Era mål 2017

Minusgraader

Trådstartare
Som rubriken lyder, vilket/vilka är era mål för 2017?

Ska ni lyckas ta er runt en hel bana, få stabila rundor i en viss klass, kvala?
Skriv gärna hur gammal hästen/hästarna är och lite bakgrunds info :)
 
Jag kan ju börja med mina jättelåga mål :rofl:

Bakgrund: Jag har aldrig tävlat, aldrig tränat "seriöst", ridit i skogen i stort sett hela mitt hästliv, 1,5 termin på ridskola. Nu har jag börjat träna mer seriöst och har en jättetrevlig häst för det :) Han är 7 år i år och har gått lite på ridskola innan, hoppat ett par clear round på 90. Sån där typiskt snäll häst som hoppar det man styr på även om man kommer lite fel osv.

Mina mål för 2017 är att främst lära mig rida bättre, så att jag klarar av att hoppa en bana på 70-80 cm. Det viktigaste är inte höjden, utan att jag klarar av att rida mellan hindren på ett bra sätt, bra vägar, rätt galopp (:o) osv.
Det första delmålet blir att åka ut på en pay and jump i vår, för att få komma ut och öva lite på själva grejen med framridning, framhoppning osv :)
 
En till med låga mål - har som mål att förbättra min sits - kunna hänga med över hindrena ;) Jag vill starta pay & jump med 8 åringen som jag haft i ett år (och som var i princip bara var skogsriden innan jag köpte henne) ska försöka komma upp och bli trygg och stabil på 70cm - vilket är ganska stort eftersom jag själv inte har så stor erfarenhet. Jag ska även försöka komma ut på lite terränghoppning och försöka få mina medryttare att starta nån Pay & Cross/terrängtävling. hoppas även att de kan hoppa 80-90cm pay & jump på samma häst innan året är slut.

Jag har tyvärr inga förhoppningar om att komma igång med att hoppa min "riktiga" hopphäst som är under igångsättning efter senskada :p. Jag hoppas att hon är igång fullt i slutet av året men kommer skynda långsamt med henne och för hennes del blir det nog hoppning först nästa år om allt går som det ska.
 
Årets (del)mål är att komma ut på en liten tävling eller två, och rida en LB:1 eller något i den stilen. Inget för avancerat. :angel: Det viktigaste är att pålle håller sig fräsch, det har vi inte haft så mycket tur med under åren tyvärr.
Om hon håller ihop skulle jag vilja åka iväg på terrängträning, bara för att det är kul!:D
 
Som rubriken lyder, vilket/vilka är era mål för 2017?

Ska ni lyckas ta er runt en hel bana, få stabila rundor i en viss klass, kvala?
Skriv gärna hur gammal hästen/hästarna är och lite bakgrunds info :)

Inom hoppningen så är målet att få till den där (förbaskade) debuten i LD. :p Vi har varit på gång med det sedan hösten 2015, men liksom aldrig kommit till skott. Nu struntar jag i om vi vägrar ut oss på första hindret, bara vi startar! ;)

Vi har tränat hoppning sedan sommaren 2014 och det är oklart vem av oss som tycker att det är roligast. :laugh:
 
Inom hoppningen så är målet att få till den där (förbaskade) debuten i LD. :p Vi har varit på gång med det sedan hösten 2015, men liksom aldrig kommit till skott. Nu struntar jag i om vi vägrar ut oss på första hindret, bara vi startar! ;)

Vi har tränat hoppning sedan sommaren 2014 och det är oklart vem av oss som tycker att det är roligast. :laugh:

Heja! Så länge båda tycker det är kul så spelar det ingen roll varken hur det ser ut eller hur det går :D
 
Haft lite skadeproblem, min blir åtta i år, så frisk häst är förutsättningarna. Men rida mer felfria 110, träna på och förhoppningsvis börja kika på 120-klasser :D
 
Mitt mål för året i "banhoppning" är nog att kunna galoppera okomplicerat över en bom :laugh:

I övrigt försöka hinna lite hoppträning.

Hästen får gärna hinna träna lite o starta ngn 90 med sin tävlingsryttare.
 
Har haft problem med "otur" olyckor och olämpliga träningsförhållanden under hösten, planen car att rida 110 2016 och debutera 120 till sommaren nu. Pga knackiga månader bakom oss är målet nu öht ta sig runt banhoppning utan "eh ojdå". Förhoppningsvis ligger det inte så långt bort utan vi hinner rida 110-115 lite stadigt och fint några gånger innan året är slut.
 
Mitt mål är att komma ut på hopptävlingar lite mer. Vi har ju bara startat fälttävlanshoppningarna. Men det blir nog lite mindre fälttävlan och mer hoppning i år. Har verkligen inte råd att ligga ute på fälttävlan längre! Han blir 7 i år.
 
Mina mål för 2017 är först och främst att bli modigare, våga lita på hästen och på mig själv. Upp till 90 cm går lätt men därefter är det en spärr som behöver släppa. Så mål i år är att 100 cm ska kännas lika lätt och om det går bra så är målet att starta min första 1 meter.

Hästen är 14 år, jag har haft henne ungefär ett år. Hon gick 1. 20 som 6-åring och därefter haft några föl fram till jag köpte henne i slutet av december 2015. Tävlade några 80 och 90 klasser förra våren och början av sommaren men sen blev hon skadad. Jag har varit lite omotiverad nu i höst och vinter så slutet av 2016 har inte direkt varit så spännande, men nu är vi på gång igen!
 
Då jag själv är gravid så ska den ena hästen säljas är tanken och den andra som är 8 år ska en vän till mig tävla åtminstone fram tills i höst någon gång då jag kan ta över.
Målet är att han ska gå iallafall 135 och förhoppningsvis kvala 140. Om allt går som det ska.
Överhuvudtaget så hoppas jag att det blir mer tävlingar än förra året när det blev mycket inställda tävlingar pågrund av kvarka häromkring och dessutom fick ena hästen ringorm från ingenstans m.m.
 
Mitt mål är att rida en tävling varje månad, pay n jump räknas ej.
Hoppar bara 90-1m men går han bra dvs jag rider ordentligt så hoppas jag att jag vågar starta en 1.10 till hösten.
Hästabusen är 20 år och jag fyller 38 så vi borde ju kunna skärpa oss så pass att det är möjligt ;):D
 
Mitt mål är att komma våga mig ut på några tävlingar till sommaren i alla fall. Har inte tävlat på 12 år (hade inte möjlighet att fortsätta ha egen häst efter tonåren och fick barn) men har nu hittat en häst som förhoppningsvis ska kunna hjälpa mig att hitta tillbaka till hoppningen igen. :)
Min häst är 13 år och har tidigare gått upp till 130. En riktig läromästare men ändå ganska explosiv och inte helt lätt. Har haft honom i 6 månader ca och började vår tid ihop med en griffelbensfraktur tyvärr. Men nu är han friskförklarad sen en tid tillbaka och imorgon ska vi börja med lite bommar för första gången sen oktober, kan bli spännande! :bump::D
 
Jag kan ju börja med mina jättelåga mål :rofl:

Bakgrund: Jag har aldrig tävlat, aldrig tränat "seriöst", ridit i skogen i stort sett hela mitt hästliv, 1,5 termin på ridskola. Nu har jag börjat träna mer seriöst och har en jättetrevlig häst för det :) Han är 7 år i år och har gått lite på ridskola innan, hoppat ett par clear round på 90. Sån där typiskt snäll häst som hoppar det man styr på även om man kommer lite fel osv.

Mina mål för 2017 är att främst lära mig rida bättre, så att jag klarar av att hoppa en bana på 70-80 cm. Det viktigaste är inte höjden, utan att jag klarar av att rida mellan hindren på ett bra sätt, bra vägar, rätt galopp (:o) osv.
Det första delmålet blir att åka ut på en pay and jump i vår, för att få komma ut och öva lite på själva grejen med framridning, framhoppning osv :)

Mina mål för året har jag nästan klarat. 70 cm funkar bra och känns "lätt" men sen när det blir lite högre blir jag för nervös. Har varit ute på en hel del P&J, sista gången för år 2017 hoppade jag 60 & 70 och gjorde det relativt bra och felfritt, så jag får väl vara nöjd ändå :) Målet framöver är att jobba på min nervositet :angel:

Hur har det gått för er andra med era mål?
 
Haft lite skadeproblem, min blir åtta i år, så frisk häst är förutsättningarna. Men rida mer felfria 110, träna på och förhoppningsvis börja kika på 120-klasser :D
Haha, mitt pucko hann skada sig lite mindre, men ändå fullt tillräckligt för att vi bara hann med ett fåtal starter på 100cm, med två andraplatser och en HUNDRADELS sekund från ett meetingpris på 5000kr :cautious::meh: mvh bitter:p
 
Inom hoppningen så är målet att få till den där (förbaskade) debuten i LD. :p Vi har varit på gång med det sedan hösten 2015, men liksom aldrig kommit till skott. Nu struntar jag i om vi vägrar ut oss på första hindret, bara vi startar! ;)

Vi har tränat hoppning sedan sommaren 2014 och det är oklart vem av oss som tycker att det är roligast. :laugh:

:rofl: Nä det närmaste vi kom var en p&j på 60 cm. Sen började vi träna för favorittränaren och ändrade en massa grejer och då föll min säkerhet för hoppning totalt.

Så årets mål blir att bara ha det roligt och hoppa det jag och hästen känner för. Kan kanske bli nån p&j eller så hoppar vi nån terrängträning. :banana:
 
Mina mål för 2017 är först och främst att bli modigare, våga lita på hästen och på mig själv. Upp till 90 cm går lätt men därefter är det en spärr som behöver släppa. Så mål i år är att 100 cm ska kännas lika lätt och om det går bra så är målet att starta min första 1 meter.

Hästen är 14 år, jag har haft henne ungefär ett år. Hon gick 1. 20 som 6-åring och därefter haft några föl fram till jag köpte henne i slutet av december 2015. Tävlade några 80 och 90 klasser förra våren och början av sommaren men sen blev hon skadad. Jag har varit lite omotiverad nu i höst och vinter så slutet av 2016 har inte direkt varit så spännande, men nu är vi på gång igen!

Mina mål för 2017 gick både bra och dåligt. Blev nog modigare och litar både mer på mig och hästen. Men någon start i 1 meter blev det aldrig. Startade vår första 90 cm med omhoppning i början av oktober där vi var felfria och det kändes bra inför hösten. Någon dag senare slog hästen i huvudet och fick ett stort sår i pannan :( Igångsättning igen 1,5 månad senare men motivationen var sådär i mitten av november. 2018 satsar vi på samma mål som 2017!
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 567
Senast: __sofia__
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
274
Senast: MCP
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 129
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp