Erfarenhet av fissur i karpalben

Jackies

Trådstartare
Min häst fick för några veckor sedan diagnosen stressfissur i karpalben. Överbelastad. Boxvila 24 h, sen hage som vanligt och skritt i en månad, sen sätta igång och se hur hon rör sig och ifall det behövs återbesök. Behandlad i knäet med tuppkam och metacam 8 dagar.

Nu börjar jag fundera lite när jag läst runt och märker att andra som fått fissur-diagnoser har fått hästen utdömd direkt, hästen har hängt i vagga, boxvila 8 månader osv. Och är rädd att min häst har fått helt fel behandling....

Har någon annan erfarenhet av detta?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: netschjen
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp