Equilab och naturbana

Min kan också visa skritt där jag vet att jag galopperat. Och "annat" där jag travat, ibland har jag visst galopperat på stallplanen också! :D

Men den är iaf mycket mer pålitlig nu än vad den var när jag först testade den för ca ett år sen :)
 
Delar också med mig av några rundor! Vi är rätt långsamma... heh! :o Men är en sucker för det där med öronbilder iaf :p

Småstigar i lilla skogen, och lite utsikt över Vättern:)
IMG_2717_zpsszjpalog.jpg

IMG_2582_zpspuatux0g.jpg



Och upp i större skogen! Mest hårda grusvägar och små knöliga goa skogsstigar
IMG_2716_zpsak6pcf36.jpg


IMG_2708_zpss9pglvtu.jpg

IMG_2711_zpseh95wj5q.jpg

IMG_2715_zpsbxferk1f.jpg
 
Glömde sätta igång den så jag använde den ett varv runt stubben.

Den klarade dock inte av att känna av galopp när vi öste på (jmf medelhastighet på trav och galopp). Jag travade bara när jag gjorde avsaktning från galopp för att komma ner till skritt.
Och det märks att man bor i Skåne när höjdmeter står på 0 :angel:

X6YSfy6.png

6TPrXvw.png
 
Nä jag använder inte den och känner inte alls att jag är attraherad av trenden :)

Tycker jag har bra koll även utan app vilket arbete/tränings nivå jag håller på ett pass . :D

Provat både denna och flera nya "hästappar" där man kan logga sina pass /dagbok osv . Men nej för mej ☺️
 
Senast ändrad:
Red med appen några gånger på banan och konstaterade att jag hade jämn varfördelning och jämn gångartsfördelning så nu drar den bara onödigt batteri.

I skogen är det roligt att kolla hur långt man ridit och lite hastigheter så där används den fortfarande
 
Jag gillar funktionsappar.:) Använder den iofs inte så frekvent nu men tyckte att det var intressant att se tex bpm. I början låg hon på ca 102-103 bpm i galoppen när jag red ut. Nu ligger hon på 95. Perfekt arbetsgalopp alltså. Ska nog testa o se vad jag hamnar i den samlade galoppen under ett dressyrpass.
blogger-image-765110416.jpg

blogger-image-1635401909.jpg
 
Superbra att få svart på vitt hur mkt man rider i respektive gångart. Tror att de flesta av oss överskattar hur mkt våra hästar går. Sen jag började rida med appen har jag iaf börjat galoppera mkt mer. Jag har som riktlinje att försöka galoppera 15-20 min per pass. Det är mer än man tror!
 
Ni som har Equilab och Android, hur upplever ni kartfunktionen efter sommaren?
Jag tycker den har blivit mycket sämre, och rundar av hörn i klara rektanglar så det ser ut som man rider på åkern och inte på stigen runt, och den klarar inte alls av att följa hur man rider i skogen. Idag var vi ute i 60 minuter och hade ridit 4 km enligt appen. Erfarenhetsmässigt vet jag att turen vi red idag åtminstone borde varit 7 km, så det är ganska stor skillnad.

Så frågan är om felet ligger hos min telefon eller om det är appen.

Mycket stor skillnad mot hur det var innan augusti. Jag har anmält via sms, men ska kanske göra det via mejl också och skicka med bildjämförelser. Jag har inte fått något svar.
 
Ni som har Equilab och Android, hur upplever ni kartfunktionen efter sommaren?
Jag tycker den har blivit mycket sämre, och rundar av hörn i klara rektanglar så det ser ut som man rider på åkern och inte på stigen runt, och den klarar inte alls av att följa hur man rider i skogen. Idag var vi ute i 60 minuter och hade ridit 4 km enligt appen. Erfarenhetsmässigt vet jag att turen vi red idag åtminstone borde varit 7 km, så det är ganska stor skillnad.

Så frågan är om felet ligger hos min telefon eller om det är appen.

Mycket stor skillnad mot hur det var innan augusti. Jag har anmält via sms, men ska kanske göra det via mejl också och skicka med bildjämförelser. Jag har inte fått något svar.

Jag har tänkt på samma sak! men började tro att min mobil mådde lite dåligt efter ett hopp ner för trappan:angel: Den rundar av extremt mkt nu. ev liite bättre efter senaste uppdateringen.
 
:D jaja man ska ha tighta kläder, har använt min ridväst/ridjacka som är lite tightare och då har appen funkat och känt av galopp/trav och skritt. igår hade jag den lite "fluffigare" reflexjackan med mobilen i innerfickan. tydligen skrittade jag på alla hästar - fast jag tyckte jag travade & galopperade mer än vanligt :D :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 524
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 728
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 802
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp