Bukefalos 28 år!

"Fel i registerfil" ?!?

Silverkedjan

Trådstartare
Min dator är död :cry: Den har stått avstängd över helgen och sedan när jag ska starta går inte det ens i felsäkert läge utan det kommer upp följande text:

STOP: c0000218 {Fel i registerfil}
Registret kan inte läsa in registreringsdata (filen):
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE eller dess logg eller dess alternativa version. Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.


Hjääääälp !!! Förut har allt funkat (Windows XP, 3 år gammal DELL-laptop) utom att fläkten väsnas så jag bara vågat haft på den korta stunder så den inte blivit varm senaste veckorna.

Vad göra ???

/Olycklig Tim på jobbdatorn
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

erhmm, det där var lååååååååååååååååååååångt över min nivå vad jag törs göra med datorn :eek:
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Jag tycker det kunde räcka med att ladda in XP-skivan igen :( Jag har ju ingen aning om jag har ett "OME-installerat system" tex, i så fall blev det fel med den metoden de rekommenderar.

Det är en hemdator via jobbet som jag bara hyr, men de ansvariga har semester.

Hur kan en fil gå sönder bara när datorn snällt stått avstängd i ett hörn???

Kan man inte komma åt och tanka ner alla bilder och dokument från hårddisken fast datorn inte startar och sedan slänga skiten :p
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Ett bra tips är att knöla in cd-n och starta från den då den innehåller registerfilen.

Har du bara en hårddisk i datorn så skaffa en till och använd den minsta till operativsystem och program, och den största som lagring. På så sätt kan du formatera om systemdisken och ladda ner en ren kopia av operativsystemet utan att dokument och bilder blir raderade. :idea:
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Silverkedjan skrev:
Kan man inte komma åt och tanka ner alla bilder och dokument från hårddisken fast datorn inte startar och sedan slänga skiten :p

Jo det kan man, sambon lyckades plocka ut filerna ur en kompis dator genom att köra Knoppix som är ett linuxbaserat operativsystem man kan köra från en cd.

Om du har en Hem-PC från dell, har du inte support från dem då? Fast de brukar ju inte bry sig om att försöka rädda ens dokument om något går fel, de bara installerar om.
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Du kan sätta i en xp-skiva och reparera versionen du har, då ska allt på datorn finnas kvar (sa min datakunniga kille) alt instalera om utan att formatera om hårddisken, kräver en icke proppfull hårddisk :)
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Du tror inte det är för att datan varit avstängd så länge, inte värt att vara borta från den flera dagar....
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Bra tips det där med två diskar.... förutom att nu var detta en laptop. .... :smirk:
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Carolus skrev:
Du tror inte det är för att datan varit avstängd så länge, inte värt att vara borta från den flera dagar....

Jo så måste det ju vara :idea:

Den har inte fått sin dagliga buke-DOS :eek: :rofl:

Jobbar så jag lyckas inte få tid att komma fram på supporten :p

Så nu har jag en dööööööd laptop med typ tiotusen hästbilder och alla firmadokument i :crazy:
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Silverkedjan skrev:
Så nu har jag en dööööööd laptop med typ tiotusen hästbilder och alla firmadokument i :crazy:

....och det är nu man förbannar sig själv för att inte ha backup på grejerna...... :crazy:
 
Sv: "Fel i registerfil" ?!?

Jag hade börjat bränna ner på CD men det tar ju sån evinnerlig tid :crazy:

Jobbigt med alla hittills "obrända" bebisbilder som är "borta" :(

Men borde inte filerna gå att komma åt även om man skrotar datorn?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp