Endagslicens, hur funkar det?

Sv: Endagslicens, hur funkar det?

visst kan man anmäla och köpa licens samma dag, gör jag alltid.
men då får man se till att köpa licensen innan man anmäler till tävling.

så licensen måste vara beställd när du anmäler dig. kvittar om du beställt den en dag innan eller en minut innan. när beställningen är ivägskickad kan du anmäla dig fritt.
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Fast det funkade inte för mig. Jag kunde först anmäla mig till tävlingen när licensen var betald. Konstugt om det funkar för dig?
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

nej nej, man beställer/betalar licensen samtidigt (sätt in pengar för licens +10kr och anmälning + 10kr) och när man gjort det = licensen är beställd + pengar finns på tdb så kan man anmäla till tävling.

brukar alltid sätta in pengar för licens + tävling ngn dag innan, sen beställa licens och efter det anmäla till tävling samma dag. fungerar i alla fall för mig. ..
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Licensen måste vara betald innan man kan anmäla, så har det varit för mig också. Men eftersom jag alltid har pengar på TDB så är det inget problem, jag gör allt på en gång.

Problemet uppkommer om man vill anmäla först och betala in sen, det fungerar inte eftersom licensen som sagt måste betalas innan anmälan kan göras.

Lady_S
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Jag vill ju göra allt samtidigt då jag inte vill ha pengar "liggandes" i tdb. Dvs jag för över pengar samtidigt som jag anmäler och låedes även beställer licens. Men dwt funkade ju ibte.

Det konstiga är ju att jag först fick svaret att det nog berodde på att det var efteranmälan=borde funka om anmälan är inom ordinarie tid.

Jag kan heller inte förstå varför det inte skulle gå? Bara licensen är betald på tävlingens likviddag?
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Jag vill ju göra allt samtidigt då jag inte vill ha pengar "liggandes" i tdb. Dvs jag för över pengar samtidigt som jag anmäler och låedes även beställer licens. Men dwt funkade ju ibte.

Det konstiga är ju att jag först fick svaret att det nog berodde på att det var efteranmälan=borde funka om anmälan är inom ordinarie tid.

Jag kan heller inte förstå varför det inte skulle gå? Bara licensen är betald på tävlingens likviddag?

Det är så som andra har skrivit att du måste betala licensen först, sen anmäla.

Och jag håller med dig, det borde vara enklare.

Det är ett :devil:-a skitsystem. Konspirationsteoretiskt har jag undrat om man gjort det krångligt med endagslicenser medvetet, för att få folk att lösa årslicenser för att slippa krånglet (= mer pengar till SvRf).
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

pengarna måste ju hinna in på kontot för att licensen ska bli betald och licensen ska vara betald för att man ska kunna anmäla.

varför är det så jobbigt att ha en 300?kr liggandes på tdb ca 3 dagar innan man anmäler sig? då är man ju garanterad att licensen blir betald direkt och man kan beställa licens och anmäla samma dag.

det är ju inte så att man kan beställa ett busskort och förvänta sig att man kan åka med det innan man betald själva busskortet.
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Det är ett :devil:-a skitsystem. Konspirationsteoretiskt har jag undrat om man gjort det krångligt med endagslicenser medvetet, för att få folk att lösa årslicenser för att slippa krånglet (= mer pengar till SvRf).

Men i det fallet är det ju ingen skillnad på årslicens och endagslicens. Den måste vara betald och klar innan man kan anmäla.
Vill man slippa lösa licens inför varje anmälan så är det ju upp till en själv om man tycker det är enklast med helårs.
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

lite framförhållning får man ju ha :p, och sen så blir ju endags licensen till års licens när man kommit upp i 750kr
Endagslicens1 150 kr/anmälan (meeting)
Kan lösas flera ggr. tills man kommer upp i beloppet för motsvarande åldersgrupps årslicens.
Ex. är man 25 år kan man lösa endagslicens 4 ggr (4x150=600), den 5e gången (600+150=750kr) blir den med automatik en årslicens.
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

Hej, puttar upp tråden lite.

Jag har aldrig använt mig att endagslicens och funderar lite hur det funkar.

Jag hade tänkt anmäla mig till en tvådagars tävling (helg), måste jag lösa två endagarslicenser eller räcker det med en? Försöker kolla på ridsport.se men den står inte tydligt att det räcker med en.
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

2 dagar 1 licens per dag har jag hört. och även om bara en licens dras så har du en till nästa tävling :p
 
Sv: Endagslicens, hur funkar det?

En licens per tävling. Är tävlingen utlyst som en tvådagars så räcker det med en licens, är det två endagars (två propositioner) så går det åt två licenser.

/Lady_S
 
Liten uppuffning på tråden - har endagslicens och nu har tävlingen blivit inställd efter likviddagen, så licensen är redan kopplad. Någon som vet hur man får den tillbaka? Arrangören visste inte och förbundet har inte lämnat svar ännu, men någon kanske varit med om samma sak?
 
Så lite så :), använder mig ofta av supporten på TDB. Då vet man att man får ett korrekt svar
 
Tja.. blev inte mycket klokare på hur det gick till, både arrangör och förbund hade problem med det (jag kontaktade inte TDB-supporten, väntade på de andras svar först) men licensen trillade tillbaka några dagar senare!
 
Tja.. blev inte mycket klokare på hur det gick till, både arrangör och förbund hade problem med det (jag kontaktade inte TDB-supporten, väntade på de andras svar först) men licensen trillade tillbaka några dagar senare!

Det borde ju då betyda att om tävlingen ställs in så tas kopplingen till endagslicensen bort. Borde ju varit ganska enkelt svara på från förbundet (men helt krasst så kan de inte sitt eget system helt enkelt :cool: )
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 187
Senast: Lobelia
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 696
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Hej! Nu har jag varit sjuk från mitt jobb i två veckor. Jag anmälde inte inte till försäkringskassan då jag dels trodde att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 210
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
770
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp