En tråd om fantastiska män.

Red_Chili

Trådstartare
Det känns som om en sådan här tråd behövs nu. Överallt ser jag trådar och inlägg om män som på ett eller annat vis beter sig respektlöst och dumt mot sina partners/ragg/närstående och jag skulle vilja bli påmind om att det finns andra typer av män. De snälla. De där som bryr sig om andra människor och sprider glädje omkring sig. Både jag och andra kan nog må bra av att se hur fint det kan vara, när allt fungerar som det ska.

Så kom igen bukefalister! Berätta vad män i er närhet gjort för bra senaste tiden! Har de kommit med några kloka ord vid precis rätt tidpunkt? Bara varit allmänt fantastiska som vanligt? Kommit med någon rolig överraskning? Skriv, skriv, skriv :D
 
Min man är en sån där som ställer upp till 100% på mig och vår familj. Allt från de vardagliga sakerna som matlagning och städning (där han sköter 90% av all markservice), till att hänga med land och rike runt när jag tävlar hund (och han har även börjat tävla själv :love: ). Han är en helt normal, snäll, djurälskande, intellektuell och allmänbildad man som blir omtyckt av alla man presenterar honom för.

Han vet vad jag gillar för godis, lyssnar på mig när jag har problem, stöttar mig om jag är ledsen, får mig att skratta, bryr sig om att jag mår bra, vet att jag hellre får en back hof i present än ett gäng röda rosor..... Han ser till både det lilla och det stora i livet helt enkelt.

Jag tycker nog att han är rätt allmänt fantastisk :D !
 
Jag var liten ledsen igår och kände mig #jjdf<njbhdfsd rent utsagt. Så vid 16.00 när jag reste mig ur sängen och skulle dra mig mot stallet frågade sambon vart jag skulle. "Stallet", svarade jag kort. Då svarar han "Jag har redan varit där åt dig. Jag fyllde till och med på med spånpellets". :love: Tyckte det var så gulligt. Han är verkligen ingen stall eller hästpojke ;)
 
Det känns som om en sådan här tråd behövs nu. Överallt ser jag trådar och inlägg om män som på ett eller annat vis beter sig respektlöst och dumt mot sina partners/ragg/närstående och jag skulle vilja bli påmind om att det finns andra typer av män. De snälla. De där som bryr sig om andra människor och sprider glädje omkring sig. Både jag och andra kan nog må bra av att se hur fint det kan vara, när allt fungerar som det ska.

Så kom igen bukefalister! Berätta vad män i er närhet gjort för bra senaste tiden! Har de kommit med några kloka ord vid precis rätt tidpunkt? Bara varit allmänt fantastiska som vanligt? Kommit med någon rolig överraskning? Skriv, skriv, skriv :D

Min sambo är en sådan där. Fast först av allt vill jag nog bestämt hävda att han inte är en fantastisk MAN, utan en helt underbar person. Han är den där som alltid lyser upp när han ser mig, talar om hur mycket han har saknat mig, pussar på mig och säger att han älskar mig. Han som skickar heeeelt töntiga och onödiga sms till mig hela dagarna bara för att han gillar kontakten med mig.

När jag haft en dålig dag köper han hem folköl (om han inte hinner till systemet) och ostbollar. Han får mig att känna mig som världens vackraste, trots att jag själv tycker att jag ser hemsk ut. Han köper glassbåtar när det är varmt, för han vet att jag inte gillar värmen.

Är jag ledsen försöker han förstå innan han tröstar, är jag glad försöker han förstå för att sedan dela den glädjen. Han är så vansinnigt söt varje gång han kommer hem och hälsar på hundarna med "heeeej älsklingstjejerna" och typ pussar ihjäl dem.

Har min farmor dött kastar han sig om mig, för att finnas där. Frågar jag vad jag ska ha för kläder på mig när vi ska gå ut talar han om att jag är precis lika vansinnigt vacker oavsett, är jag trött frågar han om han kanske kan lära ena hunden något så att jag slipper tänka på hennes träning.

Han tar naturligtvis ansvar för vårt gemensamma hem, utan att jag "behöver be om det". Han har egna ögon, liksom. Han bryr sig, är den mest omtänksamma personen jag känner och han blir aldrig arg.
Det enda som gör honom vansinnigt förbannad är de orättvisor som finns mot invandrare, homosexuella och kvinnor. Jag vet att det kanske är fel av mig, men jag ÄLSKAR den där venen i pannan på honom, när jag behöver ta med mig honom från puben för att han hört någon snubbe sitta och diskutera om att kvinnor får skylla sig själv om de blir våldtagna. Nej han ska inte slåss - men gud vad ÄNNU mer kär jag blir i honom de gånger han reagerar på t ex sexism, med ilska, våld och argument. Ja, han brusar kanske upp något, men å andra sidan bryr han sig. Han SER strukturerna. Han hatar orättvisor. Han är fantastisk, om än lite ilsken.

Han är min andra hälft, min luft, och min allra bästa vän.
 
Även jag har en fantastisk sambo, han vet precis hur han ska muntra upp mig om jag är irriterad eller arg.
Ställer alltid upp och hjälper till, helt underbar.
För att ge ett exempel så har han precis hjälpt mig att leta efter en tappsko i sommarhagen i 1,5 timme, vi kom precis hem :love:
 
Även jag har en fantastisk sambo, han vet precis hur han ska muntra upp mig om jag är irriterad eller arg.
Ställer alltid upp och hjälper till, helt underbar.
För att ge ett exempel så har han precis hjälpt mig att leta efter en tappsko i sommarhagen i 1,5 timme, vi kom precis hem :love:

Haha, gud så gulligt!
 
Ibland så drar vi inte alls jämnt men nog tusan skämmer han bort mig ibland!

Var riktigt tokförkyld i 1,5 vecka nu i sommar med bl.a. dubbelsidig öroninflammation, äckligt mycket hosta och så ont i halsen att jag hade slagit ihjäl någon om den gömt värktabletterna, men innan jag fått tag på läkare så väckte jag han klockan 2 på natten för jag hostar non stop och bad han åka och köpa hostmedicin på statoil, så han kliver snällt upp och kör dit, tyvärr utan lycka i medicinletandet.

På morgonen eller ja halv 9 så väcker jag han och ber om skjuts till vårdcentralen där jag fått en tid, medan jag är där så går han och köper frukost, får ytterligare en tid 1-1,5 timme senare så vi åker hem och sen skjutsar dit och tillbaks igen, med ett litet stopp på apoteket för att hämta ut diverse mediciner.

Sen skämde han bort mig med tacos på kvällen, som jag iofs knappt kunde äta men det är ju en liten detalj!
 
Jag har svårt, för att inte säga omöjligt att inte nämna mannen jag... jag vet inte riktigt vad vi gör, dejtar, träffas, whatever, men oavsett vilket. Under det halvår vi känt varandra har han varit ett orubbligt stöd på såväl ett privat som karriärmässigt plan. Det spelar ingen roll hur upprörd jag är eller över vad, han är aldrig mer än ett telefonsamtal bort, och jag vet att jag hade gett upp många saker under det gångna året om han inte gett ett sådant fantastiskt stöd som motiverat mig att fortsätta. När saker rullar på är han dessutom fantastisk med sin outtömliga tro på och respekt för mig.

Han är en fantastisk människa på alla plan och han betyder otroligt mycket för mig, och oavsett vad som sker eller inte sker mellan oss hoppas jag att jag får behålla hans vänskap många, många år framåt.
 
Min sambo är fantastisk! Sjukt jävla snygg, en Gud i sängen och en fantastiskt personlighet!

Han älskar min häst lika mkt som jag och har lärt sig rida. Han rider mer än mig nuförtiden pga mina smärtor i kroppen, han älskar stallet!

Han lagar fantastisk god middag var eviga dag och kryddar ofta vardagen lite extra med rosor, choklad eller mysfrukost. Efter bara några månader ihop friade han till mig på de mest romantiska sett och i Augusti gifter vi oss.

Han vill att jag ska se ut som en sagoprinsessa!:love:

Kan fortsätta ösa beröm över honom i all evighet men håller mig kort! En fantastisk man helt enkelt!! :love:

Att få vakna upp var eviga dag av att han håller mig tätt intill honom och pussar sönder mig, är ett privilegium och jag är så otroligt tacksam!
 
Det känns som om en sådan här tråd behövs nu. Överallt ser jag trådar och inlägg om män som på ett eller annat vis beter sig respektlöst och dumt mot sina partners/ragg/närstående och jag skulle vilja bli påmind om att det finns andra typer av män. De snälla. De där som bryr sig om andra människor och sprider glädje omkring sig. Både jag och andra kan nog må bra av att se hur fint det kan vara, när allt fungerar som det ska.

Så kom igen bukefalister! Berätta vad män i er närhet gjort för bra senaste tiden! Har de kommit med några kloka ord vid precis rätt tidpunkt? Bara varit allmänt fantastiska som vanligt? Kommit med någon rolig överraskning? Skriv, skriv, skriv :D

Min man kom med denna lappen för ett tag sen :love:

1739841_199032693638026_1740945019_n.jpg


Har fått en i samma stil där det stod "Emma är underbar" :D
Han ger mig massage och lagar god mat åt mig när jag haft en tung dag på jobbet.
Han är gudomligt snygg (tänk er Lucas i One three hill....) så att bara titta på honom gör mig lycklig för att han valt just mig...
 
Här är en till som har en (för det mesta) härlig sambo :love:

Han hjälper mig med hästarna, spenderar sin semester med att slå hö åt dom till vintern och ordnar allt runtomkring så hästarna alltid har det bra. Försöker hitta på massor med finurliga lösningar så stalljobbet ska bli lättare. Byggde mig ett helt stall!

Förutom det så tar han alltid alltid hand om mig. Även om jag är sjuk och skräpig ibland så hjälper han till med allt han kan. Han hjälper alla vi känner också med allt han bara kan göra, hjälper okända människor om han ser att dom behöver hjälp. Han blir arg över orättvisorna i samhället, skulle aldrig säga ett ont ord om någon utan verkliga grunder och bråkar aldrig tillbaka när jag tjurar till ibland.

Vi saknar varandra så fort vi är ifrån varandra och då har vi ändå varit tillsammans i snart åtta år :)

Jag är så otroligt tacksam att jag har en sån karl och bästa vän.
 
Idag firar jag fem år tillsammans med personen som gör mig så urbota, fånigt lycklig. Varenda dag finns han där för mig. Alltid redo att ställa upp med tankar, gärningar, kramar eller vad som kan behövas. Han har låtit mig älta och han har uppmuntrat mig att våga tro på mig själv.

Det bästa med honom är förstås hans personlighet och att han gör mig så sjukt glad. Fast sedan skadar det förstås inte att han är otroligt omtänksam, bra i sängen och att han just idag har planerat äventyr :angel:
 
Jag har också världens bästa karl, som trots att han är hästallergisk, hjälpte till att lasta ponnyhästen imorse eftersom vi skulle in till klinik för magnetröntgen. Han följde även med och ledde runt henne medans jag skrev in oss och fixade. Lantishästen var mycket intresserad av vita streck på asfalten och såg med skeptisk min på vattenspridarna, men gick förbi.
Han fixar inget i stallet i vanliga fall, vilket inte är något jag skulle kunna begär pga hans allergier, men just klinikbesök brukar han hjälpa till med, vilket är jätteskönt!
Sedan är han skitduktig på att laga mat, vilket leder till diverse kontroverser ibland då vi har kommit på olika saker vi vill laga till middag :P

Han ställer alltid upp så gott han kan och prioriterar mig och hur jag mår. Bättre man kan man inte ha.
 
Min sambo kan vara väldigt fantastisk. Som för någon vecka sedan när jag varit hemifrån i några dagar, så möts jag av en lapp på skrivbordet. "Jag älskar dig, världens bästa. Titta i frysen!" står det på den.

Jag tittar i frysen, och där ligger en Ben & jerrys, med en till lapp på sig. "Varsågod! Här får du en välkommen-hem-glass."

:love:
 
Även jag stämmer in i kören som tycker att jag har en alldeles underbar sambo.
Det sade klick första gången vi träffades hemma hos mig för 1,5 år sedan och han hade lagom hunnit sätta sig i soffan innan min stora hund hoppade upp och lade sig tillrätta bredvid med huvudet i hans knä - och låg kvar där. Hunden är i vanliga fall ganska ointresserad av främlingar och det beteendet är inte normalfallet. Sedan dess har vi inte varit ifrån varandra några längre stunder.
Jag hade vid den tidpunkten haft ett par tyngre år där det kändes som jag var på botten, jag var varken nöjd med tillvaron eller med mig själv och hade just flyttat 30 mil för att komma bort från ett jobb och stad som jag inte trivdes i - för att komma till ett nytt jobb som inte fungerade. Min sambo har lyft mig på alla sätt och idag är jag nöjd med mig själv, känner mig tusen gånger mer självsäker och känner ett otroligt inre lugn jag inte varit med om innan. De inre stormarna finns inte längre.
Utan att rabbla massa floskler är han helt enkelt bäst och däremellan litet udda. Jag älskar när han rabblar latinska växtnamn på promenaderna och mumlar för sig själv... eller till mig. Mumlandet är litet oklart. Det enda negativa är att blir jag sur, blir han också sur. Alltså är det ingen idé att bli sur i det här hushållet, för då blir det väldigt dålig stämning under flera minuter innan någon av oss börjar skratta för att det hela känns litet fånigt.
Eftersom min sambo gillar buke lika mycket som jag och kanske snubblar över den här tråden vill jag bara passa på att säga:
Christian, du är bäst och jag älskar dig!
 
Alltså jag är lite mer praktiskt lagd än "åhh vad han är gullig som...!". Och lite för lat och bortskämd för att bo på gård.

Jag tycker min sambo är fantastisk just för att han på något vis lyckas tycka om mig som jag är samtidigt som har gjort mer människa av mig sedan vi blev tillsammans utan att jag har slutat tycka lika mycket om honom som den där tiden i början när han bara var sådär underbar hela tiden. Det är fanimej en jäkla stor bedrift vill jag lova....!

Mvh alla blir inte vuxna av sig själva
 
Det känns som om en sådan här tråd behövs nu. Överallt ser jag trådar och inlägg om män som på ett eller annat vis beter sig respektlöst och dumt mot sina partners/ragg/närstående och jag skulle vilja bli påmind om att det finns andra typer av män. De snälla. De där som bryr sig om andra människor och sprider glädje omkring sig. Både jag och andra kan nog må bra av att se hur fint det kan vara, när allt fungerar som det ska.

Så kom igen bukefalister! Berätta vad män i er närhet gjort för bra senaste tiden! Har de kommit med några kloka ord vid precis rätt tidpunkt? Bara varit allmänt fantastiska som vanligt? Kommit med någon rolig överraskning? Skriv, skriv, skriv :D


jag lever med en underbar man-den enda relationen jag haft-han är min bästa vän och vi har kul ihop-delarmitt djurintresse och han skämmer bort mig med allt möljigt
-bara jag säger vad jag vill och tänker- (det var jag dålig på i början/förut men bla utbildade han sig till hovslagare för jag inte "ville") men vi är inte beroende att vara tillsammans jämnt har lite olika intressen som vi inte alls delar-men det ärklart visst är vi osams ibland. tror inte på soulmates men nära på...
 
Min man är fantastisk!

Är psykiskt sjuk med bla bipolär sjukdom som är den som påfrestar min omgivning mest. Men min man finns där för mig hela tiden. Står ut med mina depressioner när det går så långt att jag vill ta livet av mig, och dagen efter mår jag hur bra som helst igen.
Han är helt neutral oavsett var i mina svängningar jag befinner mig och jag tror inte det är många som skulle stå ut på samma vis som han gjort och gör. Man måste ha en viss personlighet för att orka ha någon som mig bredvid sin sida 24/7.

Dessutom har vi ett funktionshindrat barn som gör vardagen tuff för oss båda, och en 6 åring på det ;)

Han jobbar och sliter hårt för att vi ska ha det bra. Jag har inte haft en inkomst sen 2006 tills förra året då jag började få ersättning från FK.

Vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan min man. Det finns ingen annan som han.
 
Jag känner mig inte så bekväm med den här tråden.

Visst, min man är en bra människa. Och han ställer upp för mig på liknande sätt som många andra här skriver om sina män.
Och jämfört med alla idioter och skitmän som finns därute framstår han naturligtvis som "fantastisk" och "underbar".
Men jämfört med en massa bra kvinnor jag känner framstår han snarare som en helt normal hygglig människa.

På nåt sätt känns det alltid lite konstigt när män ska hyllas bara för att de INTE beter sig riktigt illa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 951
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 728
Senast: jemeni
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 814
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Tänker mig en liten utmaning, eller något i den stilen iaf :) Fick idéen när chefen berättade hur glad en person blivit när jag...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp