Färg på brun häst!!

MissFideli

Trådstartare
Vilken dum rubrik det blev, haha :D
Men ni förstår ;)

Min blivande flicka är brun. Helt brun utan tecken. För mig som är matchningsfreak är detta en mardröm, dom passar ju i allt!! Nu är hon ung och ska inte ridas in än på ett tag, som tur är.

Men under tiden, kan ni inte lägga in bilder på era bruna hästar med inga/få tecken och i olika färger? Vet att vissa här är jätteduktiga på att matcha och jag älskar det!!
 
Min lillflicka fick inte så mycket tecken, trots kombinationen av Ceylon och Ganesco i stammen, det enda roliga är frambenet. Jag har satsat på pannband med bling och matchar med grönt.

AA68DF2D-00D5-424B-9991-ED852A9D0E89_zpsktoudanb.jpg
 
Har du svart sadel o brunt träns:eek::laugh: fin häst:)

Jag gillar ljusgult o dito lila.

Orange är en vidrig färg.
Rosa var fint om än lite...
 
Åh rolig tråd!
Jag har också en helbrun häst utan några vita tecken. Och det är rena drömmen för mig :p
Det är en valack men kör på rosa (cerise), lila, turkost, gult, blått, olivgrönt och beige. Oftast matchande lindor men även vita benskydd.







 
Bilder är en bristvara, men jag har en brun häst utan vita tecken. Svart uppsättning sadel och träns till hoppning, brunt till dressyr, grå benskydd till vardags, vitt till hopptävling.

När det gäller schabraken har jag nästan uteslutande marinblå färger, av den enkla anledningen att jag sen barnsben har varit insnöad på marinblått, och för att min skimmel jag hade tidigare hade marinblått som "sin" färg. Unghästen fick helt enkelt ärva hennes grejer. Men jag har ändå lyckats gå ifrån det marinblåa så pass att jag har några schabrak som mer sticker ut på en mörk häst, jag tycker nästan hon klär bäst i starkare färger, men fortfarande stilrent. Min favorit är nog ett ljusgult schabrak som aldrig riktigt klädde den vita hästen, det smälte in för mycket i hennes päls, men på den här sticker det verkligen ut.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 296
Utrustning Hej! Ni som har bruna hästar av samma nyans som min (se bild), vad för färger är fina på dem? Jag har mest blåa schabrak till honom men...
Svar
16
· Visningar
1 783
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp