Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av Robur?

D

Daphine

Mina hundar har i många år ätit hemmablandning eller färskfoder. Nu ska jag av olika anledningar köpa en torrfodersäck... Jag hade först tänkt köpa Eukanuba eftersom jag bara haft goda erfarenheter av det fodret. De få gångerna det har hänt. Sedan började jag vackla och fundera på Robur istället, eftersom det är ett svenskt kvalitetsfoder. Är det någon här som provat Robur och var ni nöjda? Min äldsta hund åt en påse Robur som unghund (nu är han 11 år) och mellanhunden åt en pyttepåsa som valp (nu är han 5 år). Ingen av gångerna var jag särskilt nöjd, men det kanske var tillfälligt... Vad har ni för erfarenheter? Tips om annat foder?
 
Sv: Erfarenhet av Robur?

Mina hundar har ätit Robur i några år och jag är jättenöjd! Mina åt just Eukunuba förut, men när dom ändrade innehållet i det blev det inte lika bra.
Jag får ofta komplimanger för mina hundars fina pälsar, och färger. Dom håller bra hull och är fina i magen. För mig är det också viktigt att det är ett svenskt foder. tycker också att Doggy är bra att ha med att göra. Man kan vända sig dit och få råd om utfodring bla.
Tänk bara på att hundarna behöver äta fodret ett bra tag innan man kan utvärdera.
 
Sv: Erfarenhet av Robur?

Det fungerade en tid på mina två äldsta (för ett par år sedan), men sedan blev de fula i ögon och päls bl a.

Ett annat svenskt foder är Standardt (http://www.standardt.se/rum.htm ).
Innehåller betydligt mer köttprotein och animaliskt fett än de flesta andra foder. Kostar runt 380-395:- för 15 kg.
Nackdelen är att alla butiker inte har det på lager, utan man kanske måste beställa. Fast å andra sidan får man ju alltid färska säckar då!
 
Sv: Erfarenhet av Robur?

Tack för era svar! Ett extra tack till tipset om Standart! Att jag inte tänkt på det. Jag har läst om fodret tidigare och tänkt att OM jag någon gång ska gå över till torrfoder igen så ska jag prova det. Sedan försvann det helt... I morgon ska jag försöka få tag på en påse och prova! Tackar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 662
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 427
Senast: ako
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 894
Senast: calm
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp