Får, Fjell och Fjordgluttar

Nej, han buköppnades akut för 2 veckor sedan. Daud är hemma för operation (opererades den 17). "Komma efter" är inte direkt enkelt ordnat, jag är 11 timmars bilresa bort ;)

Ah. Har inte påstått jag har koll på dina hundar. 😉
”komma efter”, går väl o ordna? Buke har ju sitt utspridda nät, som exempel. 😉
 
Ah. Har inte påstått jag har koll på dina hundar. 😉
”komma efter”, går väl o ordna? Buke har ju sitt utspridda nät, som exempel. 😉
Han är alltså hemma och återhämtar sig efter bukoperation, och ska inte resa. Skulle aldrig falla mig in att skicka hund med nån jag inte känner, det är heller inte speciellt troligt att någon skulle köra fjällvägen över haukeli till ölensvåg. Och jag lovar att det tar längre tid att rodda än vad jag har dagar kvar att jobba. Det är helt enkelt inte aktuellt på något sätt, jag har lite svårt att förstå varför du tjatar om det?
 
Han är alltså hemma och återhämtar sig efter bukoperation, och ska inte resa. Skulle aldrig falla mig in att skicka hund med nån jag inte känner, det är heller inte speciellt troligt att någon skulle köra fjällvägen över haukeli till ölensvåg. Och jag lovar att det tar längre tid att rodda än vad jag har dagar kvar att jobba. Det är helt enkelt inte aktuellt på något sätt, jag har lite svårt att förstå varför du tjatar om det?

Tjata? Jag har nämt det två gånger. Det var snarare ett förtydligande för eventuella oklarheter. Sen att man inte vill skicka med sin hund med okänd människa, det förstår jag. Men att (som jag uppfattar din text) bli sur o tvär för att någon har som avsikt att vara vänlig..förstår jag inte.
 
Tjata? Jag har nämt det två gånger. Det var snarare ett förtydligande för eventuella oklarheter. Sen att man inte vill skicka med sin hund med okänd människa, det förstår jag. Men att (som jag uppfattar din text) bli sur o tvär för att någon har som avsikt att vara vänlig..förstår jag inte.
Inte min mening att låta tvär, men med tanke på följetongen som varit om Fridolf här på buke under vårvintern i kombination med att jag verkligen inte gör nån hemlighet av mitt kontrollbehov vad gäller hundarna så kändes "skicka honom till dig med nån du inte känner" som en jäkla förolämpning. Även om det inte var menat så.
 
Vilket landskap, @Migo :love: Ser ut som att hundarna haft kul i alla fall och förhoppningsvis har du kunnat njuta något också, trots all skit som blev. Skönt att du snart får åka hem, men jag måste erkänna att jag kommer sakna uppdateringarna här lite då. ;)
 
31045287_10155664994248666_1198269027743432704_n.jpg

31073031_10155667154038666_482806482153242624_n.jpg


Sonic vill ha min macka...
31114117_10155668688463666_3310675772326281216_n.jpg
 
Dina hundar måste tycka att du är världens bästa matte som ordnar sån storstilad lekstuga åt dem när alla andra måste gå i koppel!
Haha, ja, det är lyx. Å andra sidan har djurägaren här dispens för att ha hund lös då hon driver hundutbildningsföretag, så här på gården är det en del lösa hundar (under kontroll så klart, de får varken störa vilt eller tamdjur!)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska sluta spamma snackistråden med norgebilder. Nu blir det en egen tråd! Hundarna och jag är på norska västkusten, några mil söder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 867
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp