Färg på klänningen? #dressgate

Zaga

Trådstartare
Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
 
Alltså jag undrar om jag missat nåt.. :confused:
För mig är klänningen på bilden här i tråden guld/vit och den på bilden du länkade till blå/svart. Ingen av dem "byter" färg.
 
Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också ljusblå eller vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
På din bild tycker jag den ser ljusblå eller vit/guld ut, men butiksbilden var ju blå/svart, din bild ser jag dock fortfarande som vit/guld efter att ha sett butiksbilden. Bytte din bild färg för dig, efter du sett butiksbilden? :confused:
 
Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg

Detta är skitskumt! Jag såg med fullständig självklarhet vitt/guld och kunde inte fatta hur någon kan se något annat. Sen provade jag att kisa och titta igen, och då blev den mer och mer blå/svart och fortsatte sedan vara blå/svart när jag tittade vanligt :eek:

När jag gått ifrån bilden och tittat på annat en stund, var den åter vit/guld.
 
Detta är skitskumt! Jag såg med fullständig självklarhet vitt/guld och kunde inte fatta hur någon kan se något annat. Sen provade jag att kisa och titta igen, och då blev den mer och mer blå/svart och fortsatte sedan vara blå/svart när jag tittade vanligt :eek:

När jag gått ifrån bilden och tittat på annat en stund, var den åter vit/guld.

Shit, nu testade jag att kisa också och då ser den ju blå/svart ut! O_o Annars ser den vit/guld ut för mig också.
 
Alltså jag ser den som vit och guld... Men då jag vart in på sidan som (tydligen) säljer klänningen så finns den bara i vit/svart och blå/svart... Men hur den då på bilden kan gå från dessa färger till vit/guld är för mej obegripligt ;)
 
:eek::eek::eek:

Den där klänningen har varit guld/vit hela morgonen för mig, även när jag öppnade denna tråden. Sedan kom jag till inlägg #7, kisade lite snabbt med ögonen och scrollade upp till första inlägget igen... Då var klänningen blå/svart. Det blåa var dock ljusblått, men blev mörkare och mörkare varje gång jag titta bort och sedan tittade tillbaka.

Nu är klänningen ljusblå och guld så jag antar att den håller på att bli vit igen :confused: :laugh:
 
Och nu upprepade sig samma sak på telefonen, först helt klart vitt och guldig spets, sen kollade jag på produktbilden och nu är det helt klart blått med svart spets. Mina ögon och hjärna måste vara lite lätt att påverka ;)
 
Jag förstår inte hur man kan tycka att den är vit?! För mig är den mellanblå och brunsvart

Bakgrunden på bukefalos är ju vit , det som ligger bakom bilden. tycker ni alltså att klänningen är vit ,som ju bakgrunden är på buke?!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 839
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 272
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 953
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp