Får man köra mott rött om det inte slår om till grönt?

De kommer om om du går åt sidan. Har provat. :)
Bilen framför mig ville inte gå åt sidan/trodde inte att det gick. Då fick jag höra hur en upprörd ambulans låter :p.

Om det är stora snövallar på vägen kommer de inte om. :crazy: Speciellt inte om man har sitt hästsläp med. Som tur är blev det tvåfiligt igen strax därefter.
 
Ja det gör det säkert men får man lov att göra det utan att riskera böter/indraget körkort?
Det vet jag inte. Men 9,5 av 10 gånger har det slagit om för mig på sekunden bara jag backar till sensorerna och kört framåt igen. Jag hade nog kört mot rött annars om sikten var fri. Vad jag upplevt så är det ofta såhär när man är ensam och kör . Tex på natten. Känns som rödljus en också sover lite ibland :D
 
Det vet jag inte. Men 9,5 av 10 gånger har det slagit om för mig på sekunden bara jag backar till sensorerna och kört framåt igen. Jag hade nog kört mot rött annars om sikten var fri. Vad jag upplevt så är det ofta såhär när man är ensam och kör . Tex på natten. Känns som rödljus en också sover lite ibland :D
:rofl: :rofl:
 
Det där var ju väldgt omdiskuterat när det hände och polisens bild av händelsen skilde sig ganska mycket från bilistens. Enligt polisen hade han flera chanser att släppa förbi ambulansen.
Ja, visst var det den polisen som filmade sträckan i efterhand för att visa scenariot när det blev rabalder i pressen?
Om jag minns rätt svängde bilisten av först på den avfarten som han också planerat att ta från början.
 
Ja, visst var det den polisen som filmade sträckan i efterhand för att visa scenariot när det blev rabalder i pressen?
Om jag minns rätt svängde bilisten av först på den avfarten som han också planerat att ta från början.

Ja precis. Deras film visade att han passerade många avfarter där han enkelt hade kunnat svänga åt sidan och släppa förbi ambulansen, men han fortsatte bara sin planerade väg.
 
Ja precis. Deras film visade att han passerade många avfarter där han enkelt hade kunnat svänga åt sidan och släppa förbi ambulansen, men han fortsatte bara sin planerade väg.

Han fick väl panik/tunnelseende och ’’såg’’ inte de andra avfarterna utan bara den han planerat ta från början. Inte så ovanligt i stressiga situationer.
 
Jag måste fråga en annan sak om trafikljusen. På vägen här vid mig hade vi vägarbete med rödljus som flyttades beroende på vart arbetarna befann sig. Det hände ju ofta att jag kom mittemellan rödljusen, alltså jag kom från en annan väg och skulle ut på arbetarvägen. Då hamnade jag mittemellan och jag vet ju inte vilket håll då som hade rött eller grönt. Hur gör man då? Jag hade ingen aning faktiskt så jag körde ut när det inte kom bilar från nåt håll. Ibland fick jag ju möte...som tur var kunde man köra in o släppa förbi men då hade ju han fått grönt (han stod inte där när jag började köra).
 
Han fick väl panik/tunnelseende och ’’såg’’ inte de andra avfarterna utan bara den han planerat ta från början. Inte så ovanligt i stressiga situationer.

Visst. Men uppenbarligen ansåg polisen att det var tillräckligt allvarligt för att bötfälla honom, d.v.s. att han i just det här fallet hade flertalet chanser att lösa situationen utan att bryta mot lagen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 403
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp