
Första dagen med ÄL-test idag vilket var negativt (såklart, det är nog för tidigt än) men jag är spänd på att se om det över huvud taget kommer att bli positivt, något är ju knas med mina skumma blödningar. När/om det blir positivt kör jag progesterall å så får vi se. (Ska försöka ligga lite också ;)) Jag har dessutom tagit ett rejält krafttag med min vikt eftersom jag gått upp en del de sista åren vilket ju inte gynnar det hela, även om jag inte vet om det är det som är problemet. Vill i vilket fall väga mindre vid en ev graviditet så det är ju dags ändå :p
 
Vi får försöka heminseminera den här månaden. Kan inte ha sex just nu och ägglossningstest blir positivt troligtvis imorgon. Har hittat på en plastspruta iaf, haha... men har aldrig gjort det förut så känns märkligt. Chansen att lyckas är väl ännu mindre dessutom. Suck. Sjukdomar och en äggledare och sammanväxtningar och nu inseminering också. Kommer aldrig bli gravid.
 
Hur går det för er? Vi har ganska nära BIM så är lite spännande att följa er. Här har ingen mens kommit ännu

Fick ett svagt men ändå synbart plus i förrgår, men sen slog det om till negativt och mina spottings har anlänt.. Så räknar med mens vilken dag som helst. :down:
 
Behöver era kloka råd funderingar!

Tredje månaden med letrozol och metformin (äter maxfos) nu och dem har sätt ut såhär:
1:a mån: enkeldos letrozol, ingen ägglossning
2:a mån: dubbeldos letrozol, ett ägg växte till sig och det blev ägglossning enligt VUL och sticka cd20. Mens ÄL+9
3:dje mån: dubbeldos letrozol, två ägg som växte till sig och det blev ägglossning enligt VUL och sticka cd16. Nu fick jag mens idag på ÄL+8 så cykeln blev endast 24 dagar.

Fattar inte vrf jag får mens så kort tid efter ägglossning? Vad kan det bero på? Kan jag göra ngt själv för att försöka hjälpa kroppen?Känns som ägget inte ens hinner få en chans att fästa... Min läkare tycker med det känns konstigt, hon tycker vi ska testa en cykel till och se om samma sak händer, gör det de så får vi utvärdera hur vi går vidare...
 
Så j*vla trött på det här redan. Beundrar er som kämpat länge. En månad är mer än tillräckligt för mig. Jag har redan blivit helt dum i huvudet.:wtf:
Ingen mens däremot små små spottings, molvärk, illamående och negativa test.:cry:
 
Behöver era kloka råd funderingar!

Tredje månaden med letrozol och metformin (äter maxfos) nu och dem har sätt ut såhär:
1:a mån: enkeldos letrozol, ingen ägglossning
2:a mån: dubbeldos letrozol, ett ägg växte till sig och det blev ägglossning enligt VUL och sticka cd20. Mens ÄL+9
3:dje mån: dubbeldos letrozol, två ägg som växte till sig och det blev ägglossning enligt VUL och sticka cd16. Nu fick jag mens idag på ÄL+8 så cykeln blev endast 24 dagar.

Fattar inte vrf jag får mens så kort tid efter ägglossning? Vad kan det bero på? Kan jag göra ngt själv för att försöka hjälpa kroppen?Känns som ägget inte ens hinner få en chans att fästa... Min läkare tycker med det känns konstigt, hon tycker vi ska testa en cykel till och se om samma sak händer, gör det de så får vi utvärdera hur vi går vidare...

Progesteronbrist?
 
Progesteronbrist?
Kanske?
Ställde frågan om man kunde göra ngt för att på påverka antalet dagar mellan ÄL och mens och det verkade inte som att hon kunde erbjuda ngn behandling för det (alla gynekologer verkar jobba med lite olika sätt och behandlingar när det gäller fertalitet tkr jag...)
Funderar på om det kan vara värt att på eget bevåg testa sånt kräm som finns att köpa receptfritt?
 
BIM +4 och fortfarande ingen mens. Kanske borde göra ett gravtest :p Känner inga direkta symtom, mer som att jag snart ska ha mens. Hade mer symtom förra perioden :confused: (molande värk nedre magen och ibland illamående 3 v efter ägglossning).

Rättar mig själv: är ju på BIM +3 :p Började på sen em att få ljusbruna flytningar, det verkar som att mensen onekligen på g. Bara att vänta å se..
 
Vi får försöka heminseminera den här månaden. Kan inte ha sex just nu och ägglossningstest blir positivt troligtvis imorgon. Har hittat på en plastspruta iaf, haha... men har aldrig gjort det förut så känns märkligt. Chansen att lyckas är väl ännu mindre dessutom. Suck. Sjukdomar och en äggledare och sammanväxtningar och nu inseminering också. Kommer aldrig bli gravid.
Vi körde också insemination ett tag. Pipett.
Så skönt att slippa det där "måstet" vid sex, även om det inte tog sig. Det gjorde att vi hittade en liten gnista i det igen.
 
Kanske?
Ställde frågan om man kunde göra ngt för att på påverka antalet dagar mellan ÄL och mens och det verkade inte som att hon kunde erbjuda ngn behandling för det (alla gynekologer verkar jobba med lite olika sätt och behandlingar när det gäller fertalitet tkr jag...)
Funderar på om det kan vara värt att på eget bevåg testa sånt kräm som finns att köpa receptfritt?
Mga får uppskjuten mens eller ingen mens alls när de går på progesteronpreparat så som tex Lutinus. Så det känns märkligt att din gyn inte föreslog det. Krämen är det så låga halter i så jag hade ringt gyn och sagt att du vill testa progesteron och att du vill ha vaginal tabletter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 783
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 685
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp