Fiberrikt och lättuggat?

Blä, tänker jag!

Det låter vansinnigt jobbigt. Maten är ju en stor del av glädjen i livet.
Verkligen. Det här suger. Enda positiva är att det är en mycket effektiv bantningsmetod. Äter man knappt nånting så bara rasar kilona, visar det sig.
 
Är de sega kommer det absolut inte att gå. Kokt pasta är höjden av svårtuggat jag kan äta just nu. Helst sånt som inte behöver tuggas alls, typ gröt, yoghurt och soppa.

Nu har jag iofs fått en antibiotikakur också, så det här med magen lär ju lösa sig. Bokstavligt talat. :angel:
Som jag minns dem så är de inte direkt sega, men däremot klibbiga. Så jo, de kan säkert fastna runt tänderna men inte för att de är sega. Det borde gå att dela dem i småbitar som går att klämma sönder med tungan till sväljbar konsistens. (jag undviker dem för att jag inte gillar fikonsmaken :yuck:)
Men, som sagt, kan du svälja tabletter så är det ju enklare. De är lite större än vanliga panodil, med glatt yta.
 
Ok, tänkte att de var mjuka nog. Men går ju att mosa eller purea. (Mogna aprikoser är ju nästan som puré). Blåbär i alla dess former är ett annat tips.
Det behöver vara så mjukt att man kan trycka sönder det med tungan, i princip.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 507
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Nu har ponnyerna fått nån form av fix ide/mani på att planka för planka 'demontera' sina boxar :S De äter trä i en eländes fart. De höll...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 778
Senast: Alexandra_W
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år När man äntligen lyckats få någorlunda koll på det här puréer så vägrar dottern bli matad utan skall äta själv. Och eftersom det här...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Minta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp