Fel vara levererad

tigerflicka

Trådstartare
Jag har köpt en klocka på eBay (för hela 19kr), som jag fick avi för att hämta ut. I paketet visade det sig istället ligga en liten spelkonsoll (som Gameboy fast nyare då...), och då kom jag och tänka på att det borde väl vara fler här som fått annat än ni beställt, eller om varan inte motsvarade förväntningarna?
I det här fallet är det ju bara att skratta åt det och informera eBay om att det inte är rätt nånstans. :)
 
En gång när jag beställt en badrumsmatta så fick jag en barntröja. Tror det var från Ellos, det var en klisterlapp på påsen där det stod artikelnummer och "badrumsmatta". Jag returnerade och fick en badrumsmatta
 
Jag beställde någon pryl till naglarna på Ebay och fick en påse ballonger med "Will you marry me" på.
Kontaktade bara säljaren så skickade dom på nytt.

Har fått fel från en hästaffär också, fick fel grimma. Skickade tillbaka och fick rätt.

Från en annan hästaffär fick jag fel boots. Ville ha såna svarta delbara och fick såna man måste dra på. Då fick jag behålla de felaktiga bootsen + de skickade de rätta.
 
Beställde ett par shortshaps och det var olika storlek på hö och vä. Kontaktade säljaren som skickade ett nytt par. Behövde inte returnera de felaktiga.
 
Beställde ett tyg från en butik, fick hem fel tyg (namnen var nästan lika, skiljde ett s typ bara så butiken hade tagit fel), hörde av mig och dom skickade nytt och jag kunde välja att skicka tillbaka tyget som var fel eller få det till halva priset. Jag behöll tyget och sa dom kunde skicka faktura på det. Det har inte kommit någon faktura än och nu är det nästan ett år sedan :rofl:
 
Beställde ett eksemtäcke till hästen och fick hem ett stort tygstycke. Inget annat. Kontaktade butiken och frågade skämtsamt om man skulle sy täcket själv. De skrattade bara och skickade ett nytt täcke. Tygstycket fick jag behålla och använda som lagningslappar.
 
Beställde byxor från Bonprix. Ett par var uppenbart fel, fel storlek och fel sorts byxor. Fick själv stå för returfrakten, och om jag ville ha rätt byxa och storlek skulle det kosta ytterligare en frakt (49:-/frakt). Jättedåligt!
 
Beställde byxor från Bonprix. Ett par var uppenbart fel, fel storlek och fel sorts byxor. Fick själv stå för returfrakten, och om jag ville ha rätt byxa och storlek skulle det kosta ytterligare en frakt (49:-/frakt). Jättedåligt!
Sa du att du ville reklamera? Eller sa du att du ville byta?
 
Sa du att du ville reklamera? Eller sa du att du ville byta?
Jag beskrev problemet för kundtjänst via telefonen. Det stod rätt på paketet (beställda byxor och stl, men byxorna i var märkta med annan storlek och mer än lite fel i passformen, och uppenbart inte byxorna på bilden). De beskrev hur jag skulle göra. Jag fick sedan tillbaka pengarna för byxorna minus frakten (49:-).
 
Jag beställde ett köksbord plus stolar från ett stort internetföretag, en stol hade ett rejält märke under sitsen och bordet hade små repor. Så jag kontaktade kundtjänst för att reklamera, så dom skickade ut 2 nya stolar (fanns bara 2-pack) och sa att jag skulle skicka tillbaka den trasiga plus en av dom nya. Även ett nytt bord skickades ut. Av olika anledningar gick veckorna utan att jag hann med att skicka tillbaka de trasiga möblerna, nu har det gått 2år och jag har inte betalt en krona extra och dom har inte sagt att jag ska returnera grejerna :D
 
Jag jobbade för några år sedan på en online-klädesbutik där jag en dag fick ett mail från en kund som undrade varför hon hade fått en trehjuling istället för de kläder & skor hon beställt. Det visade sig vara leveransföretaget som fått någon slags kortslutning och satt fel adresslapp på fel paket. Riktigt hur det gick till fick vi aldrig reda på, men chauffören fick snällt köra tillbaka och byta paket i alla fall.
 
Jag beskrev problemet för kundtjänst via telefonen. Det stod rätt på paketet (beställda byxor och stl, men byxorna i var märkta med annan storlek och mer än lite fel i passformen, och uppenbart inte byxorna på bilden). De beskrev hur jag skulle göra. Jag fick sedan tillbaka pengarna för byxorna minus frakten (49:-).

Det är ju kasst, vid felleverans borde de stå för frakten! Jag har själv returnerat till dem för ett gäng dagar sedan och hoppas de ska höra av sig snart och lämna tillbaka pengarna..
 
Jag beskrev problemet för kundtjänst via telefonen. Det stod rätt på paketet (beställda byxor och stl, men byxorna i var märkta med annan storlek och mer än lite fel i passformen, och uppenbart inte byxorna på bilden). De beskrev hur jag skulle göra. Jag fick sedan tillbaka pengarna för byxorna minus frakten (49:-).
Ofta måste man vara tydlig med att man vill reklamera, när det är fel på varan. Du borde ju inte ha behövt betala frakten.
 
Jag beställde ett köksbord plus stolar från ett stort internetföretag, en stol hade ett rejält märke under sitsen och bordet hade små repor. Så jag kontaktade kundtjänst för att reklamera, så dom skickade ut 2 nya stolar (fanns bara 2-pack) och sa att jag skulle skicka tillbaka den trasiga plus en av dom nya. Även ett nytt bord skickades ut. Av olika anledningar gick veckorna utan att jag hann med att skicka tillbaka de trasiga möblerna, nu har det gått 2år och jag har inte betalt en krona extra och dom har inte sagt att jag ska returnera grejerna :D
Det sa de ju?! Det jag strukit under.
 
Det är ju kasst, vid felleverans borde de stå för frakten! Jag har själv returnerat till dem för ett gäng dagar sedan och hoppas de ska höra av sig snart och lämna tillbaka pengarna..
Enligt deras villkor betalar man själv frakten vid retur. Men jag tycker inte man ska behöva göra det vid reklamation.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året...
2
Svar
39
· Visningar
5 687
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 783
Senast: LelleLilla
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 864
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp