Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Problemet med glansspray (och pälsglans) är att det innehåller silikoner som funkar ett tag, sen blir det värre. Små barn har sällan så smutsigt hår och hårbotten att de behöver starka schampon. Kanske testa balsammetoden ett tag?

Min svägerska har superkrulligt hår och är överlycklig över att hon fick reda på att det faktiskt finns ett bättre sätt att hantera lockigt hår. www.lockig.se kan du kika på. Jag använder den också och på barnen med.

Oj, det hade jag inte tänkt på, silikonet. Men det har varit det enda som hjälpt..
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Nja, jag kan inte säja att det är en engångsföreteelse..samma fröken brukar vara himla snabb o klaga, om man råkat glömma nåt, som tex galonisar eller om man bara skickat med ett par extra strumpor, vantar..alltid med samma sura ton..för det mesta brukar jag låta det gå in i ena örat o ut i det andra..men just denna dag var jag trött och orkade inte värja mej..
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Tycker du blev tråkigt bemött. Saken är att ju att även vi personal (nu jobbar jag inte på din förskola/skola men som yrkesgrupp menar jag) kan ha en dålig dag och kanske råkar säga något som inte är så snällt.
Men att barnen har trassligt hår är väl ingen fara, hade det varit på mitt jobb så är vi 3 stycken som älskar att fixa hår så såna barn gillar vi extra mycket ;)
Ibland har man svårt att vara tyst eftersom man inte är mer än människa. Till exempel igår så kunde inte jag vara tyst när en pappa står med sin 5-åriga dotter och berättar för mig (= jaktmotståndare och mot allt övrigt plågeri av djur) hur de i höstas tränat prickskytte på en IGELKOTT. Då bara slank det ut Men det var väl otroligt korkat gjort?! Vilket jag ju tycker, minst sagt, men kanske jag inte borde sagt det inför barnet. Men jag kunde inte låta bli.

Men om du upplever att det ofta är samma personal som är sur/snäsig kanske du kan ta upp det med denne? Eller någon annan i arbetslaget? Ibland stämmer ju inte personkemin mellan människor.

Lycka till i alla fall och jag hoppas ni får rätt med det!
Angelwings- hemma med influensan :(
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Vad tycker ni jag skulle gjort?

Frågat: "Fundera på vad då?"
Sen beror det ju på vad dagisfröken svarat, men om hon skulle påstå att de kan börja fundera på ifall din dotter blir misskött, så hade jag nog undrat: "Har något av barnen verkligen sagt något sånt?"

Det kan ju mycket väl vara så att något av barnen kommenterat din dotters "frisyr". I så fall hade jag nog tackat dagisfröken för att hon berättade det.
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Jisses!

Jag själv har väligt lockigt hår och har väl mer eller mindre sett ut som ett troll under hela min barndomstid :angel:
Det ÄR inte lätt och barn blir toviga, om inte annat när man har mössa, busar, leker, flätar varandras hår på dagis osv...

Min mamma är frisör men ja, alla borstar, sprayer och flätor hjälper ju bara ett tag ändå.

Tycker inte alls du behöver ta illa upp, snarare tänka att fröken måste haft en dålig dag.
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Jag hade också blivit sur. Speciellt om det är sådana där fröknar som alltid tycks ha något att klaga över. Sådana fröknar har vi tyvärr. Vi som föräldrar måste få mötas av/med respekt likväl som vi givetvis ska bemöta personalen likadant.

Om de fortsätter och smågnäller så tycker jag du ska kontakta rektorn och ta en diskussion emd honom/henne om detta.
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Stackare! Jag vet hur det är med lockigt hår och litet barn! Min dotter har skruvlockar som tovar sig bak på huvudet när hon skruvar sig på natten. När hon var liten ville jag inte bråka med henne om att hålla på och kamma ut tovorna. Det hände några gånger att dagmamman kammat dottern istället! Det var nog inte illa menat, och dottern tyckte nog att det var mysigt (hoppas jag) men jag förstår inte den här hysterin om att kamma håret på små barn?

Nu är hon stor (5), och vill själv vara "fin", och då är det ju inga problem. Men att bråka med en 2-åring på morgonen när man själv ska till jobbet och är stressad och trött:crazy:...
 
Sv: Får dagispersonalen säja vad som helst till en?

Ibland har man svårt att vara tyst eftersom man inte är mer än människa. Till exempel igår så kunde inte jag vara tyst när en pappa står med sin 5-åriga dotter och berättar för mig (= jaktmotståndare och mot allt övrigt plågeri av djur) hur de i höstas tränat prickskytte på en IGELKOTT. Då bara slank det ut Men det var väl otroligt korkat gjort?! Vilket jag ju tycker, minst sagt, men kanske jag inte borde sagt det inför barnet. Men jag kunde inte låta bli.

Helt OT men:eek::eek:!!! Trodde att igelkotten var fridlyst?:confused: Tycker det var BRA om du reagerade i alla fall! :bow:
 
Min lilla tjej har riktiga korkskruvar när håret är nytvättat men kan inte bada henne varje dag.
Lockarna håller sig fina längre sen jag köpte special schampo och balsam för lockigt hår.
För att reda ut trassligt morgon hår har jag blandat hårinpackning med vatten i sprayflaska och sprejar håret med det, vissa dagar borstar jag efter sprejning men oftast räcker det att reda ut med fingrarna, då håller lockarna sig bättre..
 
Min lilla tjej har riktiga korkskruvar när håret är nytvättat men kan inte bada henne varje dag.
Lockarna håller sig fina längre sen jag köpte special schampo och balsam för lockigt hår.
För att reda ut trassligt morgon hår har jag blandat hårinpackning med vatten i sprayflaska och sprejar håret med det, vissa dagar borstar jag efter sprejning men oftast räcker det att reda ut med fingrarna, då håller lockarna sig bättre..
Du har grävt fram en riktigt gammal tråd :p
 
Tråkigt att pedagogen hade en tråkig ton. Men som förskollärare har man ansvar över barnen också på ett sätt eftersom att vi har anmälningsplikt.
Jag har haft några jobbiga samtal med föräldrar pga bristande hygien, långa smutsiga naglar och just tovigt/tvinnat hår. Och de flesta föräldrarna tar illa vid sig och skjuter ifrån problemet. Jag förstår, jag är också småbarnsförälder.
Men som sagt, tråkigt att pedagogen hade en tråkig attityd.
 
Tråkigt att pedagogen hade en tråkig ton. Men som förskollärare har man ansvar över barnen också på ett sätt eftersom att vi har anmälningsplikt.
Jag har haft några jobbiga samtal med föräldrar pga bristande hygien, långa smutsiga naglar och just tovigt/tvinnat hår. Och de flesta föräldrarna tar illa vid sig och skjuter ifrån problemet. Jag förstår, jag är också småbarnsförälder.
Men som sagt, tråkigt att pedagogen hade en tråkig attityd.
Tråden är från 2009 :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 457
Senast: Zaria
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 753
Senast: paradiset
·
A
Hästmänniskan Måste bara skriva av mej lite för jag är förbannad. I början av sommaren, så frågar en "kompis" till mej, om hennes häst får stå i vårt...
Svar
4
· Visningar
2 300
Senast: Allobosia
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 502
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp