Bukefalos 28 år!

Fästinghalsband

Calvaro

Trådstartare
Kan jag hänga på katten ett halsband som är köpt till hund egentligen. Hunden är borttagen och jag tycker det är synd om katten som går runt med massa fästingar. Men det kanske är olika styrka för katt och hund?
 
Sv: Fästinghalsband

Jag hade aldrig satt ett halsband på en utekatt som inte har säkerhetslås.

Sen tål hundar och katter olika saker så kolla innehållsförteckningen väldigt noga. Ex-spot tex får man absolut inte ha på katt.

Känner du ingen hundägare som du kan skänka halsbandet till istället?
 
Sv: Fästinghalsband

Det beror på vad för halsband det är. Av dom fästing medlen man kan köpa på apoteket är det endast frontline som katter tål så jag hade inte gjort det.

Läs på förpackningen eller avstå helt om du inte är helt säker på att katter tål det.
 
Sv: Fästinghalsband

Katt skall INTE behandlas med Scalibor! (Om det är den sortens halsband du menar.)

Det är giftigt för dem och en katt skall helst inte ens få slicka/tvätta en hund som bär halsbandet.

/Swat
 
Sv: Fästinghalsband

Katten ska väl inte behöva gå runt med massa fästingar, jag hoppas du tänker skaffa Frontline till den.
 
Sv: Fästinghalsband

Klart jag ska. Det var ju själva grund idén. Att katten skulle slippa fästingar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 859
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
557
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp