Eurovision Song Contest 2015 - semifinal 2!!

voltis

Trådstartare
Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;)

Eurovision-Song-Contest-2015-Österreich-Austria-Innsbruck.jpg


Torsdagen den 21 maj kl 21:00 sker det... vi ska ÄNTLIGEN få se vår egen Måns Z tävla i Eurovision Song Contest!
Det är dags för semifinal 2 och de som tävlar om de återstående 10 finalplatserna är:


eurovision-semi-final-2-winner.png


1.Litauen “This Time”, Monika Linkytė and Vaidas Baumila

2. Irland “Playing With Numbers”, Molly Sterling

3. San Marino “Chain Of Lights”, Michele Perniola and Anita Simoncini

4. Montenegro “Adio”, Knez

5. Malta “Warrior”, Amber

6. Norge “A Monster Like Me”, Mørland & Debrah Scarlett

7. Portugal “Ha Um Mar Que Nos Separa”, Leonor Andrade

8. Tjeckien “Hope Never Dies”, Marta Jandová & Václav Noid Bárta

9. Israel “Golden Boy”, Nadav Guedj

10. Lettland “Love Injected”, Aminata

11. Azerbajdzjan “Hour Of The Wolf”, Elnur Huseynov

12. Island “Unbroken”, Maria Olafs

13. Sverige “Heroes”, Måns Zelmerlöw

14. Schweiz “Time To Shine”, Mélanie René

15. Cypern “One Thing I Should Have Done”, John Karayianniso

16. Slovenien “Here For You”, Maraaya

17. Polen “In The Name Of Love”, Monika Kuszyńska
 
Då kommer jag med mina listor då ;)

Mina favoriter inför semifinal 2:
Sverige
Azerbaijan
Slovenien
Cypern


Har några som jag tycker är helt ok, men som måste prestera bra live:
Norge
Island
Israel
Schweiz



Och vilka tror jag då går till final?

Sverige
Azerbaijan
Slovenien
Cypern
Norge
Island
Israel
Montenegro
Irland
Lettland


Där de två sista likväl kan bytas ut tll några andra, liveframträdandena kommer avgöra (Tex Schweiz eller Malta kan ta de platserna)
 
Jag har egentligen bara två favoriter som jag absolut vill ska gå vidare och det är Sverige och Norge.

Dessa tycker jag också är helt okej:

schweiz_mini.gif
Schweiz
israel_mini.gif
Israel
island_mini.gif
Island
malta_mini.gif
Malta


Dessa tror jag kommer gå vidare till final:

sverige_mini.gif
Sverige
norge_mini.gif
Norge
israel_mini.gif
Israel
azerbajdzjan_mini.gif
Azerbaijan
polen_mini.gif
Polen
malta_mini.gif
Malta

island_mini.gif
Island
irland_mini.gif
Irland
montenegro_mini.gif
Montenegro
litauen_mini.gif
Litauen

Schweiz
och Slovenien får bli mina bubblare som säkert kan ta platsen från något annat land.
 
Sverige är överlägset bäst i semifinalen (helt objektiv bedömning såklart :angel:).

Norge och Montenegro gillar jag också och de får gärna gå vidare. Israel var förvånansvärt poppig så den får gärna gå vidare med.

Tycker det är svårt att tippa resten. Minns att Portugals låt var värdelös live men när jag lyssnar på den på Spotify är den helt ok, så mycket beror på hur de framförs live.

Om jag ändå ska ge mig på en gissning om vilka som går till final så tippar jag följande:
Sverige
Norge
Montenegro
Irland
Malta
Azerbajdzjan
Israel
Island
Cypern
Slovenien
 
Återkommer med vad jag tror (eller tycker snarare :D) efter att ha hört bidragen live ikväll. Blir dock förvånad om Sverige inte går till final. I år är jag inte bara partisk för att jag är svensk utan jag tycker verkligen låten är jättebra. Lite försiktigt så gissar jag på topp 5, tillsammans med kanske Ryssland, Australien, Spanien och Italien.
 
Hoppas verkligen att Måns sätter scenshowen i kväll, har hört att han haft problem på alla genrepen med att något inte tajmat i numret.
I går kväll hade de "dress rehearsal" inför juryn som rankar bidragen och har 50% att säga till om på det slutgiltiga resultatet. I andra halvan av numret var inte Måns riktigt i korrekt position med animeringarna men tydligen rättade det till sig och han avslutade på topp.
 
Tror, helt opartiskt (jag håller inte alltid på Sverige i ESC, dock i år), att Sverige vinner denna semin med hästlängder.
Sen kommer våra största hot komma från de redan finalklara (Italien, Australien och Ryssland). Men det är en hel annan diskussion, för finaltråden ;)
 
Hoppas verkligen att Måns sätter scenshowen i kväll, har hört att han haft problem på alla genrepen med att något inte tajmat i numret.
I går kväll hade de "dress rehearsal" inför juryn som rankar bidragen och har 50% att säga till om på det slutgiltiga resultatet. I andra halvan av numret var inte Måns riktigt i korrekt position med animeringarna men tydligen rättade det till sig och han avslutade på topp.

Lite läskigt när så mycket hänger på tekniken...hoppas också det sitter som en smäck ikväll!
 
Jag kommer kliva in i semifinalen lite i efterhand. (Ja, live-fotboll går före! Heja MFF! :D ) Återkommer med mina åsikter vartefter. Gissningsvis börjar jag titta vid 21.30-.45.
 
tycker det är så svårt med ljudet på teve... Hemma hos mamma lyssnade vi på radion men den synkar inte med teven så de blev ju fel ändå MEN så otroligt mkt bättre ljud...

Som nu hör man musiken jättebra men inte så bra deras röster ...


Tror Lettland går till final men är inte min "kopp te"
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 285
Senast: Rosett
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 538
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 859
Senast: voltis
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
27 951
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp