Få avel att gå runt med egen hingst

Fenestra

Trådstartare
Att tjäna pengar på avel är få förunnat men jag har länge undrat över om de med egen hingst, främst på naturlig, får sin avel att gå runt?
Hur många ston/avkommor behöver ni få för att det ska vara lönsamt att ha egen hingst i stället för att åka iväg och betäcka?
Halvbloden och ridponnyer går ofta på semin så där kan jag tänka mig att det är svårt att få ekonomi trots egen hingst då det är många externa utgifter kring semin om man inte är veterinär och har egen station.

Men alla ni med ponnyhingstar och kallblodshingstar, hur ser det ut för er?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 166
Senast: dobbis
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 851
Senast: ginnies
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 313
Senast: Pudlan
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 139
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp