Bukefalos 28 år!

Fibromyalgi

Sv: Fibromyalgi

du måste ha uttalad smärta i flere delar av kroppen som har pågått en längre tid, du måste utredas mkt noggrant med prov och massa undersökningar för att utesluta andra sjukdomar (vilket brukar ta några år..) och dessutom kraftig ömhet på triggerpunkter. så det är ingen lättvindig diagnos.
 
Sv: Fibromyalgi

Glömde tala om varför jag inte vill gå till sjukhus. Kvinnor med diffusa symptom skrattas det åt och de gick då på min tid under namnet SVB-kärringar, det vill säga sveda, värk o brännkärringar.:devil:

Förhoppningsvis ska det inte gå till så inom sjukvården längre. Både sjukvårdspersonal och FK-anställda har de senaste åren fått information om vikten av att ta smärttillstånd på allvar i tid - så att de helst inte blir permanenta...
Tyvärr finns det ju fortfarande en del undantag som bekräftar regeln.

/M
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 155
Senast: Dimmoln
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 675
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 446
Senast: Novalisa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 997
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundbeteende
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp