Får inget internet...

Men de ska åtminstone skicka ut tekniker för att se varför det bryts med jämna mellanrum, på den timmen jag chattade med supporten så bröts det två gånger, men det syntes inte hos dem men supporten gick med på att det antagligen var så eftersom jag försvann... :meh:

Åh, det samtalet kommer jag ihåg för egen del! Säljare från Telia som ringde upp och ville tjata om att binda mobilabonnemangen, jag vägrar med hänvisning till att jag inte vill vara knuten till något som funkar så dåligt, vi har ingen täckning. Under tiden vi pratar bryts det 5 eller 6 gånger. Säljaren gav upp....
 
Åh, det samtalet kommer jag ihåg för egen del! Säljare från Telia som ringde upp och ville tjata om att binda mobilabonnemangen, jag vägrar med hänvisning till att jag inte vill vara knuten till något som funkar så dåligt, vi har ingen täckning. Under tiden vi pratar bryts det 5 eller 6 gånger. Säljaren gav upp....
påminner mig om den gång, för cirkus 15 år sedan, när Telia ringde till vår företagstelefon och ville sälja bredbandsabonnemang av nåt slag. (jag tror det var innan vi ens hade adsl via våra urgamla koppartrådar och det fanns inte plats att installera det i telefonstationen, om jag minns rätt)
Det var väldigt trevligt att med glad röst säga till teliasäljaren, att "javisst, jag ska gärna köpa bredband av dig om du kan leverera det till mig!"... :D "Nu gör du mig osäker" sa säljaren och "jag ska kolla upp det"... Det tog tre minuter så ringde hon tillbaka och sa att jag hade rätt, de kunde inte leverera det till oss...

(vi får väl se hur det blir med fiberkablarna som ska ner i jorden nu, vi har blivit lovade att ha fiber senast årsskiftet 18-19.... )
 
(vi får väl se hur det blir med fiberkablarna som ska ner i jorden nu, vi har blivit lovade att ha fiber senast årsskiftet 18-19.... )

Vi är prioriterat område och börjar själv gräva för att lägga kanalisationen som ska på fastigheten redan nästa vecka. Trodde jag, till jag inser att de inte levererat våra två trummor med tomrör som de lovat, och alla har semester tre veckor :rage:
 
Vi är prioriterat område och börjar själv gräva för att lägga kanalisationen som ska på fastigheten redan nästa vecka. Trodde jag, till jag inser att de inte levererat våra två trummor med tomrör som de lovat, och alla har semester tre veckor :rage:

Våra lokala fibertattare är hopplösa. De har irrat/grävt runt i byn som aspackade mullvadar och nu sett till att flera av vägarna i villaområdena (inkl vägen förbi mig) har krondiken tvärs över (seriöst, jag väntar bara på att någon ska slå sönder en bil). De kan inte läsa kartor heller.

Behöver jag tillägga att de är försenade? :grin:
 

Liknande trådar

Relationer Sitter i den situationen att jag inte vet riktigt vad jag känner nu, eller för vem för den delen. Gjorde slut med mitt ex för några...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: tigerflicka
·
Äldre Jag och min sambo har tagit in en inneboende. Killen flydde från sin hemort pga. att han var förföljd och jagad. Hurvida detta är...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 875
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Min mamma har sedan drygt ett år haft bolaget ABC som internetleverantör. Det har fungerat bra och hastigheten har hållts rätt bra. En...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp