Får inget internet...

Men... det finns väl ingen uppsägningstid som är kostnadsfri? Det tycker jag låter väldigt ovanligt. Telia har ju åtminstone tidigare haft 3 månaders uppsägningstid under vilken abonnemanget fortfarande skall betalas.

Här låter det ju som om grundproblemet är att den tidigare hyresgästen klantat sig och missat att säga upp abonnemanget i tid innan flytten.

Sen instämmer jag absolut i att Telia är katastrofala att ha att göra med när det kommer till problem och extraordinära ärenden. De har en organisation och en ärendehantering som gör att de saknar förutsättningar för att följa ett ärende genom flera kundkontakter. Möjligheterna för deras kundtjänstpersonal att göra fel och missa saker är nästan oändliga.

Jag har tjatat mig blå i en månad... Först var felet att jag hade fiber fast jag inte hade det. Tog tid innan de förstod, de skulle tom skicka ut en tekniker för att visa mig var jag hade fiber. När sedan teknikern aldrig kom, ringde jag in igen och då började de för första gången (!) prata om att telefonjacket redan var upptaget.

Däremot har de hävdat i två veckor nu att de "alldeles strax" ska koppla om så jag får internet. Tills dagens kille förklarade att de inte fick göra det. Suck...

Säkert tio gånger har de frågat om den där jäkla fibern. För att inte tala om tjatet om lägenhetsnummer... :meh:

Jag funderar på bredbandsbolaget istället. De kunde iaf hitta jacket redan vid första försöket.
 
Ett annat bolag kan väl vara en lösning? Telia kan väl inte få hålla jacket åt en av sina f d men avflyttade kunder, om en annan leverantör vill teckna abonnemang med nya hyresgästen på jacket.

Jo, tyvärr. Den lösningen har jag försökt. Bredbandsbolaget kunde koppla på direkt, om det inte varit så att Telia stod som bokad på jacket. :down:
 
Jag tror fd hyresgästen missat säga upp i tid. Dvs det är uppsägningsperioden som spökar. Och den betalas garanterat för
 
Jag tror fd hyresgästen missat säga upp i tid. Dvs det är uppsägningsperioden som spökar. Och den betalas garanterat för

Nix.

Nu har fd hyresgästen ringt Telia igen, de har bett om ursäkt och tagit bort abonnemanget fr.o.m. idag, så imorgon påstås det att jag ska ha internet...

Har dock inte hört nåt mer från Telia, så vi får se om det verkligen räcker... :angel:
 
Nu ni! Nästa tisdag kommer teknikern som skulle ha kommit för tre veckor sedan. :rofl:

Det hen ska göra är att visa mig att jag visst har fiber. Typ "lilla gumman, du förstår inte hur fiberdosan ser ut". Jotack, det gör jag. :meh:

Det är alltså grävt fiber fram till huset, men inte inkopplat. Detta faktum har Telia extremt svårt att förstå.

Oddsen för att jag får internet idag? :angel:
 
Vi hade exakt samma problem när vi flyttade! Givetvis Telia också.
Hos oss visade sig problemet vara att fastighetsbeteckningen(?) gjorts om. De hade flyttat om lägenhetsnummren så våren lägenhet som heter 1101 stod på något helt annat lägenhetsnummren. Superlogiskt...
 
Nu ni! Nästa tisdag kommer teknikern som skulle ha kommit för tre veckor sedan. :rofl:

Det hen ska göra är att visa mig att jag visst har fiber. Typ "lilla gumman, du förstår inte hur fiberdosan ser ut". Jotack, det gör jag. :meh:

Det är alltså grävt fiber fram till huset, men inte inkopplat. Detta faktum har Telia extremt svårt att förstå.

Oddsen för att jag får internet idag? :angel:
Hahaha.

Det ska bli spännande att höra hur den där teknikern förklarar hur fibern ska ta sig från kabeln i marken utanför huset in till din dator. Ska den hoppa?
"Trådlös fiber"?
 
Hahaha.

Det ska bli spännande att höra hur den där teknikern förklarar hur fibern ska ta sig från kabeln i marken utanför huset in till din dator. Ska den hoppa?
"Trådlös fiber"?

Det vore något det! :p

Enda gången jag varit nöjd med Telia var när jag sa upp pappas fasta abonnemang när han dött... Då var det faktiskt bra service för allt gick snabbt och smidigt.
 
:D Jag bråkade med telia igår... vi har visserligen internet men det växlar mellan 8 mbit/s och 0,5 mbit/s till helt dött ibland. Att det svajade kunde de inte göra något åt, jag fick det jag betalade för, då undrade jag om jag kunde byta upp mig och betala mer för att få stadigare eftersom jag hade fått erbjudande om det. Men icke, det gick inte... Men de ska åtminstone skicka ut tekniker för att se varför det bryts med jämna mellanrum, på den timmen jag chattade med supporten så bröts det två gånger, men det syntes inte hos dem men supporten gick med på att det antagligen var så eftersom jag försvann... :meh:
 
Vi hade exakt samma problem när vi flyttade! Givetvis Telia också.
Hos oss visade sig problemet vara att fastighetsbeteckningen(?) gjorts om. De hade flyttat om lägenhetsnummren så våren lägenhet som heter 1101 stod på något helt annat lägenhetsnummren. Superlogiskt...

Herregud... :arghh:
 
Det vore något det! :p

Enda gången jag varit nöjd med Telia var när jag sa upp pappas fasta abonnemang när han dött... Då var det faktiskt bra service för allt gick snabbt och smidigt.

Jag tänkte faktiskt på det... Den som bodde här före förra hyresgästen avled, hur löser Telia sånt? Men skönt att iaf det verkar fungera. :)
 
Jag tänkte faktiskt på det... Den som bodde här före förra hyresgästen avled, hur löser Telia sånt? Men skönt att iaf det verkar fungera. :)

Jag hade fullmakt från dödsboet att sköta sådana saker (dock inte bouppteckningen eftersom jag var arvtagare). Det är faktiskt mindre komplicerat med sådant än man tror.
 
Jag tänkte faktiskt på det... Den som bodde här före förra hyresgästen avled, hur löser Telia sånt? Men skönt att iaf det verkar fungera. :)
När mamma dog var det inga problem att utan fullmakt att ringa runt och säga upp saker.
De kollade ju av med Skatteverket sen bara att personen var avliden.
 
Nu är det en tekniker här. Han har satt i nån grej i uttaget och åkt iväg för att lokalisera vart telestolpen är. Trodde det "bara" var att sätta i rautern jag...

Telia har fö skickat mig en tredje rauter, nr 2 har jag inte hämtat ut och det kommer jag inte göra med nr 3 heller. Måste bli dyrt för dem. :p
 
:banana: Internet!

Tyvärr inte till datorn, den saknar nåt kort. :down: Dessutom är teknikern även bokad till 3 aug, så det kan hända att internet försvinner innan dess. Inte kunde Telia boka av besöket heller, stackars tekniker. :rofl:

Får 12 mbit och funderar på att utmana ödet och beställa HBO... :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Sitter i den situationen att jag inte vet riktigt vad jag känner nu, eller för vem för den delen. Gjorde slut med mitt ex för några...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: tigerflicka
·
Äldre Jag och min sambo har tagit in en inneboende. Killen flydde från sin hemort pga. att han var förföljd och jagad. Hurvida detta är...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 903
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Min mamma har sedan drygt ett år haft bolaget ABC som internetleverantör. Det har fungerat bra och hastigheten har hållts rätt bra. En...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp