Filmrepliker du älskar!

Vi som älskar filmer har säkert ett gäng filmrepliker som vi älskar.

Jag börjar med en av mina käraste klassiker
"Salta efter behag"

Någon som minns vilken film det kommer ifrån?
Jag är så gammal nu att kidsen på jobbet knappt förstår mina referenser längre till nittiotalsklassiker som "du sade ju att du inte hade knullat i taxin", "är du nöjd nu gudjävel", "du klär i rött", "inga barn och ingen semester, jag är törstig".

Eller min ungdomsfavorit: "I don't feel that I need to explain my art to you, Warren", "Damn the man. Save the Empire", "Well 'Sinead O'Rebellion', shock me shock me shock me with that deviant behavior". :love:
 
hE7FsF4.gif


Denna är min favvo.
 
You talking to me? You talking to me? Well then who the hell else are you talking to? You talking to me? Well I'm the only one here. Who the fuck do you think you're talking to?
 
Life finds a way

Not all day every day, but every day (om att vara lycklig)

I hate it when you're not around, and the fact that you didn't call. But mostly I hate the way I don't hate you. Not even close, not even a little bit, not even at all.
 
Balders nalle

Gunvald för helvete

Smile you son of a Bitch

Run Forest

Åke är åkt, Janne krockar bilar, behöver jag fortsätta

Vi lovar och svär, att vi inte har knallat med Sara Anrell.
Men det har vi ju allihop

Rasta muttilainen

Säby hello to my stinky little friend


Skulle kunna fortsätt hur länge som helst men då lär jag ta över tråden totalt, så det får räcka. För tillfället :D
 
"Danskjävlar!" (Muttras flitigt i skidbacken, med glimten i ögat, när "skidåkare" från vårt grannland bevisar att deras högsta berg är högt som en grop ;) )
ofta följt av "Närmast gubben vinner!" Eller "tyngden på dalskidan älskling!"

"I have not the pleasure of understanding you." Och "You want to tell me, and I have no objection to hearing it." Är ju klassiker:)

"Man ska kalla mig Herr Griiiis!"

"Run
Forrest, run!" :D

Generellt använder jag alldeles för mycket filmcitat som mina hemska vänner inte alltid fattar :meh: :p men kommer inte på några just nu bara för det
 

Liknande trådar

Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: Milene
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 969
Senast: tanten
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp