Feber med låg temp?

ztsu

Trådstartare
Jag känner mig febrig. Kinderna är rödblossiga, huden är varm och öm, jag fryser och jag är trött. Men termometern visar 36,0 grader. WTF?? :confused:

Spelar min kropp mig ett spratt? Har normal temp i vanliga fall, runt 37, men borde snarare ligga lite högre än vanligt nu då det är "den tiden på månaden".

Jag vet att det inte är något fel på termometern för den visade 39,8 igår när lillkillen var jättedålig.

Hur kan det bli såhär? Någon som vet? Jag hittar ingenting på Google så mitt hopp står till allsmäktige Buke :D
 
Jag har 36,4 som normaltemperatur, men får väldigt ofta undertemp när jag har febersymptom och ligger oftast då kring 35.
 
Jag har 36,4 som normaltemperatur, men får väldigt ofta undertemp när jag har febersymptom och ligger oftast då kring 35.

Men hur kan det bli så?
Är det normalt? Jag har aldrig varit med om det här förut, jag brukar få hög feber.
 
1177 finns för exakt denna typ av frågor, ring dem :)

Skulle aldrig ringa dem för något sånt här. När jag väl vill komma fram till dom och det faktiskt är viktigt, då är det långa väntetider som det är. Vill inte ta upp tid från någon orolig förälder eller liknande med en sån här "nyfikenhetsfråga" :)
 
Fast viktigt...det är ju just rådgivning du är ute efter? :confused:
Jaja. Du gör som du vill. Det var bara ett logiskt förslag.
 
Skulle aldrig ringa dem för något sånt här. När jag väl vill komma fram till dom och det faktiskt är viktigt, då är det långa väntetider som det är. Vill inte ta upp tid från någon orolig förälder eller liknande med en sån här "nyfikenhetsfråga" :)
Det är ju det dom är lite till för, förklara varför man är som man är. Så man får svar utan att ta upp tid på sjukhus och grejer. Sen finns ju deras hemsida också där mycket står.
 
Man får samma symptom när man ligger på under som över normaltemp. Man kan frysa, svettas, få frossa osv. Det är om man är frisk i övrigt inte farligt att tillfälligt ha lite undertemp men om det fortsätter, är mer än en grad under normaltemp eller om man mår riktigt dåligt så bör man söka vård. Det kan bero på över eller underproduktion i sköldkörteln att man får undertemp och det är självklart bäst att kolla upp det så snart som möjligt. Handlar det däremot om att man får undertemp en dag eller två så kan det lika gärna bero på stress, att man har ätit dåligt eller att det är en infektion på gång i kroppen.
 
Men hur kan det bli så?
Är det normalt? Jag har aldrig varit med om det här förut, jag brukar få hög feber.
Normalt vet jag inte, men ligger man inte för lågt så är det inte farligare än att få ökad temp i samma intervall. Har inte varit hos doktorn för detta, men tog upp det i samband med annat och tog massa prover, men de hittade inget som kunde förklara detta.
 

Liknande trådar

Småbarn Min dotter, snart 2, har haft feber sen 22 dec. Hon har även hosta och är snorig. I övrigt är hon ok i varierande grad. Tröttare än...
Svar
15
· Visningar
1 575
Senast: soom
·
Hästvård En häst i stallet var i måndags på träning, helt normal och superpigg som den brukar. Dagen efter var den som vanligt vid lunchen men vi...
Svar
18
· Visningar
6 201
Senast: LochL
·
Kropp & Själ Någon mer som aldrig får feber trots att de är sjuka? Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har haft feber. Jag kan ligga och...
2
Svar
21
· Visningar
23 180
Senast: Gnist
·
Hästvård I morse när jag skulle släppa ut hästarna var min femåring hängig. Han hade inte ätit, vare sig natt eller morgonhö. Inte druckit...
Svar
15
· Visningar
8 430
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp