En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste listan från förra tråden!

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love:

Mvh Miks

Hej! Jag hoppar på den här tråden. Jag tog ut min spiral för en månad sedan. Är 35 år och enligt vad jag läst mig till har chansen att bli gravid minskat, så jag hoppas att vi inte är för sent ute. Har två barn sedan tidigare, den yngsta är tio år och jag har glömt precis allt om graviditet tror jag :).
Ska bli spännande att följa fler som försöker!
 
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10. VUL 14/10, äp 16 el 19/10. :eek:
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Min biverkningsrapport:
Hemskt trött.
Lite trångt i buken.
Stickningar i äggstockarna.
Liten lokal hudreaktion efter orgalutran igår.

Ingenting på humöret, ingen huvudvärk osv. Så än så länge är det här med IVF en piece of cake :D
 
Min biverkningsrapport:
Hemskt trött.
Lite trångt i buken.
Stickningar i äggstockarna.
Liten lokal hudreaktion efter orgalutran igår.

Ingenting på humöret, ingen huvudvärk osv. Så än så länge är det här med IVF en piece of cake :D
Jag som är migränpatient och allt reagerade knappt alls förutom i äggstockarna förstås. Ömma bröst av ägglossningssprutan bara.
 
Jag som är migränpatient och allt reagerade knappt alls förutom i äggstockarna förstås. Ömma bröst av ägglossningssprutan bara.

Också migrän men den brukar utlösas av frånvaron av hormoner och det här är ju motsatsen :D

Pregnylen är fyra ampuller, inga sprutor. Måste nog fråga om hjälp imorgon.
 
Också migrän men den brukar utlösas av frånvaron av hormoner och det här är ju motsatsen :D

Pregnylen är fyra ampuller, inga sprutor. Måste nog fråga om hjälp imorgon.
Fyra? Man tar väl vanligtvis bara en injektion (blandar injektionsvätska med pulver) så man behöver ju två nålar (en för att blanda, och en för att injicera
 
Fyra? Man tar väl vanligtvis bara en injektion (blandar injektionsvätska med pulver) så man behöver ju två nålar (en för att blanda, och en för att injicera

5000ie plus 5000ie.

Jag har ju extra nålar från menopuren men det är en läskig glasflaska som ska "knäckas". Kanske ska öva på mina b12.
 
5000ie plus 5000ie.

Jag har ju extra nålar från menopuren men det är en läskig glasflaska som ska "knäckas". Kanske ska öva på mina b12.
Den går jättelätt att knäcka. Ta en kompress eller lite papper i handen så känns det bättre. Sa de varför du skulle ta två?
 
Den går jättelätt att knäcka. Ta en kompress eller lite papper i handen så känns det bättre. Sa de varför du skulle ta två?

Nej jag tror 10.000ie är deras standardosering. Menopuren bestämdes ju efter VUL. Fick stora dosen Elonva också trots att jag väger under de 60kg som är gränsen mellan 100 och 150.
 
Nej jag tror 10.000ie är deras standardosering. Menopuren bestämdes ju efter VUL. Fick stora dosen Elonva också trots att jag väger under de 60kg som är gränsen mellan 100 och 150.
Ja, jag har googlat och sett att folk får lite olika dos från gång till gång. Intressant!

Inför äp löns det att äta så man har ett bra blodsocker under ingreppet. Så sa dom åt mig iaf. Dock oäten någon timme innan.
 
Vilken fantastiskt trevlig mens jag fick denna gång. Helt klart värt tröttheten, illamåendet och tonåringskarusellen!
 
Borde ha ÄL inom någon dag. Testar och ligger. ;) Haha.

Ser fram emot besöket hos Gun den 29:e, vet inte riktigt vad för nytt som ska hända då, men bättre än inget tänker jag.

Hoppas lite smått också att jag ska slippa. Väntar mens ungefär 26-27:e, så tänker att jag istället för besök hos fertiliteskliniken har en positiv sticks att titta på! Haha. Önsketänkande.
 
Har civila kläder under uniformen. Tighta jeans kanske inte var det smartaste valet :rofl:

Jag tror jag har två hönsägg på vänster :crazy:
 
Har civila kläder under uniformen. Tighta jeans kanske inte var det smartaste valet :rofl:

Jag tror jag har två hönsägg på vänster :crazy:
Jag vaggade fram i mjukisbyxor dagarna före äp. Och sjukskrev mig. Jag kunde absolut inte dra in magen, utan fick liksom puta ut den hela tiden för att det inte skulle göra så ont...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 453
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 649
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp