Får, Fjell och Fjordgluttar

På nåt sätt trodde jag väl det, men eftersom det är berättelser från både dag och natt kändes det som att du var igång dygnet runt. :p

Ja men nu undrar jag en sak till. Boendet, lånar du ett helt hus?

Hade det inte varit för att valparna vill aktiveras så hade jag gärna sovit från 07 till 19 :rofl: Som det är nu måste jag hasa mig upp och MOTIONERA den korta stund jag är vaken och ledig. Som komplement till de tiotusentals steg jag går på natten :p

Jag bor i en "tjänstebostad", så vi har sovrum, kök och toa för oss själva. Sen är det ett fint kontor i fjöset också, med möjlighet till enklare mat, kaffe och wifi ;)
 
Hade det inte varit för att valparna vill aktiveras så hade jag gärna sovit från 07 till 19 :rofl: Som det är nu måste jag hasa mig upp och MOTIONERA den korta stund jag är vaken och ledig. Som komplement till de tiotusentals steg jag går på natten :p

Jag bor i en "tjänstebostad", så vi har sovrum, kök och toa för oss själva. Sen är det ett fint kontor i fjöset också, med möjlighet till enklare mat, kaffe och wifi ;)

Haha, oj oj, tufft. Finfint med boendet. :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
30709594_10155657523073666_6239906733066551296_n.jpg
 
30707706_10155659850868666_9196294823559036928_n.jpg

Joel gillar frukt...

Jag har byggt en liten tillfällig inhägnad bakom huset där jag kan snabbkissa hundarna, och jösses vad skit det har blivit där på bara några dagar. Trots att de äter volymmässigt mindre mat nu, så bajsar de säkert 6 ggr så mycket! Det är fast och fin konsistens, men luktar pärk och de skiter så ofta. Ska bli väldigt skönt att komma hem till färskfodret igen sen...
 
IMG_20180418_063048_510.jpg

Äntligen läggdags efter en riktig skitnatt. Lamm som dukar under av magproblem, tacka som fick nödslaktas med kallbrand och tacka som fick nödslaktas pga trångt bäcken. Flera timmars jobb med förlossningshjälp och så fick jag ändå ge upp och hämta bulten till slut. Så jäkla tungt :( Död och födsel är fasen nära släkt...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
:heart Glädje och sorg hand i hand.
Ja. Vissa nätter är långt från bilden av lamning som något romantiskt gullande med fluffiga vita lamm.

I sverige är det inte lagligt att göra kejsarsnitt själv, men det är det här. Man har 30 sek på sig från skott tills lammen ska vara ute så man kan avbloda, och det är inte helt lätt att få loss ett lamm som sitter fast i bäckenet på den tiden. Jag lyckades idag, men det är en klen tröst efter allt tackan gick igenom. :(
 
Ja. Vissa nätter är långt från bilden av lamning som något romantiskt gullande med fluffiga vita lamm.

I sverige är det inte lagligt att göra kejsarsnitt själv, men det är det här. Man har 30 sek på sig från skott tills lammen ska vara ute så man kan avbloda, och det är inte helt lätt att få loss ett lamm som sitter fast i bäckenet på den tiden. Jag lyckades idag, men det är en klen tröst efter allt tackan gick igenom. :(
:heartheart:heart
 
Ja. Vissa nätter är långt från bilden av lamning som något romantiskt gullande med fluffiga vita lamm.

I sverige är det inte lagligt att göra kejsarsnitt själv, men det är det här. Man har 30 sek på sig från skott tills lammen ska vara ute så man kan avbloda, och det är inte helt lätt att få loss ett lamm som sitter fast i bäckenet på den tiden. Jag lyckades idag, men det är en klen tröst efter allt tackan gick igenom. :(
:heartheart:heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska sluta spamma snackistråden med norgebilder. Nu blir det en egen tråd! Hundarna och jag är på norska västkusten, några mil söder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 872
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp