Fattig och 40-årspresent

Pica

Trådstartare
Jag behöver hjälp här.

I vår blir min sambo 40 år och jag vill gärna ge honom nåt extra.
Problemet är att jag har i stort sett inga pengar över.

När jag fyllde jämnt bjöd han på en resa och det kan jag helt enkelt inte matcha och det känns jobbigt.
Han har inga krav på mig men det har jag. Jag vill så gärna ge något tillbaka.

Så vad göra? Bra idéer mottages med värme, jag har inga egna alls.
 
Jag behöver hjälp här.

I vår blir min sambo 40 år och jag vill gärna ge honom nåt extra.
Problemet är att jag har i stort sett inga pengar över.

När jag fyllde jämnt bjöd han på en resa och det kan jag helt enkelt inte matcha och det känns jobbigt.
Han har inga krav på mig men det har jag. Jag vill så gärna ge något tillbaka.

Så vad göra? Bra idéer mottages med värme, jag har inga egna alls.

Vad har du för budget? Eller har du ingen alls?

En överraskningsfest med bästa vännerna som kan hjälpa till med knytis istället för presenter?

Vet din sambo om ditt läge blir han nog glad bara att du anstränger dig och gör så gott du kan, pengar kommer och går, nästa år igen kanske du har råd med resan men inte han, men visst är att fylla jämt något speciellt och man vill ju alltid skämma bort de sina :)
 
Kan du inte bjuda på en upplevelse?
T.ex. planera en dagsvandring, eller åka till nån grotta eller nåt annat spännande i er omgivning?
Kanske en dag med historietema om ni är intresserade av sånt? Museum, fornlämningar, gamla byggnader med intressant arkitektur?
Kanske hyra en mysig stuga en helg och bara rå om varandra, om du har råd med det?
Eller en välplanerad och mysig picknick vid nåt trevligt utflyktsmål?
En turridning eller något kanske?

Finns ju massor att hitta på! :) Har du möjlighet att lägga några pengar på det eller ska det vara helt gratis?
 
Jag behöver hjälp här.

I vår blir min sambo 40 år och jag vill gärna ge honom nåt extra.
Problemet är att jag har i stort sett inga pengar över.

När jag fyllde jämnt bjöd han på en resa och det kan jag helt enkelt inte matcha och det känns jobbigt.
Han har inga krav på mig men det har jag. Jag vill så gärna ge något tillbaka.

Så vad göra? Bra idéer mottages med värme, jag har inga egna alls.
Glas från antikaffär? Tex whiskyglas (det körde jag på :) och jag fick själv en resa. Men helt ärligt glasen använder vi ju ofta.). Eller annat från antikaffär han kan tänkas vilja ha. Det är dessutom svårare att gissa priset och ansträngningen att hitta rätt pryl tycker jag räknas.

En vanlig upplevelse går väl på mellan 600 (takvandring, en person och klart motiverat att skicka iväg honom själv om man hatar höjder)- 1400kr (ridtur 1 person) 2000 kr (1 person på Yasuragi) och där ungefär kan du få sex fina glas också, men på glasen kan man kanske komma undan med 400-1000 kr.
 
Senast ändrad:
Skulle han uppskatta en massage? Det går ju att få till riktigt mysigt. Massor med tända ljus, rosblad och kanske en mysig hemmagjord middag(han kan önska maten!).

Jag har ingen budget att ta av så jag gjorde en sån dag.
Blir nog liknande iår:)

Eller en dagsutflykt på skidor!
 
Skulle han uppskatta en massage? Det går ju att få till riktigt mysigt. Massor med tända ljus, rosblad och kanske en mysig hemmagjord middag(han kan önska maten!).

Jag har ingen budget att ta av så jag gjorde en sån dag.
Blir nog liknande iår:)

Eller en dagsutflykt på skidor!

Det här är något han skulle uppskatta mycket, tack för tips!
 
Vad har du för budget? Eller har du ingen alls?

En överraskningsfest med bästa vännerna som kan hjälpa till med knytis istället för presenter?

Vet din sambo om ditt läge blir han nog glad bara att du anstränger dig och gör så gott du kan, pengar kommer och går, nästa år igen kanske du har råd med resan men inte han, men visst är att fylla jämt något speciellt och man vill ju alltid skämma bort de sina :)

Budgeten är liten, men skämma bort honom vill jag ju ändå förstås.
Han uppskattar vad han än får tror jag, det är mest jag som nojar.
 
En av de presenter en av mina mer välbärgade vänner uppskattat mest var en rundtur i ett intressant område. Trevligt sällskap, kaffestunder och sevärdheter.
Det enda som givarna betalade var bränsle till bilen. Plus att de avsatte en dag.

En annan vän talar fortfarande om när jag körde henne, hennes mor och moderns vän (min vän med) runt i mina byar. Hon hade refererat till folk som i stort sett bodde granne med mig - och jag bara fnissade för det bvar så fel. Olika jaktlag, olika skolbuss, olika bygdeföreningar. Dvs inga jag hade kontakt med alls.

Så jag hämtade dem och vi startade dagen med kaffe på en kulturgård och sedan for vi runt på alla byvägar jag visste. Och jag berättade om byarna och folket.
Sedan avslutade vi på samma kulturgård med mera kaffe. :)
 
Visst ja.
en god vän som jag stötte på häromdagen berättade om en 40-årspresent de gett i helgen.
Födelsedagsbarnet har jobbat massor hela hösten, hemma finns får och hästar. Fåren startade som en present från kompisarna. Där fanns också ett gäng påbörjade projekt som inte hunnit tas tag i. Han är tydligen nästan i väggen pga allt jobb.

De kopplade på hästtransporten och for dit. Jubilaren blev förskräckt och misstänkte att det stod ett par highland cattle i släpet eller något annat som medförde ännu mer jobb.

Istället innehäll släpet bara en spade, en tumstock och några fler verktyg. Samt ett brev som utlovade 15 personer - hantverkarkompisar - under en arbetsdag.
Så bastun som ligger i byggsats och badtunnan m.fl. projekt kommer att fixas.

Ett hederligt gammaldags talko. Dvs en arbetsdag.
Förutom att vara bra blir det antagligen skitkul för alla inblandade. Och kostar inget.
 
Gillar han natur och promenader? Isåfall kanske han skulle uppskatta en välplanerad lördag som börjar med brunch och sedan åka ut till nåt naturområde och gå en längre runda. Ta med en bättre variant av picknick, https://undertian.com/ har bra tips och inspiration på sin instagram. Efter vandringen kör ni ett riktigt gött soffmys med god mat eller snacks och dryck. En välplanerad sån dag hade jag blivit otroligt glad över!
 
Flera av oss har tipsat om sådant som inte kostar nästan något alls.

Personligen tror jag att de kan vara de bästa presenterna. Man ger av sin tid och det ligger tanke bakom.

Själv skulle jag hellre vilja få en dag med mina vänner än en flådig present.
Min födelsedagspresent förra året var en stockholmsdag med barnet. :love: Hen lovade mig så många gallerier som jag ville och så många museer jag orkade med. Plus lite shopping.
. och så hann vi luncha med @tornblomma också

TID är gravt underskattat som present. :)
 
En sak som var en strålande ide är att laga mat som han bestämmer, han älskar mat.
Det kanske får bli en heldag som helt ägnas åt honom.

Hyra en stuga eller hotellrum kanske. Om det inte blir för dyrt kanske restaurangbesök kan vara nåt. En resa till typ Mjölby har jag nog råd med :p
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 070
Senast: Whoever
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 193
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 857
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp