Era senaste filmer, new edition!

Vi har hunnit med två tävlingar till. Hoppade 115cm och 120cm i Karlshamn för 2v sen. I 115cm var hon så spänd och tittig (som hon ifs brukar vara i första klassen), men vi kom runt nolla även om det kanske inte var så snyggt :angel: I 120cm var hon mer avslappnad men då hade det tydligen bosatt sig krokodiler i vattenmattan så den fick vi ett stopp på, och så gjorde jag en otroligt onödig ryttarmiss till sista hindret. Så totalt 10fel men en bättre runda än i 115 :cool:

Idag var vi i Hässleholm och hoppade två 120. Nolla båda, men som vanligt lite hejåhå i första klassen. Så känns bra inför den kommande (kanske:angel:) debuten i 130 om 3v :nailbiting:


 
Har lite träningsfilm, tittar på era filmer och inspireras inför vår hoppdebut till helgen! :D Roligt avbräck mot dressyren där vi debuterade i lördags i MsvC:1 på 73,4%. I helgen blir det 80cm och 90cm, får se om jag kan sätta det rätt och komma runt felfritt. Om min tränare kan följa med blir det 90 + 100 relativt snart också mellan våra försök att kvala till Falsterbo 6-årsdressyr. Hoppas vi lyckas hålla kvalité i både och ^_^

 
Jag har varit iväg på pay and jump :) Andra gången jag är på P&J (har aldrig tävlat heller).
Lågt och inte så vackert bitvis, men jag är ändå nöjd med min snälla häst och mig själv :)



För att bara vara andra gången så tycker jag det ser väldigt stabilt ut :up: Lite mer rutin (och lite högre hinder, ser ut som om h*n knappt tycker det är lönt att lyfta på benen :D) så blir det nog toppen :)
 
Har lite träningsfilm, tittar på era filmer och inspireras inför vår hoppdebut till helgen! :D Roligt avbräck mot dressyren där vi debuterade i lördags i MsvC:1 på 73,4%. I helgen blir det 80cm och 90cm, får se om jag kan sätta det rätt och komma runt felfritt. Om min tränare kan följa med blir det 90 + 100 relativt snart också mellan våra försök att kvala till Falsterbo 6-årsdressyr. Hoppas vi lyckas hålla kvalité i både och ^_^


Grattis till en bra debut! :) Roligt med en dressyrryttare som vågar vara lite "vild" och hoppa högre än 50cm :D Ska man utgå från filmerna så kommer det säkert gå hur bra som helst i helgen :up:
 
För att bara vara andra gången så tycker jag det ser väldigt stabilt ut :up: Lite mer rutin (och lite högre hinder, ser ut som om h*n knappt tycker det är lönt att lyfta på benen :D) så blir det nog toppen :)
Det är en väldigt snäll häst, han är dock inte så gammal (född 2010) :)
Första gången hoppade jag 40 & 50 cm, då gick det nästan sämre, för som du säger, han tycker inte ens det är lönt att lyfta på benen över så små hinder :rofl: Men vi tar det lugnt, jag har nyligen börjat hoppa så jag hoppar mini hinder tills jag känner mig lite stabilare :D
 
Det är en väldigt snäll häst, han är dock inte så gammal (född 2010) :)
Första gången hoppade jag 40 & 50 cm, då gick det nästan sämre, för som du säger, han tycker inte ens det är lönt att lyfta på benen över så små hinder :rofl: Men vi tar det lugnt, jag har nyligen börjat hoppa så jag hoppar mini hinder tills jag känner mig lite stabilare :D

Nej, då är det bäst att skynda långsamt :) Ser ut som du inte stör honom särskilt mycket och det är bra, blir lätt att man sitter och rattar lite för mycket om man är osäker. Ser framemot fler filmer :up:
 
Nej, då är det bäst att skynda långsamt :) Ser ut som du inte stör honom särskilt mycket och det är bra, blir lätt att man sitter och rattar lite för mycket om man är osäker. Ser framemot fler filmer :up:
Ja precis! Tränar för en jättebra tränare så förhoppningsvis kommer vi sakta men säkert ta oss uppåt i höjderna, jag är bara så feg när det blir över 60 cm :o
Bra att ha denna tråd att kolla i, så får jag lite inspiration från er som tävlar! :D
 
Hopptränat idag för bästaste Sofia Falkman Nilsson :heart Haft en formsvacka med sänkt självförtroende hos Viol ett par veckor, men efter att förra veckan ha börjat lägga in cavaletti, kryss och pyttehinder på 50-60 cm lite dagligen under dressyrpassen etc, och nu har vi hittat nästan helt tillbaka till den gamla formen :heart Hon tar tag i hindrena igen med glädje.
 
Äntligen har utesäsongen börjat, som jag längtat!

Var iväg idag och första klassen, en 120cm, kändes bättre än resultatet visar. Fick ett riv (hon fick synd på nåt bak hindret och höll på att stanna), sen ett stopp på 9an. Tyvärr trodde mamma att det var slut efter 8an så hon slutade filma då så fick inte med dom två sista hindrena. Men första ute och hon är nästan alltid tittig och spänd i första klassen så jag är nöjd ändå :)

Andra klassen var debut i 130cm :nailbiting: Varit nervös sen jag anmälde men det var helt obefogat då hon smäller till med en klockren nolla :love: Hon är helt fantastisk!

120
130
 
Här tävlas det för fullt, verkligen älskar utesäsongen!
Vi har turen att vi har Skyrup country clubs fina bana bara några ynka mil från oss :D

Så för 2v sen var vi där och hoppade 120cm & 130cm, nollade båda.

I fredags var det dax igen, samma klasser. Nolla i 120cm (efter lite övertalning vid kombinationen) och ett ynka skitpet i 130cm, så himla drygt då det var första kvalet till F-bo för oss :meh: Därför blev jag övertalad att hoppa en 130cm klass idag också. Var skapligt nervös då jag inte gått rätt in i en 130 innan och banan verkade svårare än i fredags :crazy: Men Grodan va så sjukt cool och satte första nollan till F-bo! Så 3felfria 130cm av 4 möjliga än sålänge. Det roliga idag var att av 27st starter var det bara 5felfria i avdB, och där va jag den enda "hobbyryttaren" bland de stora namnen som nollade :p

120cm fredag
130cm fredag
130cm söndag
 
Här tävlas det för fullt, verkligen älskar utesäsongen!
Vi har turen att vi har Skyrup country clubs fina bana bara några ynka mil från oss :D

Så för 2v sen var vi där och hoppade 120cm & 130cm, nollade båda.

I fredags var det dax igen, samma klasser. Nolla i 120cm (efter lite övertalning vid kombinationen) och ett ynka skitpet i 130cm, så himla drygt då det var första kvalet till F-bo för oss :meh: Därför blev jag övertalad att hoppa en 130cm klass idag också. Var skapligt nervös då jag inte gått rätt in i en 130 innan och banan verkade svårare än i fredags :crazy: Men Grodan va så sjukt cool och satte första nollan till F-bo! Så 3felfria 130cm av 4 möjliga än sålänge. Det roliga idag var att av 27st starter var det bara 5felfria i avdB, och där va jag den enda "hobbyryttaren" bland de stora namnen som nollade :p

120cm fredag
130cm fredag
130cm söndag

Tur att det inte var ett hinder till i sista :p
Hoppas vi får se er i Falsterbo :)
 
Tur att det inte var ett hinder till i sista :p
Hoppas vi får se er i Falsterbo :)


Haha ja jag satt lite löst där, vet inte riktigt varför det blev så :angel: Det hoppas jag med, känns inte som en omöjlighet iaf och hon känns redo. Får hoppas vi sätter andra nollan nu på torsdag, sen blir det nog bara Grevlunda med innan hon ska få en lite lugnare period utan tävlingar :)
 
Nu är vi kvalade till Falsterbo! :banana::banana::banana:

Åkte till Skyrup ännu en gång den 25/5, hoppade bara en 130cm då också. Som hon nollade och därmed hade vi våra 2 nollor till F-bo! :D För första gången sen jag hade Loppan så kändes det "litet", men så var banan också lättare än dom tidigare banorna. Dock hade vi aldrig hoppat 3-kombinationen på tävling innan men den hoppade hon superfint!


Förra helgen var vi i Grevlunda. Mest för miljöträningens skull så hon vänjer sig vid större tävlingar, och för att där är så fint naturligtvis :D Felfritt så en bättre uppladdning till F-bo kan man nog inte ha. Nu blir det en tävling till innan, på gräsbana. Ska dit och hoppa en mindre klass mest för att hon ska få känna på underlaget.

(Mamma missade att filma dom 4 första hindrena)
 
Nu är vi kvalade till Falsterbo! :banana::banana::banana:

Åkte till Skyrup ännu en gång den 25/5, hoppade bara en 130cm då också. Som hon nollade och därmed hade vi våra 2 nollor till F-bo! :D För första gången sen jag hade Loppan så kändes det "litet", men så var banan också lättare än dom tidigare banorna. Dock hade vi aldrig hoppat 3-kombinationen på tävling innan men den hoppade hon superfint!


Förra helgen var vi i Grevlunda. Mest för miljöträningens skull så hon vänjer sig vid större tävlingar, och för att där är så fint naturligtvis :D Felfritt så en bättre uppladdning till F-bo kan man nog inte ha. Nu blir det en tävling till innan, på gräsbana. Ska dit och hoppa en mindre klass mest för att hon ska få känna på underlaget.

(Mamma missade att filma dom 4 första hindrena)

Härligt!!
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 450
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 356
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 120
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 815
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp