En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra där @em-pirre ! Det är ordning på dig med trådfixandet!

Senaste diskussionen handlar om smärta vid ägglossning.

För mej känns det väldigt tydligt. Jag får on både i nedre delen av magen samt längst inne i slidan. Typ högst upp mot livmodertappen. Så pass ont att det egentligen inte är kul alls att sexa till det. Flytningarna som nämnts i tidigare inlägg kommer ett par dagar innan för mig. Ungefär som ett alert-alarm "nu är det på G, håll dig redo"!

Verkar som att det är väldigt olika för alla!

Mvh Miks
 
Jag har molvärk som strålar ner mot låret. Rikligt med äggvita (börjar några dagar innan och ökar vartefter). Genast efteråt får jag galet ömma bröstvårtor. Det är ett bra tecken på att äl är förbi.
 
Inte långt kvar till ett år sedan första plusset.

Pratade med SSK i måndags och det är tre månader mellan kirurgbedömning och op så vi nuppar väl på ett tag till :cry:
 
Inte långt kvar till ett år sedan första plusset.

Pratade med SSK i måndags och det är tre månader mellan kirurgbedömning och op så vi nuppar väl på ett tag till :cry:
Nää! Va fanken! När har du kirurgbedömningen då?

Ska vi ringa ett varv igen?

Mvh Miks
 
Nää! Va fanken! När har du kirurgbedömningen då?

Ska vi ringa ett varv igen?

Mvh Miks

28e.

Det finns ju en risk att de drar ut på godkännandet så det blir efter jul :eek:

Men när det är godkänt borde det ju gå att välja op utan bedömning någon annanstans?

Jag hatar verkligen att det ska ta sådan tid!
 
Tack hörni för svar på min ägglossningsfråga :D Då känner jag mig rätt säker på att det var det jag kände av, och inte någon ny cysta/blindtarmsinflammation etc :p

@lil-sis Det är ju helt vansinnigt att det ska ta så himla lång tid!
 
Inte långt kvar till ett år sedan första plusset.

Pratade med SSK i måndags och det är tre månader mellan kirurgbedömning och op så vi nuppar väl på ett tag till :cry:

Men herre gud. *suck*. Jäkla skit att allt ska ta sån himla tid. *kramar om länge, länge*
 
28e.

Det finns ju en risk att de drar ut på godkännandet så det blir efter jul :eek:

Men när det är godkänt borde det ju gå att välja op utan bedömning någon annanstans?

Jag hatar verkligen att det ska ta sådan tid!
Du kan ju kolla hur prognosen ser ut för operationstid den 28:e. Ser det mörkt ut så kan vi ringa runt igen om du vill! Bara hojta!

Mvh Miks
 
Hur går det för er? Någon som närmar sig BIM? *orkade inte leta upp listan, kändes som den var några sidor bort*
 
Hur går det för er? Någon som närmar sig BIM? *orkade inte leta upp listan, kändes som den var några sidor bort*

Kanske ny lista vore på sin plats?
Helt galet att det är fjortonde skarpa försöket!!! Det är nog tur att det tagit sig två gånger under tiden. Nästa BIM är det ett år sedan jag plussade första gången.

lil-sis Äl 25/8 BIM 8/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
 
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 25/8 BIM 8/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.




Har inte exakt koll på datum faktiskt, har inte orkat följa med. Men på ett ungefär. Hej äggvita iallafall. Kan hända att Äl är redan 18.8 och BIM typ 2.9
 
Jag tror ju att jag hade ÄL nu i dagarna, men pga missfallet väntar vi ju till nästa vända. Frågan är ju dock när mensen tänker komma, jag har ju noll koll på hur lång cykeln är... lite irriterande, men jag lär väl märka när den dyker upp :p
 
Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 25/8 BIM 8/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.



Usch den här tiden mellan äl och bim hatar jag.. Man känner sig allmänt skendräktig hela tiden, vågar inte hoppas, inte tro. optimisten i mig blir till pessimist med pms.. Rolig kombo för sambon :p
 
Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 25/8 BIM 8/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.



Usch den här tiden mellan äl och bim hatar jag.. Man känner sig allmänt skendräktig hela tiden, vågar inte hoppas, inte tro. optimisten i mig blir till pessimist med pms.. Rolig kombo för sambon :p

Ja man blir pykiskt knäpp, tänk att 14 dagar kan kännas så evinnerligt länge.
 
Bim -2 här (tror jag). Har väl de flesta gravtecken jag hade vid det som slutade med mf. Ömma bröstvårtor, molvärk, mått illa till och från osv.

En annan sak som hyfsat talar för graviditet är att jag testade i morse och fick ett svagt men synligt streck. Detta hade såklart gjort mig helt säker om det inte vore för att jag tog ett likadant test för en vecka sedan (osäker på äl som sagt) som gav ett visserligen ännu svagare men ändå tydbart streck. Känns inte som att jag kommer att köpa testlagrets stavar igen!
 
Ja.
Men hon är väl jättegravid nu och har en bunt ungar sedan innan så tiden kanske inte räcker till :)
Jupp du har helt rätt. Dessutom har en av mina huliganer lyckats göra sönder skärmen på min iPhone så den är nästan omöjlig att surfa på eller skicka sms :rage: . Att sitta vid datorn räcker inte tiden riktigt till till.

@em-pirre du frågade om D-vitamin. Det finns vissa teorier om att D-vitamin kan förbättra äggkvaliten. D-vitamin brist kan vara en orsak till infertilitet.

@Imogen är du säker på att allt hCG från missfallet gått ur kroppen. Dvs har du testat totalt blankt på ett gravtest efter missfallet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 965
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 637
Senast: Fille
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 303
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp