En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! :)
Jag är som jag skrev i första inlägget lost när det kommer till bebis-planering och faktiskt också gällande min egen kropp, och hur den tänker bete sig, de tre blödningarna jag haft sedan jag slutade med pillerna har betett sig märkligt också, ytterligare ett tecken på att kroppen behöver tid på sig att återgå till "normalt".
Även om ingen säkert kan veta vad min kropp tänker och inte tänker göra, så hade det varit kul med lite spekulationer, eller historier från andra hur deras kropp betedde sig.
Hade p-stav och minipiller 3-4 år i rad. Mens (och därmed troligen ägglossning innan) inom en månad och sen regelbunden.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Loggade in på mina vårdkontakter och skickade in en önskan om telefontid med läkaren som opererade mig i somras. Borde ha gjort detta redan då när han hade chans att komma ihåg mig men orkade inte. Hade tänkt släppa det men känner att jag vill diskutera det som står i journalen om den äggledare jag har kvar... Antagligen kommer jag inte få så mycket svar men jag måste ju försöka.
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Superstar, ÄL 19/11 BIM 3/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17

Ständigt denna väntan. Väntan på ÄL, väntan på BIM, väntan på utredning (är placerad i kö)... Tur det snart är jul så man får nåt annat att tänka på i alla fall.

Uppdaterade listan och ordnade i datumordning igen. Hoppas jag inte tappade bort nån..
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Superstar, ÄL 19/11 BIM 3/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17

Ständigt denna väntan. Väntan på ÄL, väntan på BIM, väntan på utredning (är placerad i kö)... Tur det snart är jul så man får nåt annat att tänka på i alla fall.

Uppdaterade listan och ordnade i datumordning igen. Hoppas jag inte tappade bort nån..
Hur lång är kötiden?
 
Hur lång är kötiden?

Jag vet inte, de sa bara att vi var placerade i kö och skulle få en tid hemskickad när det blir dags. Hade trott att utredningen åtminstone skulle gå fort när man väl lämnat proverna, men så var det tydligen inte. Ska ringa och höra om de kan göra en uppskattning av kötiden. Kunde ju bara bra att veta om det är tre månader eller år vi ska ställa in oss på...
 
Jag vet inte, de sa bara att vi var placerade i kö och skulle få en tid hemskickad när det blir dags. Hade trott att utredningen åtminstone skulle gå fort när man väl lämnat proverna, men så var det tydligen inte. Ska ringa och höra om de kan göra en uppskattning av kötiden. Kunde ju bara bra att veta om det är tre månader eller år vi ska ställa in oss på...

Har ni varit och lämnat prover redan? Sitter också och väntar på utredning och just nu känns det bara som att ingenting händer och man bara väntar och väntar, så frustrerande :banghead:
 
Lämnade det sista provet för tre veckor sedan. När vi väl fyllt i egenremissen rätt (man var tvungen att skriva "noll" på frågan om hur många graviditeter som jag/mannen varit upphov till, inte bara lämna fältet tomt) så fick vi hem provtagningsremisserna inom ett par dagar. Mannen lämnade sina med två veckors mellanrum och jag mitt ett vecka senare. Jag fattar att de har mycket att göra, det finns bara en mottagning i hela regionen, men det kunde vara bra att veta om det är veckor eller år man ska ställa in sig på. Ska se om jag kan ringa och fråga dem idag.

@nejlica Går ni också via landstinget eller privat?
 
Lämnade det sista provet för tre veckor sedan. När vi väl fyllt i egenremissen rätt (man var tvungen att skriva "noll" på frågan om hur många graviditeter som jag/mannen varit upphov till, inte bara lämna fältet tomt) så fick vi hem provtagningsremisserna inom ett par dagar. Mannen lämnade sina med två veckors mellanrum och jag mitt ett vecka senare. Jag fattar att de har mycket att göra, det finns bara en mottagning i hela regionen, men det kunde vara bra att veta om det är veckor eller år man ska ställa in sig på. Ska se om jag kan ringa och fråga dem idag.

@nejlica Går ni också via landstinget eller privat?

Ah, vi går också via landstinget, lämnade in egenremiss i september och de hoppas tydligen att kunna kalla oss i december men risken är stor att det blir senare. Hoppas då verkligen att själva utredningen kommer igång i samband med provtagningar och att vi inte behöver vänta flera månader ytterligare, då blir jag nog knäpp :nailbiting:
 
Flyttar på mig i listan.. Går också och väntar på att få komma på utredning. Vi har dock inte ens fått lämna prover än denna gången. Bara fått hem brev om att vi får svar om tid inom 3 månader, ungefär.


- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Superstar, ÄL 19/11 BIM 3/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL ca 30/11, BIM runt 15/12. Försök 11, andra barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
BIM på onsdag och man slängs ju (precis som förra gången) mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Försöker intala mig att ta det lugnt och ta det som de kommer, men de är ju verkligen att ljuga för sig själv för de går ju inte!
Har mått en del illa senaste veckan, men det kan lika gärna vara av oro. Kändes som om jag hade mensvärk i går och humörsvängning ala PMS, idag är det endast molvärk kvar än så länge.
 
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Superstar, ÄL 19/11 BIM 3/12. Försök 2 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 23/11 BIM ca 7/12 första barnet
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Lilleknodd2 ÄL ca 28/11, BIM 12/12. Femte försöket, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 29/11, BIM ca 12/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- maybebaby - ÄL ca 30/11, BIM ca 14/12. 4:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL ca 30/11, BIM runt 15/12. Försök 11, andra barnet
- .KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17[/QUOTE]
 
Då kom mensen också denna gång. Har skickat in ansökan om utredning, men inte hört nåt. Sambon ska dock ringa de två privata alt som finns i stan för att höra om väntetiden är bättre där. Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 837
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 699
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp