En underbar present men..

Oavsett så har just det uttrycket en negativ klang, så nog inte det bästa att ta rakt över till Svenska utan att tänka på innebörden. Men men, det är trots allt mänskligt att fela och ingen är felfri, inte ens jag. :p

Förstår inte varför jag fortsätter dra vidare detta men nej, det har faktiskt inte alltid negativ betydelse. Ja, det är alltid svårt om man drar till med uttryck som inte alla förstår men sånt händer jämt. Värre när en bukare använde ett ytterst komplicerat ord som även Google gick bet på... haha.
--------

Jag förstår TS med att man kan tycka att någon är en jättefin present men att det ändå inte passar. Lever själv, ser mig själv som rätt tålmodig&obrydd när det gäller inredning men när det gäller utrymmen som man drömt om att inreda. Just den där tavlan som man vill ha, den där fåtöljen eller annan pryl så förstår jag att TS blev lite besviken. Hur fin gåvan än var :)
 
Förstår inte varför jag fortsätter dra vidare detta men nej, det har faktiskt inte alltid negativ betydelse. Ja, det är alltid svårt om man drar till med uttryck som inte alla förstår men sånt händer jämt. Värre när en bukare använde ett ytterst komplicerat ord som även Google gick bet på... haha.
--------

Jag förstår TS med att man kan tycka att någon är en jättefin present men att det ändå inte passar. Lever själv, ser mig själv som rätt tålmodig&obrydd när det gäller inredning men när det gäller utrymmen som man drömt om att inreda. Just den där tavlan som man vill ha, den där fåtöljen eller annan pryl så förstår jag att TS blev lite besviken. Hur fin gåvan än var :)
Jag har inte ens kommenterat varken TS eller presenten så förstår överhuvudtaget inte vad det har med mig att göra. Det enda jag kommenterat var ett engelsk uttryck och dess betydelse, vill du älta det vidare får du göra det utan mig, är inte intresserad av att älta det vidare in i oändligheten när det ändå inte leder någon vart. Tyckte jag satte punkt redan i förra inläggen, men kanske inte var så tydligt. Så jag förtydligar att jag sätter punkt igen och kommer därmed inte svara på några mer meddelanden. Tack för visad hänsyn och förståelse. :)
 
Jag fyller år idag och har som den praktiska människa jag är bl.a. önskat mig saker jag annars kommer köpa själv. En av dessa var en personlig födelsetavla för vardera barn. En sån här om ni inte sett dem innan:
sketch1.jpg

Har suktat efter dessa sedan sonen föddes för snart 3 år sedan, de är helt underbara.

För att vara på den säkra sidan att det blev rätt skrev jag upp exakt vilken sketch det skulle vara mm.
Tanken var att de skulle hänga i vårt framtida sovrum som ska bli en lugn oas. Inga mobiler, avskalat och enbart lite färg genom gardinerna.

Vaknade i morse och blev ordentligt gratulerad av familjen :love:
Sedan kommer mannen stolt med mina presenter som han lagt ner jättemycket tid på (en bristvara som småbarnsförälder) och ett underbart kort. :heart

Jag öppnar och han har ritat 2 egna födelsetavlor. 2 bebisar i serieteckningsstil. En på babyblå bakgrund och en på babyrosa. Jättestora, jättesöta och superfina men så fel :(

Vill inte lägga upp bild på dem men de går i den här stilen:
babysim.jpg


De kommer verkligen inte passa in i sovrummet. De kommer snarare ta bort hela den stil som var tänkt där inne dvs jag kommer inte få den lugna oas jag drömt om. Jag vill verkligen inte vakna upp till 2 rosa/ blå giganter varje morgon. Eller somna till dem varje kväll. Och jag vill ju ha de tavlorna jag tänkt mig. :(

Är så fruktansvärt ledsen just nu. Samtidigt så är det en underbar tanke och en fin present men den passar liksom inte alls.

Vet att jag låter som världens otacksammaste bitch just nu men om jag ska vakna upp till dessa varje morgon i 50 år så behöver jag skriva av mig. :cry:

Men alltså, är din man konstnär/tecknare eller har han bara trott att han kan få ihop nåt snajsigt?

Usch, tycker så synd om honom, samtidigt som jag förstår dig precis.
 
Hela situationen skulle ha gjort mig helstressad, faktiskt. Jag skulle aldrig någonsin kunna med att visa att jag blev besviken (enbart av skälet att jag är en mespropp och dessutom allt för enkelt kan leva mig in i hur jag skulle ha känt det i en omvänd situation) Samtidigt tycker jag inte om onödiga saker, utan det jag har framme vill jag tycka om. Plotter är det värsta jag vet. Och om min partner målat färgglada barntavlor åt mig skulle jag han ha varit väääldigt långt ifrån vad jag kan tänka mig. Det hade rasat en hemsk moralist kris i mig i ts situation. Jag hade av mesighetsskäl hängt upp dem och sedan lidit varje gång jag sett dem.
 
Men oj, vilka onödiga problem. Han menade uppenbarligen väl och TS tycker att det är jobbigt att såra honom och hon uppskattar dessutom hans omtanke. Så, varför inte bara hänga upp tavlorna i sovrummet och slippa må dåligt över att ha sårat någon man älskar? Vakna, titta på dem och bli glad över omtanken även om man inte älskar själva tavlorna. Jag menar, vad är värst - göra någon jätteledsen eller ha ett par tavlor på väggen som man inte tycker passar helt in?
Jag förstår inte varför man ska hålla på att analysera saker i oändlighet heller . Hur tänkte han, varför gjorde han så etc. Han har lagt ner tid på att måla ett par tavlor som han trodde att hans älskade fru (?) skulle bli glad för, de var inte helt i hennes smak - end of story, liksom. :) Och ja, jag är nog rätt krass men det underlättar, jag lovar. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Mandarinen
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 879
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ I januari för 7 år sen så var jag med om ett sexuellt övergrepp, jag var på besök i en kompis stad och vi gick på en födelsedagsfest där...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 483
Senast: Borttaget konto
·
Övr. Hund Det har gått knappa 9 dagar nu. Det är fortfarande lika tomt, och tårarna bränner konstant i ögonen. Jag förväntar mig fortfarande att...
2
Svar
25
· Visningar
2 547
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp