Habina
Trådstartare
Men... det finns väl ingen uppsägningstid som är kostnadsfri? Det tycker jag låter väldigt ovanligt. Telia har ju åtminstone tidigare haft 3 månaders uppsägningstid under vilken abonnemanget fortfarande skall betalas.
Här låter det ju som om grundproblemet är att den tidigare hyresgästen klantat sig och missat att säga upp abonnemanget i tid innan flytten.
Sen instämmer jag absolut i att Telia är katastrofala att ha att göra med när det kommer till problem och extraordinära ärenden. De har en organisation och en ärendehantering som gör att de saknar förutsättningar för att följa ett ärende genom flera kundkontakter. Möjligheterna för deras kundtjänstpersonal att göra fel och missa saker är nästan oändliga.
Jag har tjatat mig blå i en månad... Först var felet att jag hade fiber fast jag inte hade det. Tog tid innan de förstod, de skulle tom skicka ut en tekniker för att visa mig var jag hade fiber. När sedan teknikern aldrig kom, ringde jag in igen och då började de för första gången (!) prata om att telefonjacket redan var upptaget.
Däremot har de hävdat i två veckor nu att de "alldeles strax" ska koppla om så jag får internet. Tills dagens kille förklarade att de inte fick göra det. Suck...
Säkert tio gånger har de frågat om den där jäkla fibern. För att inte tala om tjatet om lägenhetsnummer...
Jag funderar på bredbandsbolaget istället. De kunde iaf hitta jacket redan vid första försöket.