Bukefalos 28 år!

fästingproblem?

panaccea

Trådstartare
Milo har betett sig underligt nu i två dagar, han brukar vara lite pipig när han har tråkigt men inte på detta viset.. han piper oavbrutet och ibland kan han ligga och skaka (börjat med det idag)

Igår trodde jag det var för att han saknade sin flickvän, dagmattens hund som han har varit hos hela förra veckan. Eller att han var uttåkad och understimulerad.. men han nappar inte alls på lek-inviter och ignorerar bara om man kastar bollen till honom.

Dessutom kräktes han två ggr i morse (tyvärr såg jag inte hur mkt eller vad som kom upp för jag hade inte glasögonen på mig och han hann äta upp det innan jag hann ta dom på mig..

Förra veckan plockade jag en fästing från hans mage men huvudet kom inte med och nu har det blivit som en hård kula där fästingbettet var. Det är inte rött eller svullet utan det är bara hårt och en sårskorpa på ytan.

Vad låter det som? tror ni att han saknar flickvännen för mkt (hon löper dessutom) eller kan det vara nått med fästingbettet?

snälla hjälp! :(
 
Sv: fästingproblem?

Det var förmodligen bara att han saknade tjejen! han tog nämligen första bästa chans under morgonrastningen och pös iväg mot området där dom bor *suck*

på stora vägen blev han uppplockad av en snäll tjej som tog hem honom så nu är han i säkert förvar hemma hos henne tills mamma kan åka o hämta honom.

/panaccea som är oerhört tacksam att inte ha en platt hund :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 414
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp