Färg till skimmel?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
"Skimlar passar i allt" brukar man ju säga. Jovars. Eller inte. Skulle behöva stiltips på färger som kan passa H.H :p
Hittills har jag kört på "50 shades of blått och turkost", och det ska jag också fortsätta med. Men skulle vilja ha några schabrak i andra färger också. Problemet är att jag inte har den blekaste om vilka färger som skulle kunna passa honom, annat än då blått och turkost.
Han är vit med "blå" underton, samt på senare tid kolafärgade/orange-bruna prickar.
Just det, rött går fetbort direkt. Han ser inte klok ut i rött, har sett bilder på honom i rött, och never more säger jag bara. :p
Annars är jag öppen för allt.

Bild på honom:
21751487_1283225728467423_1330804247962318846_n.jpg
 
Gammelrosa/ljusrosa så det matchar hans mule :) Och kanske beigt som hovarna. Och kolafärger som matchar prickarna. Tycker det är snyggt när man matchar något litet på hästens kropp, har den riktigt bruna ögon kanske brunt, svart man på en ljusbrun häst, svart osv :up:
 
Gammelrosa/ljusrosa så det matchar hans mule :) Och kanske beigt som hovarna. Och kolafärger som matchar prickarna. Tycker det är snyggt när man matchar något litet på hästens kropp, har den riktigt bruna ögon kanske brunt, svart man på en ljusbrun häst, svart osv :up:

Det var en bra idé! Tack så mycket! :D
 
Min skimmel var jättefin i bruna toner, marinblått och vinrött. Han var ganska brunprickig med lite kolafärgade inslag :) och så älskar jag ju lila.. typ plommonlila :love:
 
Min skimmel hade mest marinblått för att det är "min" färg, av samma anledning har min nuvarande bruna häst också mest marinblått. Men vi hade också lite svart, vinrött (INTE vanlig röd, utan just vinröd), grått och så ljusare nyanser av blått.

De färger jag undvek är de som nästan är snyggast på min bruna, vit, ljust beige och ljust gul, färger som nästan smälter in i den vita färgen på hästen.
 
Tycker faktiskt skimmlar passar i allt utom vitt och créme. Din hade passat i mjuka färger, olika bruna toner, dimrosa, ljusrosa osv.

Beror lite på skimmelfärgen. Mitt sto är gräddvit o har en tydligt cremefärgad man, så hon blir fin i ett cremefärgat schabrak. Har ett par st med brunt kantband, då matchar tyget hästens man och kantbandet sadeln :D
 

Liknande trådar

Utrustning Efter en hel del letande har jag nu hittat min nya drömhäst efter att min prins fått gå till de evigt gröna ängarna. Om hon nu bara går...
2 3
Svar
44
· Visningar
13 825
Däggdjur Ja, vad ska jag ha för färg på min kanin's nya sele? Han är gråblå/vit och har gråblåögon. Helst vill jag inte ha blått för jag tkr inte...
Svar
13
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp