Fått erbjudande om jobb

Mirre

Trådstartare
23 mil hemifrån.
Hade jag varit själv så hade jag inte tvekat en sekund.
Fördelar:
Det är ett bra jobb, underbart ställe att jobba på och en riktigt bra chef.
Pappa jobbar där och har gjort de senaste 30 åren. Så man är ju mer eller mindre uppväxt där ute.
Jobbet är en fast tjänst, riktigt bra betalt och inom ett område jag jobbat med förut.
Bra arbetstider och bara dagtid.

Nackdelar:
Det kräver ju att jag flyttar dit och jag skulle flyttat direkt om det varit bara jag.
Men nu har jag ju två barn och tänka på också. Äldsta bor varannan vecka och hans pappa är väl inte direkt den mest sammarbetsvilliga människan.
Han har dock själv funderat på att flytta tillbaka till Dalarna och hälsomässigt skulle det vara det bästa för honom.
Han är dessutom väldigt egoistisk och allt ska passa honom.

Mini bor hos mig och är hos sin pappa varannan helg. Han går och diskutera med så det går säkert att komma fram till en lösning. Han skulle väl inte bli jätteglad men han skulle förstå.

Så nu velar jag mellan om jag ska skicka iväg en ansökan eller inte.
Jag vet att jag har stor chans att få jobbet och de är i stort behov av att anställa någon ny på den tjänsten.

Det skulle ge mig ett helt annat liv och framförallt skulle jag få möjlighet att ge barnen mycket mer än jag kan nu. Det finns mer att göra där än här, ekonomin skulle bli så fruktansvärt mycket bättre än nu.

Har gått utan jobb så fruktansvärt länge nu och ekonomin är en katastrof. Det här jobbet skulle lösa så fruktansvärt mycket för både mig och barnen.
 
Det skadar väl inte att söka!
Sen vet jag inte hur det blir med barnen om pappor krånglar o.s.v.
 
Det skadar väl inte att söka!
Sen vet jag inte hur det blir med barnen om pappor krånglar o.s.v.
Det är sant, men vill ju ändå veta att jag har möjlighet att ta det om jag får det sas. Men å andra sidan, ska jag behöva gå utan jobb och leva på ingenting år ut och år in, för att det ska passa mina ex? Jag har verkligen gjort allt för att få jobb här, men det går inte. Jag kommer inte ens in på en jäkla utbildning.

Eller är jag egoistisk som tänker så?
 
Jag hade sökt jobbet. Men! Hur var det med din bostad? Går den att sälja eller hyra ut, eller sitter du fast i den? Jag tycker att du sagt det tidigare nån gång då du fått tips om att söka billigare boende.
 
Jag hade sökt jobbet. Men! Hur var det med din bostad? Går den att sälja eller hyra ut, eller sitter du fast i den? Jag tycker att du sagt det tidigare nån gång då du fått tips om att söka billigare boende.
Bostaden är nog lättare att hyra ut än att sälja. Men det är ju en sak man får lösa i så fall. Har folk i min omgivning som nog skulle kunna vara intresserade.
 
Jag stämmer in i kören, klart du ska söka! Jag tycker inte att du ska begränsa ditt liv utifrån vad andra kanske kommer att tycka.
 
Klart att du ska söka! Och får du jobbet - ta det! Du och ditt ex kommer inte vara de första med delad vårdnad som bor långt ifrån varandra - ni kan lösa det.
 
Klart du ska söka!!
Jag är uppväxt med att vi (mamma) flyttade till Östergötland med ny partner medan pappa bodde kvar i Göteborg, jag klandrar henne inte och tycker det gått bra att lösa distansen till pappa när jag var yngre ändå!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 608
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 372
Senast: Mois
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 385
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp