Endagslinser - vilken sort är skönast?

Blueberry

Trådstartare
Jag är glasögonorm men använder linser när jag sportar eller känner för lite omväxling, och har kört på med de linserna jag fick från optikern senast jag hämtade ut. Nu är de snart slut och frågan är om jag kan hitta några andra, riktigt bekväma linser? Kan ni rekommendera några?

De som jag har heter Opsys och är Specsavers egna.
easyvision® Opsys endagslinser tillverkas för Specsavers och är identiska med Ciba Visions Focus Dailies All Day Comfort. Det är en bekväm endagslins med ett fuktgivande ämne som friges vid varje blinkning och som där med ger god komfort hela dagen. Med endagslinser tar du ett nytt fräscht par varje dag du använder linser.

De är billiga och jag funderar lite på vad som händer med linserna i och med att priset stiger. Blir det skönare?

Jag störs inte så väldigt mycket av de jag har nu, men de känns liksom och ögonen blir lite torra och tröga av dem.
 
De linser som är skönast beror förstås på vilka som passar ens ögon bäst. Går inte att rekommendera ett märke eller annat eftersom det beror på hur ens egna ögon fungerar. Men har man känsliga ögon brukar extratunna som ska släppa igenom mycket syre vara att föredra vad jag har förstått. Prata med din optiker så kan ni säkert hitta ett par som passar bättre. Kan säkert även vara idé att gå till en annan optikerkedja om du inte hittar några som du är nöjd med hos specsavers eftersom de har lite olika märken.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag tror lite som Angel, att det är ganska individuellt. Mitt tips är att gå till din optiker, prata med dem där och förklara varför du inte tycker de du har är optimala. Du borde kunna få möjligheten att prova någon annan sort gratis för att se vad som passar dig.
 
Jag använder linser ungefär 1-3 dagar i månaden, så jag är knappast någon storkund.
I så fall fortsätter jag nog med de jag har...
 
Dailies Total 1 kör jag på. Apdyra men dom ska väl vara "det bästa" när det gäller komfort, fukt och andningsförmåga. Jag köper dom för 600 kr för 30 par vilket blir en slant då jag använder linser nästan varje dag. Men ska du bara använda dom ett par gånger i veckan så lär väl inte kostnaden spela så stor roll kanske :)
 
Jag använder linser ungefär 1-3 dagar i månaden, så jag är knappast någon storkund.
I så fall fortsätter jag nog med de jag har...

Har du inte linser oftare än så gör det nog ingen större skillnad, då dina ögon inte är så vana och det kan kännas lite om du har dem länge.
För min del som har linser dagligen märker jag skillnad på olika sorter då det är ganska torr luft på jobbet. Men har inte provat så många olika endagslinser, hade främst problem med månadslinser som jag inte kunde ha mer än tre veckor innan jag behövde byta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp