Farmen Norge!

Sporthorse

Trådstartare
Nu har farmen Norge börjat sändas på tv4play!
Har börjat kolla och det ser riktigt lovande ut. VÄLDIGT välskött gård och fint läge jämfört med den svenska versionen. Dom har massa djur och ett överflöd på mat redan från start.
Deltagarna tycks vara fler? Och betydligt kunnigare! Väldigt spännande, vad säger ni andra?

https://www.tv4play.se/program/farmen-norge/3959023
 
Jag har sett första avsnittet nu och det är ett oerhört trevligt program! Lite som svenska farmen var förut, fast på en mycket fräschare gård i helt underbara miljöer.
 
Kollade igår, blev lite paff över hur bra de har det. Vad sjutton ska de kunna få för uppdrag och belöningar liksom :p Somnade mitt i dock så jag får kolla vidare ikväll! :D
 
Många med åsikter ska bli spännande att se hur de löser det:D. Man kände ju redan vid bordet hur det vibrerade :cautious:
 
Många med åsikter ska bli spännande att se hur de löser det:D. Man kände ju redan vid bordet hur det vibrerade :cautious:
Jo visst, men dom är inte lika dumma i huvudet som årets svenska farmare var. Vi får se vad som händer i kvällens avsnitt. Han som predikar och finskan Line (hon som körde hästen) tycks vara ganska besvärliga, annars var dom andra sympatiska. Line är rätt grov i käften.

Kul att gården Sandvika har en historia och att dom liksom ska resa bakåt i tiden och får brev från familjen som överlämnade gården. Ska bli kul att se hur tvekamperna ser ut och hur marknaden ser ut där dom ska handla. En riktigt idyllisk gård! Där vill jag bo!
 
Senast ändrad:
Jag tycker att deras krabbtinor blev riktigt bra, och generellt så fick dom ganska roliga uppdrag, men svåra? Bryggan och vantarna lät svårt.
 
Väääldigt många kunniga på norska farmen, ingen kan allt, men alla kan något väldigt bra! Vilket härligt gäng! Där vill jag också vara ute i norska skärgården på en idyllisk gård:love:
Line är ju lite barsk, men tycks vara riktigt go egentligen.
Jag stör mig egentligen bara lite på han som ska vara så himla pretto
 
Senast ändrad:
Såg första avsnittet igår tyckte det var rätt tråkigt. Men han som blev storbonde kändes väldigt sympatisk.
 
Jisses vad den där jesusmannen Geir är störig!! :yuck: Nu ska han vägleda Tom förbi sin mörkrädsla och guida honom till självhjälp. Spyyr! Men tydligen så uppskattar Tom lite mental coachning. ÄN så länge iaf.
 
Intressant att bara drängarna och storbonden får åka på marknaden, det betyder dels att valet av storbonde påverkar hela gruppens matranson oerhört eftersom den sinar med tiden och gruppen blir mer och mer beroende av att klara uppdragen och på så vis få handla mer mat, och dels måste dom lita på att storbonden köper rätt varor som gynnar gruppen och är ärlig med var pengarna tar vägen. Hade aldrig fungerat med samma upplägg i svenska farmen. Då hade alla svultit ihjäl tror jag för uppdragen hade dom aldrig lyckats med bara för att jävlas.
 
Skönt att Line åkte ut, hon var bara jobbig att titta på när hon snodde mat och tyckte att det var helt ok.
Ja, sånt vill man inte se. Rätt val av förstakämpe, nu är det inte så många konfliktsökande kvar (vad det ser ut). Det intressanta är väl som sagt vad som händer senare när dom tex misslyckas med uppdragen eller får brist på mat. Tror däremot att dom klarar sig långt på ägg, kornen och grönsakslandet samt slakt.
Farmen Norge har nog inte som mål att dom ska bråka eller vara så ansvarslösa att dom tuttar eld på bygget.

idag blir det intressant att se vem som blir storbonde!
 
Men alltså Mats :laugh: Noll koll på lantlivet men verkar vara en schysst kille. Tur han har så duktigt folk omkring sig:D
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 799
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 047
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Jag känner mig som en överväldigad förstagångsförälder (inte för att jag har barn..) och att jag är i behov av lite stöd i hundägandet...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp