En tråd om té

Ryttaren

Trådstartare
Hej.
Jag tycker att denna tråden är nödvändig i bukefalos eftersom att té är så fantastiskt.
Vad är eran favoritsort?
Min är Farbror Frost och Earl Grey. Väldigt stor skillnad på dessa, eftersom att det ena är ganska svagt och det andra är svagare.
Hur ofta dricker ni té (per dag)?
Jag brukar dricka ca 2 - 3 kannor per dag. Är i princip besatt utav drycken. ^^
 
Hej.
Jag tycker att denna tråden är nödvändig i bukefalos eftersom att té är så fantastiskt.
Vad är eran favoritsort?
Min är Farbror Frost och Earl Grey. Väldigt stor skillnad på dessa, eftersom att det ena är ganska svagt och det andra är svagare.
Hur ofta dricker ni té (per dag)?
Jag brukar dricka ca 2 - 3 kannor per dag. Är i princip besatt utav drycken. ^^


Det finns en stor lång tråd här på buke om te om du använder sökfunktionen hittar du den nog, jag tror den heter något med "tetråden".:)

Jag har väl ingen favoritsort utan kan tänka mig att drika lite av varje, det varierar lite vad jag känner för så jag vill gärna ha många sorter hemma. På slutet har jag drukigt ganska lite te blir nog mer nu till hösten.

För övrigt stavas det te tänkte det är bra att veta om du ska söka efter den andra tråden.:)
 
Det finns en stor lång tråd här på buke om te om du använder sökfunktionen hittar du den nog, jag tror den heter något med "tetråden".:)

Jag har väl ingen favoritsort utan kan tänka mig att drika lite av varje, det varierar lite vad jag känner för så jag vill gärna ha många sorter hemma. På slutet har jag drukigt ganska lite te blir nog mer nu till hösten.

För övrigt stavas det te tänkte det är bra att veta om du ska söka efter den andra tråden.:)

Ah. Har inte sett den.

Ibland så har man sådana dagar då man inte riktigt orkar göra te. ^^
Det är dessutom en gammal vana jag har att stava te med ett é istället.
 
Ah. Har inte sett den.

Ibland så har man sådana dagar då man inte riktigt orkar göra te. ^^
Det är dessutom en gammal vana jag har att stava te med ett é istället.

Ja, jag vill gärna ha lite tepåsar hemma så jag kan göra te även när jag inte orkar eller har lust att fixa en kanna.
 
jag tycker bäst om söder te och södergårds te, efter det så kommer yellow label och early grey.
tycker om blommiga svarta teer.
dricker inte dagligen men lite då och då ^_^. har lite lite socker i då jag är världsbäst på att göra beskt te, annars så har jag inget i.
och så ska det vara lös te!! har en liten sil som jag har i koppen när jag inte vill ha hel kanna.
 
jag tycker bäst om söder te och södergårds te, efter det så kommer yellow label och early grey.
tycker om blommiga svarta teer.
dricker inte dagligen men lite då och då ^_^. har lite lite socker i då jag är världsbäst på att göra beskt te, annars så har jag inget i.
och så ska det vara lös te!! har en liten sil som jag har i koppen när jag inte vill ha hel kanna.

Ah, har aldrig smakat på dom två första. ^^
 
Ååhhh jag förstår inte hur man kan ha Earl Grey som favoritte?!:banghead::wtf::nailbiting::eek:

:p

Själv är jag beroende av te, minst en kopp om dagen, och mina koppar är 0,5 liter:D Dricker dock inte svart te, men rött och grönt är underbart. Framförallt rött te:love: Älskar även chaite, underbart kryddigt nu när det börjar bli lite mörkt och kallt ute! Olika varianter av örtte, eller ingefärste med lite honung, mums!
Är även sugen på att prova vitt te, men har inte blivit av än.
 
Jag älskar chaite, earl grey de lux och lapsang även om det sista inte är något jag dricker jätteofta.

Earl Grey De lux? Det måste jag testa!

Ååhhh jag förstår inte hur man kan ha Earl Grey som favoritte?!:banghead::wtf::nailbiting::eek:

:p

Själv är jag beroende av te, minst en kopp om dagen, och mina koppar är 0,5 liter:D Dricker dock inte svart te, men rött och grönt är underbart. Framförallt rött te:love: Älskar även chaite, underbart kryddigt nu när det börjar bli lite mörkt och kallt ute! Olika varianter av örtte, eller ingefärste med lite honung, mums!
Är även sugen på att prova vitt te, men har inte blivit av än.

För att jag älskar smaken när man har i lite socker. :laugh:

0,5 liter? :eek: Jag brukar dricka ur små kaffekoppar.. Mestadels för att jag inte tycker om hur tekoppar ser ut, och jag har inga tekoppar.
Vitt te låter otroligt gott, måste hitta det... :d
 
jag tycker bäst om söder te och södergårds te, efter det så kommer yellow label och early grey.
tycker om blommiga svarta teer.
dricker inte dagligen men lite då och då ^_^. har lite lite socker i då jag är världsbäst på att göra beskt te, annars så har jag inget i.
och så ska det vara lös te!! har en liten sil som jag har i koppen när jag inte vill ha hel kanna.

Låt det inte dra för länge!

3-5 min på svart te och 100 grader. 1-3 min på grönt/vitt te och runt 75-80 grader på vattnet. Rött te kan dra hur länge som helst i 100 grader.
 
Kl

Vitt te är supergott! Mild smak och supernyttigt. Har en favorit med mango, maracuya, jordgubbar, gojibär och blåklint (minns inte om det var något mer). Och heter Jogmaya Wolf.

Annars är jag barnsligt förtjust i ett te som heter "kärlekste", grädde, kvitten (och ngt mer som jag nu tappat namnet på).

Earl grey deluxe är med kallpressad bergamottolja och ger lite mer smak. Tycker också om bergamottéer, en blandning på björnbär, aprikos, vanilj och jordgubb är supergod (och earl grey då).
 
Kl

Vitt te är supergott! Mild smak och supernyttigt. Har en favorit med mango, maracuya, jordgubbar, gojibär och blåklint (minns inte om det var något mer). Och heter Jogmaya Wolf.

Annars är jag barnsligt förtjust i ett te som heter "kärlekste", grädde, kvitten (och ngt mer som jag nu tappat namnet på).

Earl grey deluxe är med kallpressad bergamottolja och ger lite mer smak. Tycker också om bergamottéer, en blandning på björnbär, aprikos, vanilj och jordgubb är supergod (och earl grey då).

Låter otroligt gott!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 474
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp