Fall på 30-50cm höjd och uppåt

cowgirl81

Trådstartare
Hur farligt är det för en 6-månaders. Och om det skulle hända hur ska man bete sig. Känner mig lite dåligt påläst om det. mvh Hanna
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Det sägs väl att de kan falla från 'sin egen höjd' utan större fara. Skulle det hända, ska man vara uppmärksam på att de inte uppträder slött och har svårt att fokusera, då kan det vara bra att uppsöka läkare.
Var infon jag fick från BVC :)
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Man ska vara uppmärksam på om barnet kräks (kan vara hjärnskakning) sen märker man ju som förälder om barnet beter sig annorlunda.

Det är nog ganska många 6 månaders som ramlar ur soffan/sängen. Man lyfter över dem till sin säng på morgonen, ammar, somnar om och så rullar/krälar de iväg fast man alltid annars alltid vaknar så fort de rör sig.

Skulle det hända finns det ju inget de kan göra på sjukhuset. De vet ju inte hur barnet beter sig när den är normal!
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Okej då kanske ja kan vara lugn för min son som aldrig rullat åt vänster förut gjorde ju de igår när han låg i soffan och sambon han inte reagera. Men han har inte kräkts eller varit slö och så. Jag håller dock koll på han nu under dan natten var ju lite orolig. Ioförsig så har vi alltid ett mjukt täcke neranför soffan ifall att. Med tanke på att han är en liten sprattelgubbe nu.
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Min grabb ramlade ner från soffan under bordet med en duk som dolde undersidan så jag såg inte att han låg där, alldeles tyst. Jag trodde att jag blivit tokig och letade på balkongen :eek: , hur han nu skulle ta sig dit :o.
men han var helt oskadd , därför var han ju tyst. Bara låg där och tittade. Så 30-50 cm är nog ganska ofarligt. Men håll koll på allmäntillståndet.
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

KL
Jag tror inte heller att det är någon fara. Antar att du har kollat så han inte har någon jättebula i huvudet eller liknande och att han inte verkar annorlunda i sitt sätt.

Lite OT..
Min dotter ramlade ner från vår säng när hon var ca 10 månader, kröp helt enkelt bara rakt över kanten med huvet före och störtade ner med pannan i golvet. Sambon var ensam med henne hemma och de hade somnat båda två och hon vaknade före honom:o. Jag var och tävlade hästen när han ringde och skrek helt hysteriskt, jag kastade in hästen och åkte hem fortare än vad som är tillåtet kan jag säga.

Hon fick nästan 40 graders feber och var jätteledsen hela dagen så vi åkte in till akuten på em och självklart var man jätterädd att hon hade fått hjärnskakning eller liknande. Efter en massa undersökningar konstaterade doktorn att vi hade citat " en mkt sjuk bebis i influensa med en ofarlig bula i pannan", vi fick åka hem med vätskeersättning, alvedon mm och efter 1 vecka var hon helt frisk. Hon hade alltså lyckats få influensa utan att vi märkt det än men i och med fallet och gråten så bröt det väl ut i racerfart.
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Är livrädd att Oscar ska ramla - Häromdagen satt han i soffan med sina leksaker och jag tittade bort några sekunder. När jag tittade tillbaka låg han på mage med huvudet på soffkanten, ner mot golvet. Hade han åkt ner vet jag inte vad jag gjort.

Enda gången han slagit sig var när han satt i mitt knä vid köksbordet, då duttade han pannan i bordskanten och fick ett blåmärke.

//Linda
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

När dottern började röra på sig så flyttade vi ner från soffan till golvet. Just för att minska risken att hon skulle ramla ner. Det är så snabba de små rackarna :grin: Jag köpte en stor sittkudde till mig, lite skönare att sitta på :p Nu hinner jag knappt sitta på den för dottern är överallt :D
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

Svar till alla

Ja de är ju snabba de små liven. Edvin han rullar iväg om han ska nånstans. Men han mår idag och inga blåmärken eller konstigt beteende. Så ja kan nog vara lugn.
 
Sv: Fall på 30-50cm höjd och uppåt

När mitt kusinbarn var bebis föll hon ur sina föräldrars säng och på något knepigt sätt hade hon rullat under sängbordet, där hon fortsatt att sova. //Linda
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
513
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 558
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 355
Senast: sthu
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp