Festivaloutfit?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Nej. Jag ska inte gå på festival. Men väl vara "festivalklädd" vid ett tillfälle om ett tag.
Då detta är så långt från kritstrecksrandiga skjortor och highwaist jeans man kan komma, har jag ingen aning om vad som är en bra "festivaloutfit". Ska man tänka lite bohemiskt kanske? Några tips på hur jag ska tänka? Nyckelplagg?
 
På Reading festival verkar det vara inne med alldeles för små tighta shorts och för liten t-shirt alternativt bara bh, shorts och stövlar, :yuck: kände mig extremt välklädd i jämförelse :D

Jag har nog bara kört med stövlar, jeans och t-shirt/huvtröja (ofta bandtröja) och skinnjacka och roliga solglasögon... och converse om det inte är en lervälling :angel:
 
Jag hade kört med det jag känner mig bekväm med. Dvs höga jeans (blå eller svarta), nån enkel t-shirt, vans/converse och jeansjacka!

Tillägg: Gummistövlar om det skulle vara lerigt!

Varför börja krångla till det och klä sig i nåt man aldrig bär annars?
 
Beror ju på vad det är för festival. Inomhus eller utomhus? Typ av musik (antar att det är musikfestival som avses)? Eller kanske snarare ens egna stil och smak. LIksom är det en metalfestival inomhus på vintern, Roskilde i ösregn eller Burning man i Nevada? Eller kanske rentav båtfestival i Ålesund?
 
Om du googlar Kate Moss glastonbury så får du fram den kanske mest efterapade festivallooken. Bara ben och gummistövlar är det första jag tänker på när det gäller festivalmode. Jag tycker dessutom det är rätt så snyggt. :)
 
Såhär
BD388D92-5002-4B3A-95C6-6827921E1E31.jpeg
 
Gummistövlar, shorts och linne/t-shirt samt solhatt om det är varmt. Gummistövlar, smutsiga och slitna jeans, för stor varm tröja och mössa om det är kallt. En tuborg eller ett plastglas i handen är ett måste.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 105
Senast: cewe
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 838
Senast: kamomillo
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
262
Senast: Mabuse
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp