En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

em-pirre

Trådstartare
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
hemlig ÄL 28/1 - dock utan sambon hemma så tvivlar att det blir nåt denna månad. Kör på februari istället förhoppningsvis
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn


Hur många såna här trådar ska jag vara med i :( Jag var med i tråd nr 1 också...
 
@em-pirre , kopierar in det du skrev från förra tråden:
Man kan ha PCO-liknande äggstockar under en kort tid också, t.ex. vid utebliven ägglossning (av annan orsak) också.

Det fina med PCO/PCOS är att det brukar fungera jättebra vid t.ex. IVF, eftersom man har så många äggblåsor.

Gå till en annan Gun. Som någon skrev är det INTE 12 månader som räknas ifall man har någon störning. Man ska få hjälp direkt. Ring!


Jag tänkte att jag lämnar blodproven, det var väldigt viktigt att det var tredje dagen av blödningen och väntar på svar. Bör gå fort. Sen ringer jag till annan Gun och bokar tid. Om jag inte orkar vänta så ringer jag tidigare. :)


Fasiken vad skönt med denna tråd, man får så mycket pepp!! Ni är så himla fina! :) Jag hoppas vi alla lämnar denna tråd så fort som möjligt ;)
 
@ninsan Mitt tips är kvinnokliniken i Vällingby och Gun Misgena Bukretion. Han (ovanligt med en manlig Gun) driver egen Gun-mottagning och har allt. Ultraljud, labb för koll av simmare osv. Jag hann med första mötet för fertilitetskoll men jag har en vän som gått hos honom en längre tid och nu äntligen blivit gravid. Han är som en vanlig läkare och ingår i högkostnadsskyddet. En väldigt sympatisk äldre man!

Mvh Miks
 
Flyttar in i nya tråden med. Vet inte när min ÄL eller mens är pga utebliven ÄL helt än så länge så kan inte lista mig :(
 
@em-pirre , kopierar in det du skrev från förra tråden:
Man kan ha PCO-liknande äggstockar under en kort tid också, t.ex. vid utebliven ägglossning (av annan orsak) också.

Det fina med PCO/PCOS är att det brukar fungera jättebra vid t.ex. IVF, eftersom man har så många äggblåsor.

Gå till en annan Gun. Som någon skrev är det INTE 12 månader som räknas ifall man har någon störning. Man ska få hjälp direkt. Ring!


Jag tänkte att jag lämnar blodproven, det var väldigt viktigt att det var tredje dagen av blödningen och väntar på svar. Bör gå fort. Sen ringer jag till annan Gun och bokar tid. Om jag inte orkar vänta så ringer jag tidigare. :)


Fasiken vad skönt med denna tråd, man får så mycket pepp!! Ni är så himla fina! :) Jag hoppas vi alla lämnar denna tråd så fort som möjligt ;)

Jag har ju också PCOS och bevisligen kan jag ju bli gravid eftersom det bor en livlig 4-åring hos oss! :D Min Gun sa också att jag inte skulle vara så ledsen över PCO-äggstockar eftersom de är lite som "super-äggstockar" och har bra äggkvalitet när vi väl lyckas få till ägglossning. Dessutom menar han att vi ofta är fertila längre. :up:

Och för mig hjälper det faktiskt att gå ner i vikt, oavsett hur mycket, så hoppar min kropp in i jämn takt i princip så fort jag börjar minska lite i vikt.
 
Idag är jag orolig i magen sådär som jag brukar vara innan mens vilket stämmer med om det nu är dags imorgon. Men om det nu är så att ÄL var sen denna månaden så borde väl även mens vara lika mycket försenad? Tänker att jag inte ska börja hoppas i onödan om nu mensen inte dyker upp imorgon...
 
Ja, det är oftast ca 14 dagar efter äl som mensen kommer. Är äl sen med säg 5 dagar, så blir också mensen det. Tyvärr.
 
...och där verkar mensen göra intåg. 1 dag tidigt istället. Jag fattar ingenting. Antingen har jag inte ägglossning alls eller också är jag och min kropp inte på samma våglängd när det kommer till symtom. Varför ska det behöva vara såhär svårt???
 
Den här månaden kom det en äggviteflytning redan tre dagar efter mensens slut, det är väl väldigt tidigt? Är det nu ska man ska bli orolig för att den där hinnan inte hinner bildas?
 
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
hemlig ÄL 28/1 - dock utan sambon hemma så tvivlar att det blir nåt denna månad. Kör på februari istället förhoppningsvis
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Is ÄL ca 6/2 BIM tidigast 20/2 försök nr 3?, 26 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn

Så nu är jag med på tåget igen efter "jaktuppehåll". Håller tummarna för att min kropp också åter bestämt sig för att vara lite i balans efter all stress och press i december över examen och nytt jobb. Fick föresten ett fint C på Examensarbetet så nu kan jag helt ärligt presentera mig som förskolLÄRARE, så ett eget barn skulle passa bra till den titeln tycker jag. Ja mena hur trovärdig är man när man står och prata barnuppfostran utan egna barn? :p
 
Den här månaden kom det en äggviteflytning redan tre dagar efter mensens slut, det är väl väldigt tidigt? Är det nu ska man ska bli orolig för att den där hinnan inte hinner bildas?

Man kan ha äggviteflytning flera dagar innan ÄL. Det låter inte tidigt alls. Säg att man har mens fem dagar, och får alltså äggviteflytning på dag 8. Sen har man äl fyra dagar senare, vilket ger äl på dag 12. Helt okej! Jag har åtminstone en tillräckligt tjock slemhinna redan dag 10.
 
...och där verkar mensen göra intåg. 1 dag tidigt istället. Jag fattar ingenting. Antingen har jag inte ägglossning alls eller också är jag och min kropp inte på samma våglängd när det kommer till symtom. Varför ska det behöva vara såhär svårt???

Nu minns jag inte. Hade du kollat med stickor eller gissade du på äl? Hur många dagars cykel blev det? På vilken dag hade du vilka symtom?
 
Man kan ha äggviteflytning flera dagar innan ÄL. Det låter inte tidigt alls. Säg att man har mens fem dagar, och får alltså äggviteflytning på dag 8. Sen har man äl fyra dagar senare, vilket ger äl på dag 12. Helt okej! Jag har åtminstone en tillräckligt tjock slemhinna redan dag 10.

Åh vad skönt att höra, vilken tur att ni finns! Då blir det till att fredagsmysa :D
 
Ja mena hur trovärdig är man när man står och prata barnuppfostran utan egna barn? :p

Jag vet att du skrev det där med glimten i ögat, men jag vill ändå OT:a lite. ;)

För egen del bryr jag mig inte ett dugg om de som har att göra med min kommande unge har barn själva eller inte, oavsett vilket måste de ju bemöta min unge utifrån den person hon är. Att en förskollärare själv vet hur jobbigt det kan vara med kolik, krånglande sömn, nattvak eller whatever är för mig helt irrelevant, det har ju inget med deras yrkesroll att göra.

Visst får jag som förälder en spetskompetens när det gäller just mitt barn, men den kunskap det ger mig som är direkt överförbar till andra barn är ju högst begränsad och tämligen basal. De som jobbar med barn dag ut och dag in däremot, de får ju en bredd som få föräldrar nånsin kommer i närheten av.

Så, slut på OT... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 234
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 307
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp