Equilab och naturbana

Försökte träna på slutor igår, det gick sådär :angel: Jag var lite svag och orkade inte hålla honom ordentligt ställd i kroppen så vissa linjer blev bra men de flesta tappade vi takten och böjningen i. Däremot avslutade vi på topp med långa tyglar i galopp på volten och vi behöll både takt och form :love:

Ridpasset blev inte så långt, hästen blir trött fort i bakkärran av såna övningar. Vi har ju bara varit igång i knappt tre månader :) och jag svänger visst väldigt ofta till höger :angel: Höger är sämsta varvet för oss båda...

Screenshot_20170704-204715_zpsdbn6pkkj.png


Screenshot_20170704-204802_zps2abrwway.png

@Fiorano nu tror jag att jag löst det!

dWQQnCR.png


IvrrPJ3.png
 
Intressant att du har 75% sväng åt höger och bara 24% åt vänster, är det medveten eller omedveten ridning från din sida? Nr jag kollar mina svängar så har jag som mest 10% mer åt det ena eller andra varvet vid ridning på banan.

Alltså jag blir bara mer och mer förbannad över att jag inte kan ladda ner denna app... just det där med svängarna är ju jätteintressant faktiskt.. allt är ditt fel @Hedwig :rage:
 
Alltså jag blir bara mer och mer förbannad över att jag inte kan ladda ner denna app... just det där med svängarna är ju jätteintressant faktiskt.. allt är ditt fel @Hedwig :rage:
Det är en suverän app! Väldigt bra att se svängar i samtliga gångarter, tempo och gångarter.

Du får köpa en ny telefon helt enkelt!
 
Appen funkar inte alltid helt optimalt för mig. Vet inte om det beror på att min telefon är för gammal o omodern. (Iphone5s)
Tex fick jag bara 300 meter trav på en sträcka där jag vet att jag travat 2-3 km. Måste jag verkligen köpa en ny telefon nu??:confused::laugh:
 
Det finns en stor nackdel med appen och det är att den inte fungerar lika bra i ridhus som ute. Gångarterna och tider stämmer, men data om svängar, distanser och liknande saknas.
Dagens pass i ridhus
9kmqfb.jpg


Tyvärr fattas mycket data när jag rider inne.

Jag startade appen efter att ha skrittat fram, så därför fattas det en del skritt.
 
Senast ändrad:
Intressant att du har 75% sväng åt höger och bara 24% åt vänster, är det medveten eller omedveten ridning från din sida? Nr jag kollar mina svängar så har jag som mest 10% mer åt det ena eller andra varvet vid ridning på banan.

Det är mer eller mindre medvetet, just det här passet var väl lite extremt känner jag. Reagerade själv när jag kollade efteråt för jag upplevde inte att jag svängde så mycket höger. Jag brukar inte svänga åt höger så mycket jämfört med vänster, inte ens om jag tittar på mina andra pass som registrerats. Då skiljer det ungefär så som du skrev, ca 10% åt endera hållet. Min häst kan vara ganska "stram" i vänster sida och behöva stretchas ut extra och då faller det sig naturligt att rida mer åt höger de gånger han behöver det och det här passet var han lite stel.
 
nu när det är varmare så är iphonen mindre än samsungen och lättare att få ner i ridbyxfickan ...får skaffa mig nån bra midjeväska - gillar inte de man har på armen ... :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 533
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 076
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 729
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp