Film från clinic kan stoppa dressyrsatsning

Alltså åh vilken aftonbladetjournalistik!
Det låter ju som om det är "den hårda ridningen" som stoppar dressyrsatsningen när man läser rubriken. Men egentligen är det att den smutskastas i sociala media (såsom jag läser artikeln). Och som ngn varinne på. Hur kan man över huvud taget göra en artikel baserat på en film, som sedan tagits bort? Borde inte hela artikeln tas bort från Ridsport?
 
Alltså åh vilken aftonbladetjournalistik!
Det låter ju som om det är "den hårda ridningen" som stoppar dressyrsatsningen när man läser rubriken. Men egentligen är det att den smutskastas i sociala media (såsom jag läser artikeln). Och som ngn varinne på. Hur kan man över huvud taget göra en artikel baserat på en film, som sedan tagits bort? Borde inte hela artikeln tas bort från Ridsport?

Jag tycker det vore intressant om Ridsport blev anmälda/stämda för det här... då kanske lallarna där inser att det går inte att skriva vad som helst utan konsekvenser.
 
Jag tycker det vore intressant om Ridsport blev anmälda/stämda för det här... då kanske lallarna där inser att det går inte att skriva vad som helst utan konsekvenser.
Det finns ett radioprogram (och podd) som heter Medierna, som granskar dagstidningars, radios och TVs rapportering varje vecka. De ondgör sig ofta över bristfällig research och onödiga publiceringar. Tror dock inte Ridsport ingår i deras granskningsunderlag, men man kanske ska tipsa?
Rekommenderar programmet varmt. Jag håller inte alltid med, men jag uppskattar att de granskar de som granskar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu närmar sig den första upplagan av "10 Olympians, 10 Clinics, ONE Dream". 12 handplockade, norrländska ekipage har fått möjligheten...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp