Fästingmedel utan gift och halsband?

eldione

Trådstartare
Finns det något fungerande fästingmedel till katter som inte inkluderar något av detta?

Har tidigare haft fronline på katterna men nu har jag en hund som leker/tuggar en del på den ena katten så jag vill absolut inte ha något giftigt i pälsen på henne som han kan få i sig. Jag är inte så förtjust i halsband pga risken att de fastnar i något, dessutom tar de lätt av sig dem. Halsband och eventuella brickor till dessa går därför bort.

Finns det några alternativ kvar? Det enda jag hittar är dyra tabletter som mest innehåller torkad jäst. Vad ger ni era katter?
 
Nu ger vi inget till katten då hon är innekatt, men mina hundar ger jag B-vitamin under sommarhalvåret och jag upplever att de inte får lika mycket fästingar då. Kan man få i sin katt det så kan det ju vara ett alternativ. Det är också B-vitamin som brukar vara det "fästingavskräckande" i flera giftfria alternativ som går att köpa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Hundhälsa Har insett att fästingarna är i allra högsta grad aktiva trots att det är höst nu... Vår 13 veckors valp har flera krypande på sig efter...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: Roheryn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp