Favorit Hundnamn

Sv: Favorit Hundnamn

Vet en Ridgeback som heter Aslan (efter lejonet i Narnia), det tycker jag är såååå fint!

Min ena tjej heter Laika, det gillar jag såklart oxå :)
 
Sv: Favorit Hundnamn

Min lill-kille heter Kenzo. (:

Annars tror jag att jag skulle vilja ha antingen en tik som heter November eller en han-hund som heter Texaz Eller Diezel. :D
 
Sv: Favorit Hundnamn

Min nästa hund ska heta Tård

Annars gilllar jag Malte, Melker, Maja, Dagny, Doris, Krut, Kaliber
 
Sv: Favorit Hundnamn

Mira
Rajja
Tula

Harry
Jack
Bellman
 
Sv: Favorit Hundnamn

På en Akita som är lite tuffare så tycker jag Jack skulle kunna passa :) Snott efter farfars boxer. Andra namn som dyker upp är Akilles, Nitro och Mick.

Lycka till med lilla bäbben :love:
 
Sv: Favorit Hundnamn

Tack! ska bli så kul att få hem sötnosen. :love:

Jag vill nog ha ett ganska "gulligt" namn och gärna något med dubbelbetydelse, gillar tiknamn som Häxa, Vilja, Bråka, Vittra, Ilska osv men vad finns det för namn till hanar i den stilen??
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag gillar också sådana namn, men som du säger är det betydligt svårare att matcha det med hanar :crazy:
 
Sv: Favorit Hundnamn

Kaxe, Tjabo, Tuff, Vilder, Vilden men Attilla var väl någon sorts hövding eller krigare som härjade och var stentuff. Lär ha sett ut som en orkan dragit fram där han varit ;)

Själva så blir et en liten svart mellanpudel till hösten. En sådan löjlig liten sak måste ju ha ett löjligt namn. Gärna tips tillbaka. Det ska vara en hanne och det enda vi hitills kommit på är Frasse. Harry snodde grannen för oss :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 806
Senast: Sel
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
253
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 532
Senast: Seabaz
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp