Fakta om olika selar och vagnar!

Idag blev det långtur (iaf för oss är 9,5 km långt) och med sällskap i vagnen. När vi satt lite längre fram på sätet funkade det bra, så jag ska faktiskt prova att justera sätet lite framåt. Men hjulaxeln får nog vara.

Jag upplever att skakelfästena har tänjts ut lite och att det hjälper till också.
 
Delar av tråden börjar bli föråldrad så jag skulle vilja fräscha upp frågan om Maratonvagn-marknaden.

Min pålle är nyligen inkörd och jag har börjat titta på att uppgradera till fyrhjulig vagn. Jag gillar kvalitet, pengar finns, men pålle är äldre och körningen ett bi-intresse. Så jag är osäker på vad jag ska leta efter?

Om jag visste att jag skulle ha en till häst efter denna hade jag slagit till på en tidaholmsvagn direkt men som det nu är, kommer jag att vara nöjd med till exempel Dominiakz?
 
Delar av tråden börjar bli föråldrad så jag skulle vilja fräscha upp frågan om Maratonvagn-marknaden.

Min pålle är nyligen inkörd och jag har börjat titta på att uppgradera till fyrhjulig vagn. Jag gillar kvalitet, pengar finns, men pålle är äldre och körningen ett bi-intresse. Så jag är osäker på vad jag ska leta efter?

Om jag visste att jag skulle ha en till häst efter denna hade jag slagit till på en tidaholmsvagn direkt men som det nu är, kommer jag att vara nöjd med till exempel Dominiakz?

Alla har olika smak när det gäller placering av groomhandtag etc. Jag fastnade för Tidaholms och den har inte gjort mig besviken.
Det är också ett riktigt bra andrahandsvärde på dem. Jag vet inte hur det ser ut på de andra märkenas värde.

Jag tänker om du vill sälja den sedan efter denna häst.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Alla har olika smak när det gäller placering av groomhandtag etc. Jag fastnade för Tidaholms och den har inte gjort mig besviken.
Det är också ett riktigt bra andrahandsvärde på dem. Jag vet inte hur det ser ut på de andra märkenas värde.

Jag tänker om du vill sälja den sedan efter denna häst.
Ja de är ju fina Tidaholmsvagnarna :p
Vi ska mest fritidsköra så jag tvivlar på att vi hinner utveckla några preferenser gällande placering av handtag etc. Men man vill ju inte köpa på sig någon budgetgrej som krånglar eller går sönder.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 123
Senast: mackan
·
F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
26 360
Senast: _L_
·
Körning Tjo! Detta är en tråd för dom som kanske vill börja tävla lite framtiden! Här kan dom som vet något om tävlingar och tävlar själv...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 930
Senast: Nora
·
L
Körning Hej allihopa, jag hade förut ett riktigt stort halvblod som jag lät köra in som fyraåring. Det var min första häst och jag köpte en...
2
Svar
35
· Visningar
3 377
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp