Färgglatt på tävling?

Ebblin02

Trådstartare
Hej! Jag är en sådan som älskar färg! Mitt värsta senario är att behöva rida runt i marinblå/svart/vit/brun.
Så nu till frågan. Får man ha färgglatt på dressyrtävling? Min outfit idé är vit byxor, stövlar, turkost schabrak från PS och en turkos kavaj. Alt samma outfit men ist för turkost så tänker jag orange eller gul:D
 
Bara kör på, det är tillåtet och bara roligt om det kommer in mer färg på dressyrbanan tycker jag!

Ett tips är att kolla in TR för dressyr som finns på nätet, så hittar du all information du behöver.
På sidan 18 börjar riktlinjerna för ryttarens klädsel och utrustning :)
 
Okej! Det jag hört är att man kan få avdrag på helhetsintrycket eller något i den stilen.... jag ska testa någon gång och så får jag skriva hur det gick sedan:p
 
Okej! Det jag hört är att man kan få avdrag på helhetsintrycket eller något i den stilen.... jag ska testa någon gång och så får jag skriva hur det gick sedan:p

Nej det får man inte, dock kan man såklart råka på nån domare som inte gillar färg som blir lite mer negativt inställd men då är det ju upp till den domaren att vara proffsig och kunna bortse från sånt för det ska INTE påverka bedömningen.
 
Kör säger jag. Enda anledningen till att jag har vitt (på hästen) är att jag tycker det är snyggast på en mörk häst. Men funderar faktiskt på att gå lite wild and crazy och ha mer färg på nästa tävling.
 
Kör på! Här uppe har vi en ryttare på frieser som har en ursnygg turkos kavaj! Jag är just nu supersugen på en kornblå Animo :D.
 

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 921
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 250
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 356
Senast: Luzzan
·
Islandshäst Måste man ha vita ridbyxer och stövlar. Eller kan man ha svarta jodphurs byxer och ridskor. Måste kavajen va svart. Och kan man ha ett...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 873
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp