Favoritparfym

RedChili

Trådstartare
Hej,
vad har ni för favoritparfymer?
Min favorit just nu är Acqua Di Gioia EdP av Armani men är på jakt efter ny parfym att växla med och tycker det är sjukt svårt!!
Vill ha en fräsch och lätt doft, men som ändå håller länge.

Måste vara parfym då jag inte tål annat, är känslig för dofter.
 
Min absoluta favorit är egentligen Flowerbomb av Viktor & Rolf men på sista tiden har jag börjat använda Midnight Fantasy av Britney Spears. Den gillar jag så mycket att jag tycker att den är värd att bära trots varumärket. :p

Flowerbomb enligt Kicks:
En doft med oändliga fasetter liksom flaskan. Krispiga gröna noter, blommor och citrus samt en dos av bergamott och freesia.
Toppnoter: Mandarin, Bergamott, Apelsin
Hjärtnoter: Sambac Jasmin, Liljekonvalj, Centifolia Ros
Basnoter: Amber, Cashmeran, Patchouli

Midnight Fantasy enligt parfym.se (tror jag):
Doftfamilj - Blommig/Fruktig
Beskrivning - En varm och söt doft vars aromer av orkidé, fresia, iris, ambra, mysk och vanilj ger en lekfull känsla som leder tankarna till färska karameller.
 
Jag har DKNYs Be Delicious i flera uppsättningar, och det är min absoluta favorit. Lätt, fräsch och håller länge. Den ljusgröna som luktar äpple är fantastisk. För min del tycker jag även den fungerar lika bra vid enklare tillfällen som till lite festligare.

En annan favorit är Midnight Rose från Lancôme. Men den luktar lite starkare, så den känns mer som en "festparfym".
 
Hej,
vad har ni för favoritparfymer?
Min favorit just nu är Acqua Di Gioia EdP av Armani men är på jakt efter ny parfym att växla med och tycker det är sjukt svårt!!
Vill ha en fräsch och lätt doft, men som ändå håller länge.

Måste vara parfym då jag inte tål annat, är känslig för dofter.

3 L'imperatrice från D&G :love:
(HERREGUD, den är verkligen fantastisk.)

Och Fantasy från Britney Spears, har haft den sedan kom ut och tröttnar inte.
Island Fantasy är också en favorit, dock EdT.
 
Jag älskar Sheer Beauty av Calvin Klein - en ganska neutral doft som inte är för tung eller söt men som får en att dofta fräscht och lite blommigt ändå liksom. Den använder jag både dagtid och kvällstid och jag har fått många komplimanger för att jag doftar gott.
 
Hej,
vad har ni för favoritparfymer?
Min favorit just nu är Acqua Di Gioia EdP av Armani men är på jakt efter ny parfym att växla med och tycker det är sjukt svårt!!
Vill ha en fräsch och lätt doft, men som ändå håller länge.

Måste vara parfym då jag inte tål annat, är känslig för dofter.

Jag älskar Chloé signature. Tankarna förs bort till nytvättat, hög klass och lyx. Åh :love:
chloe-signature-edt.png

Just nu använder jag dock en härlig från Gucci. Den heter "Flora" och det är den gröna jag har. Lite åt det blommiga hållet kanske? Väldigt fräsch och lite "vårig och somrig". :bump:
flora-by-gucci-eau-fraiche-edt.png


Vissa dagar känner jag för att "smälta in mer i mängden" och slänger då på mig "Be delicious" från DKNY eftersom den är ganska populär och vanlig. Luktar fräscht av grönt äpple. :d Det är den gröna varianten jag har, såklart!
be-delicious-edp.png
 
Min stora favorit just nu är Prada Candy, men jag kör även mycket på Marc Jacobs Daisy Dream (edt) då jag även har en perfekt liten miniflaska av den som jag har i handväskan. Sen köpte jag även Si Belle av See by Chloé för ett par veckor sedan, den gillar jag verkligen! Den känns väldigt lätt och vårig.
Sen är jag lite småtråkig, men Nº 5 är verkligen en av mina favoritdofter, dock upplever jag att den är lite för tung för att ha på våren.

Mitt nästa inköp blir My Burberry som jag har fått totaldille på (tycker verkligen att den är helt underbar!). Den ska jag beställa av mina föräldrar när de åker utomlands i maj :D
 
Till vardags slitvargen Líght Blue från D&G

Och när man vill lukta extra underbart gott " Un Jardin sur le Nil" från Hermes
 
Brukar ha Clean Warm Cotton eller DK:s Be delicious (gröna) till vardags mest för man absolut inte sticker ut då ;) men mer spirituella dagar är jag otroligt förtjust i Calvin Kleins Downtown
 
Jag använder (nästan) bara Emporio Armanis "She". Har haft den på mig så gott som varje dag, de senaste 10-11 åren. Älskar lukten, men anledningen till att jag köpte den från första början är så sjukt "pinsamt osäker tonåring"-aktigt :o.

...


Måste ha varit 19 år gammal tror jag, 20 kanske. Hade precis börjat dejta en snubbe och var pirrig, virrig, stirrig konstant. Nyårsafton kom och jag skulle såklart på fest med vännerna, Snubben som var föremålet för uppmärksamheten var den kvällen chaufför åt sina vänner och erbjöd mig sängplats hos honom och att han kunde hämta mig på festen på natten. Det här skulle alltså komma att bli vår första övernattning tillsammans, sjukt nervöst! Jag gjorde mig i ordning inför festligheterna hemma hos en tjekompis, där kompisgänget körde en klassisk smink/skvaller/förfest som man så ofta gjorde. Jag hade glömt att ta med mig parfym och snodde en skvätt från tjejen vi var hemma hos.

Festen var okej som jag minns det, men kvällen gick ju mycket ut på att vara spänd på den kommande övernattningen (så till den grad att jag, trots min kärlek till öl, höll mig nära på spiknykter för att eliminera risken för "pinsam" berusning). Killen kom och hämtade mig och vi körde hem till honom och umgicks, såväl på- som avklädda. Han nämnde någon gång under natten i förbifarten något om hur fantastiskt gott han tyckte min parfym doftade...

Om jag köpte parfymen i fråga så fort affärerna öppnade den 2:a januari? Oh, yes ;):angel:.

Snubben är utbytt sedan länge och försvann ur mitt liv (dock utan hard feelings) inom ett halvår, men min kärlek till parfymen har inte minskat det minsta efter alla dessa år :love:.
 
Jag gillar dofterna från YSL. Cinema har jag haft i flera omgångar, men har fått en ny favorit, kommer inte ihåg namnet nu, men det börjar på P har jag för mig. Är lite känslig för dofter som är väldigt starka och "sticker", men dessa tycker jag luktar mycket, men ändå inte starkt.
 
Amor amor älskar jag.
Escadas parfymer känns sommar för mig.
"3" an från D&G är också fantastisk.
Marc Jacobs "Dot" både röd och gul luktar gott.

Dessa är mina favoriter :)
 
Har tre favoriter som jag växlar mellan nu.
Happy Heart från Clinique
La vie est belle från Lancome
Fantasy från Britney spears
 
Jag föredrar kryddiga och träiga dofter, därför använder jag herrdofter.
Favorit just nu: Paco Rabannes "One Million"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 363
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 642
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp