¨ få den att bita honom i armen och sedan vrida hundens käke ur led¨.

Vrida käken ur led? Tror inte man har tänkt igenom det speciellt mycket om man frivilligt vill ha ett så hårt bett i armen att käken kan gå ur led. Kan den ens det:confused: Har inte hört talats om någon hund där käken vridits ur led och då tränar många av mina bekanta samt sambon skydd.
 
Vrida käken ur led? Tror inte man har tänkt igenom det speciellt mycket om man frivilligt vill ha ett så hårt bett i armen att käken kan gå ur led. Kan den ens det:confused: Har inte hört talats om någon hund där käken vridits ur led och då tränar många av mina bekanta samt sambon skydd.

Gissar att han hade några tankar om att använda pinnen som en break stick och försöka få käken ur led på så sätt. Men han låter ju galen, jag tror inte han hade någon realistisk plan över huvud taget.
 
Men vad fan!

Och hur kan det vara fullt lagligt att knata in i en hundgård i avsikt att plåga hunden? :(

Det står att han frias från djurplågeriåtalet, men han kan väl vara åtalad på andra punkter också? Jag tänker att bevisningen i sig inte var tillräcklig för just djurplågeri, det är en sak att vilja vrida käken ur led och en helt annan sak att faktiskt göra det. Att jaga och försöka slå andras hundar med pinnar är kanske inte tillräckligt för att klassas som djurplågeri i Sverige, inga fysiska skador = ingenting har hänt...:confused:
Men nog sjutton borde han kunna åka dit på någonting annat?

Oavsett vad, jag hade blivit totalt j'vla galen om någon utsatte mina hundar för såna här saker. Vissa människor :rage:
 
Det står att han frias från djurplågeriåtalet, men han kan väl vara åtalad på andra punkter också? Jag tänker att bevisningen i sig inte var tillräcklig för just djurplågeri, det är en sak att vilja vrida käken ur led och en helt annan sak att faktiskt göra det. Att jaga och försöka slå andras hundar med pinnar är kanske inte tillräckligt för att klassas som djurplågeri i Sverige, inga fysiska skador = ingenting har hänt...:confused:
Men nog sjutton borde han kunna åka dit på någonting annat?

Oavsett vad, jag hade blivit totalt j'vla galen om någon utsatte mina hundar för såna här saker. Vissa människor :rage:
Med tanke på var det hände, så tror jag att det stått i artikeln om han blivit dömd för annat. Frånsett imam-mord, händer det inte så väldigt mycket där.
 
Det är nog självklart att han blev friad, det enda vittnet verkade ju backa.

Men alltså:
"Mannen säger själv att han var inne i hundgården där hunden befann sig. Han var så trött på hundens skällande att han tänkte gå in till hunden, få den att bita honom i armen och sedan vrida hundens käke ur led. För då skulle skällande upphöra var planen."

Hoppas hans medicinman höjde dosen för honom efter det där. Eller sänkte den. :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 564
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 514
Senast: nilie
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 183
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp